Remote netværks drev...?
Fra : kpefgu@\"nille\"gmai~

Dato : 20-04-09 16:42

Hejsa,

Vi har et lille firma med flere lokationer, og vi har ofte brug for at
få fat i de nyeste og opdaterede dokumenter, og så sender vi dem frem
og tilbage på e-mail - jeg ved godt at dette slet ikke er
hensigtsmæssigt og ikke særligt moderne

Det vil jeg naturligvis gerne have forbedret, og i den sammehæng har
jeg tænkt på dette produkt:
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarousel&cid=1197319419773&packedargs=locale%3D1195806935729&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Jeg har en kammerat som har et mindre hosting center og han har sagt
han gerne vil sætte den ind og tilslutte den med en fast offentlig IP
adresse.

- Da den kan køre RAID opnår jeg backup
- Alle kontorer kan tilgå den og hente nyeste filer

Jeg vil gerne kunne tilslutte enheden som et netværks drev og editere
filerne mens de ligger der, er det muligt, eller skal jeg se på et
helt andet produkt?

På forhånd tak.

Vh. Kasper

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-09 01:12

kpefgu@\"nille\"gmail.com wrote:

> [...]
> få fat i de nyeste og opdaterede dokumenter, og så sender vi dem frem og
> tilbage på e-mail - jeg ved godt at dette slet ikke er hensigtsmæssigt
[klip]
> Jeg vil gerne kunne tilslutte enheden som et netværks drev og editere
> filerne mens de ligger der, er det muligt, eller skal jeg se på et helt
> andet produkt?

Check at NAS'en understøtter SSH og brug sftpdrive på Windows eller sshfs
på Linux til at lave det lokale netværksshare ("drev") på klienterne. Så
får du en effektiv og sikker løsning, der kan køre over internettet.

Almindelig Windows fildeling (SMB/CIFS) er kun egnet til et LAN.

--
Jesper Lund

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-04-09 07:19

kpefgu@"nille"gmail.com wrote:
> - Da den kan køre RAID opnår jeg backup

Nej! RAID 1 gør at du ikke mister dine data hvis
du mister én disk.

Kommer nogen til at slette en forkert fil skal du
stadigvæk have en rigtig backup løsning for at kunne
genskabe filen.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk