Intern mikrofon virker ikke - andre med sa~
Fra : samir

Dato : 21-05-09 14:42

Hej,

min interne mikrofon virker ikke. Igår fungerede den fint, jeg lavede
et skype opkald. havde dog på et tidspunkt noget look-back problemer
med lyden så der var en skringer-høj-tinitus-tone; men fik slukket
miken.

Og nu virker den slet ikke. har været inde alle de steder man kan være
for at finde problmet, men intet hjælper.

Nogen af jer andre der har haft lignende oplevelser med at den interne
mikrofon står af. Vil give næsten alt for at undgå at min mac skal til
rep - bruger den dagligt! kan ikke undvære den..

sam

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-09 23:16

samir wrote:
> [...]
> mikrofon står af. Vil give næsten alt for at undgå at min mac skal til
> rep - bruger den dagligt! kan ikke undvære den..

Og du har været inde i systemindstillinger - Lyd - fanebladet 'Input' og
set, om den står til 'intern mikrofon'?

Prøv evt. også at slette indstillingsfilerne til lyd i
volume/system/library/preferences og username/library/preferences. Log
ud og ind igen for at danne nye 'rene' indstillingsfiler og gå så igen
til kontrolpanen 'Lyd' og vælg mikrofonen i fanen 'Input'.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 21-05-09 23:20

"samir" <samir.munir@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg kan kun sige at jeg aldrig har haft mikrofonproblemer med nogen af de
Mac eller PC jeg har eller har haft. Prøv at tage den med ned i en Humac
forretning, eller spørg dernede.
Måske er der mulighed for at bruge en ekstern mikrofon hvis den er i
stykker?
Det er synd for dig. Men det er for meget at være så afhængig af en eneste
computer.
Køb dig en anden computer som opbakning, når en af dem går i stykker. Det er
rart at have tid til at få dem repareret.

mvH
Jens