Documents To Go på iPhone
Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-09 05:50

Så skulle Documents To Go til iPhone snart være tilgængelig på AppStore.

<http://www.iphoneinstaller.dk/2009/05/20/documentstogo-tilg%C3%A6ngelig
t-om-fa-dage-i-app-store/>

Pakken findes i forvejen på de fleste smartphones, og er en slags
office-pakke for dem. Den synkroniserer med MS Office-filer, og
understøtter i øvrigt også pdf-filer. Prisen skal komme op på en 150
kroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-09 09:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> office-pakke for dem. Den synkroniserer med MS Office-filer, og
> understøtter i øvrigt også pdf-filer. Prisen skal komme op på en 150

Så mangler vi bare en OpenOffice-udgave Det er da smart i en snæver
vending, men jeg savner bare stadig en eller anden form for automatisk
synkronisering. Når man skal have dokumenter over på iPhone, skal man
som regel forbinde trådløst til en server på iPhone. Men bevares, man
kan jo bare lave en genvej, og så går det da meget nemt. Det var bare
nemmere, hvis det skete automatisk, når man satte iPhone til computeren
med ledning. Sådan gør jeg hver dag for at lade op.
Jeg søgte ellers lige på iTunes Music Store, og der er også et
program, der hedder Documents. Det skulle også være en lille
Office-pakke til iPhone. Der er endda en gratis version.

<http://www.savysoda.com/Documents/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-09 09:39

> Jeg søgte ellers lige på iTunes Music Store, og der er også et
> program, der hedder Documents. Det skulle også være en lille
> Office-pakke til iPhone. Der er endda en gratis version.
>
> <http://www.savysoda.com/Documents/>

Prøv i øvrigt at kigge lidt på den hjemmeside. Der er rigtig mange små,
sjove programmer. Det er f.eks. første gang, jeg har set et program, der
gør en iPhone til et massageapparat. Jeg vil dog tro, man skal være lidt
forsigtig med massageolien. Eller også skal man pakke sin iPhone ind i
en frysepose.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 21-05-09 16:46

> [...]
> gør en iPhone til et massageapparat. Jeg vil dog tro, man skal være lidt
> forsigtig med massageolien. Eller også skal man pakke sin iPhone ind i

Jeg er efterhånden mest interesseret i de noget større programmer, man
skal betale for.

Jeg har i øvrigt lige set at BusyMac snart kommer med en BusyCal, der
tilsyneladende benytter iCals database, og derudover indeholder todos.
Hvordan de synkroniseres aner jeg ikke, og de skal jo helst
synkroniseres med Pocket Informant.

Jeg kan heller ikke se om ISO ugenumre understøttes.

<http://macvoices.tv/macvoicestv-938-macworld-expo-john-chaffee-of-busym
ac-previews-their-new-ical-replacement-busycal/>

<http://www.busymac.com/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 22-05-09 15:55

> [...]
> lidt
> forsigtig med massageolien. Eller også skal man pakke sin iPhone ind i

Godt min kone ikke læser med her. Tænk hvis hun gik tidligt i seng, med
min iPhone
--
iPhoneSteen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-05-09 21:33

>Når man skal have dokumenter over på iPhone, skal man
> som regel forbinde trådløst til en server på iPhone.

Dén må jeg lige have forklaret: forbinde trådløst til en server på
iPhone?

> Men bevares, man
> kan jo bare lave en genvej, og så går det da meget nemt.

Bare et forslag (min egen husmandsløsning): jeg kopierer tekster ind i
en mail, giver den en meningsfuld titel, sender den til mig selv. Vupti
så har jeg brugbare data i en mail på iPhonen. Selvfølgelig kunne jeg
bare bruge notes, men jeg kan ikke lide skrifttypen
Men det er selvfølgelig ikke store formatterede dokumenter.

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-06-09 18:11

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Dén må jeg lige have forklaret: forbinde trådløst til en server på
> iPhone?

Undskyld forsinkelsen, Mich. Jeg har lige været på cykletur i Italien.
Der er flere programmer til iPhone, der kan vise dokumenter som f.eks.
PDF. Normalt kan man ikke lægge dokumenter over på en iPhone via Finder
eller andre dele af styresystemet på hverken Mac eller iPhone. De
førnævnte programmer kan derimod oprette mapper, man kan lægge
dokumenter i. Disse mapper kan man tilgå via en AirPort-forbindelse
(Wi-Fi) og ikke via kabel. Programmet laver simpelthen en lille trådløs
server på iPhone. Så kan man via Finder i Mac OS X tilgå denne server
(man kan vist også bruge en browser) og trække dokumenter over på den.
Programmerna er f.eks. iSilo og Air Sharing, men der findes vist også
nogle gratis.

> [...]
> bare bruge notes, men jeg kan ikke lide skrifttypen
> Men det er selvfølgelig ikke store formatterede dokumenter.

Man kan da ikke overføre mellem Mac og iPhone via Notes, vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 06-06-09 18:28

> Man kan da ikke overføre mellem Mac og iPhone via Notes, vel?

Vistnok med iPhone OS 3.0 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-09 00:32

> Vistnok med iPhone OS 3.0 ...

Ja, det bliver spændende. Nu er der nok ikke så længe til
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 03:27

> Ja, det bliver spændende. Nu er der nok ikke så længe til

Der er vist udviklerkonference i USA i den kommende uge, og det er vist
ved sådanne lejligheder at 'det' sker.

Og nu fungerer synkronisering på Pocket Informant også ved at ryste
iPhone - du har vel fået den eneste PIM til din iPhone, ikke ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-06-09 17:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Der er vist udviklerkonference i USA i den kommende uge, og det er vist
> ved sådanne lejligheder at 'det' sker.

Netop

> Og nu fungerer synkronisering på Pocket Informant også ved at ryste
> iPhone - du har vel fået den eneste PIM til din iPhone, ikke ?

Næh. Jeg har haft nok at gøre med at cykle og passe alt muligt andet i
den travle hverdag. Jeg tror lige, jeg venter og ser iPhone 3.0 først.
Nu er den jo så tæt på.
--
Henrik Münster
Esbjerg