trådløs streaming
Fra : thohei

Dato : 20-05-09 02:37

Har med spænding læst tråd om trådløs streaming.
Jeg har kigget på små løsninger til køkkenet (incl radio). Jeg stødte
så ind i produkter som iRadioer eller wi-fi-radioer som jo har en wi-
fi del indbygget. Formålet med den er primært at kunne bruge husets
router til at finde internet radiostationer og også at man via radioen
kan vælge musik fra iTunes. MEN det er en løsning jeg ikke tror på
når iTunes biblioteket er mange tusinde sange stort. Behovet er
heller ikke at kunne styre iTunes fra en køkkenradio, men derimod at
køkkenradioen kan afspille valget i iTunes som er gjort på
computeren. Med andre ord, findes der en wi-fi radio som dukker op
som højtaler i iTunes - altså et alternativ til airport express.
Har kigget på rigtig mange fx Noxon og Revo Pico, men har ikke kunnet
få bekræftet at de kan bruges på den ønskede måde.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-09 09:47

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Har kigget på rigtig mange fx Noxon og Revo Pico, men har ikke kunnet
> få bekræftet at de kan bruges på den ønskede måde.

næsten 100% sikker at de _ikke_ virker som Airtunes højtalere ... kun
Express og Apple TV virker på den måde .

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-09 16:04

thohei skrev:

> [...]
> Har kigget på rigtig mange fx Noxon og Revo Pico, men har ikke kunnet
> få bekræftet at de kan bruges på den ønskede måde.

Måske er det AirFoil du skal bruge?

http://rogueamoeba.com/airfoil/

Det åbner for en del muligheder, men der skal stadig være noget logik i
radioen.

Fra : thohei

Dato : 20-05-09 12:00

> [...]
> radioen.
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

Ja, jeg kan godt se der er noget der. Det er lidt svært at forstå.
Umiddelbart virker det som om det først og fremmest er et program der
kan sende andre lyde end iTunes ud til en Airport Express, men der
står også noget med at man kan sende radio rundt på et netværk. Men
nu handler det mest om at få radioen til at være modtager... Jeg ved
ikke om den software gør tricket. Måske har nogen prøvet noget
lignende.
Thomas