Streaming af musik fra MacBok (trådløst)
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 16-05-09 10:27

Vores anlæg er desværre gået i stykker - så alt vi har tilbage er to
højtalere.

Og når jeg nu er i gang med at gentænke vores "multi-medie setup", så
kunne jeg godt tænke mig at kunne streame musik fra vores MacBook
trådløst til vores højtalere.

Men hvad skal jeg bruge til det? Jeg skal naturligvis have en
forstærker. Men hvor små kan man få dem? Optimalt kunne jeg tænke mig en
bette én på størrelse med en stor tændstikæske - men kan det lade sig gøre?

(jeg er klar over, at kvaliteten i sådan en lille én nok ikke er
overvældende, men det gør ikke så meget - idéen er at gøre vores
musik/hardware-setup så "usynligt" som muligt).

Og hvad med fra vores MacBook til forstærkeren? Hvad skal jeg bruge til det?

Hvis I har nogle erfaringer at øse af, må I meget gerne byde ind.

Pft,

--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-05-09 10:35

Jesper Lund Stocholm wrote:

> Men hvad skal jeg bruge til det? Jeg skal naturligvis have en
> forstærker. Men hvor små kan man få dem? Optimalt kunne jeg tænke mig en
> bette én på størrelse med en stor tændstikæske - men kan det lade sig gøre?

Pas. Men, hvis det skal være usynligt, kan man jo få aktive højttalere
med indbygget forstærker...

> [...]
> musik/hardware-setup så "usynligt" som muligt).
>
> Og hvad med fra vores MacBook til forstærkeren? Hvad skal jeg bruge til

AirPort Express med AirTunes. Det er ganske enkelt en genistreg Apple
har lavet der. Det egner sig ikke rigtigt til film, men er snedigt, hvis
man bare vil høre musik.

Se her, hvis du ikke kender AirTunes:
http://www.youtube.com/watch?v=X5H10fM-tGs

Skip til ca. 3 min. - det er en lidt lang video.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jon

Dato : 16-05-09 11:53

> Pas. Men, hvis det skal være usynligt, kan man jo få aktive højttalere
> med indbygget forstærker...

Støttes, hvis målet er liten plass. Men jeg tror at gode slike koster en
del. Du vil også trenge en forforsterker, men slik kan (i alle fall i
teorien) lages små. Vanligvis lages de nok i ca. samme str. som vanlige
stereokomponenter for å passe sammen med dem.

Enig!!
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-09 22:24

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> teorien) lages små. Vanligvis lages de nok i ca. samme str. som vanlige
> stereokomponenter for å passe sammen med dem.

Der findes jo masser af computerhøjtalere, der typisk består af en
subwoofer med to satellitter, men ikke altid. De har bare et
mini-jackstik, man f.eks. kan sætte i en AirPort Express. Mere behøves
vel ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-09 22:32

> [...]
> subwoofer med to satellitter, men ikke altid. De har bare et
> mini-jackstik, man f.eks. kan sætte i en AirPort Express. Mere behøves

men lyden er ikke ret god .. ikke iforhold til et par "rigtige"
højtalere.

Podspeakers har en lille forstærker som måske kunne trække et par mindre
højtalere ..

http://www.podspeakers.com/Products/The_amp.aspx

eller

http://www.podspeakers.com/Products/The_v_dock.aspx

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-05-09 23:01

> [...]
> højtalere.
>
> Podspeakers har en lille forstærker som måske kunne trække et par mindre

Jeg har en NAD effektforstærke koblet til et par ordentlige pyramider.
Og, da bliver det irriterende at man ikke kan indstille lydniveauet
individuelt til de forskellige AE'er. Træls når man glemmer, i iTunes,
at sæte -12 dB på effektforstærkeren

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-09 23:19

> men lyden er ikke ret god .. ikke iforhold til et par "rigtige"
> højtalere.

Jeg håber da, at dem til kr. 5.000,- lyder godt. Ellers må køberne da
føle sig godt snydt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-09 08:53

> Jeg håber da, at dem til kr. 5.000,- lyder godt. Ellers må køberne da
> føle sig godt snydt.

Hvilke 2.1 højtalerset koster 5000,- ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-09 23:46

> Hvilke 2.1 højtalerset koster 5000,- ?

Nu slynger jeg bare et tal ud for at angive et princip. Det behøver jo
ikke være kr. 5.000,-. Bare til det halve vil jeg da forvente ganske god
lydkvalitet. Jeg synes heller ikke, vi har aftalt, at det SKAL være et
2.1 højttalersystem.
For nu at nævne nogle eksempler, så har Apple store et sæt
Ferguson Hill FH007 Mini Speaker System til kr. 3.990,-. Til dem kan man
købe subwooferen Ferguson Hill FH008 til kr. 1.990,-. Så er vi oppe på
kr. 6.000,-.
Der er også Eclipse TD307PA II Speaker and Amplifier til kr.
4.790,- og KRK VXT4 Studio Monitor til kr. 2.390,-, og det er vist pr.
højttaler. Endelig er der Focal XS Satellite Speakers and Subwoofer til
kr. 3.790,-. Det er da også i den dyre ende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-09 06:00

> [...]
> højttaler. Endelig er der Focal XS Satellite Speakers and Subwoofer til
> kr. 3.790,-. Det er da også i den dyre ende.

jojo .. men har du set dimensionerne på de højtalere ?

Jeg snakker om systmer hvor satelitternes membraner er måske 5-6 cm i
diameter ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-09 17:34

> jojo .. men har du set dimensionerne på de højtalere ?
>
> Jeg snakker om systmer hvor satelitternes membraner er måske 5-6 cm i
> diameter ...

Jeg har ikke studeret dem nærmere, da jeg ikke umiddelbart har tænkt mig
at købe nogle. Jeg har bare bemærket, at når der anmeldes højttalere til
f.eks. iPod, så er der nogle gange systemer til adskillige tusinde
kroner. Det har undret mig, at der var kunder til den slags, da man jo
nærmest kan få rigtig hi-fi til de penge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-09 18:48

> [...]
> kroner. Det har undret mig, at der var kunder til den slags, da man jo
> nærmest kan få rigtig hi-fi til de penge.

Folk vil gerne have stor lyd med små højtalere .. og hvis du poster nok
penge og r&d i det så kan du komme meget tæt på ... men det bliver
aldrig så godt som et par B&W 604 mk.II på en god NAD forstærker ... til
ca. det samme beløb ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 03:18

> men det bliver
> aldrig så godt som et par B&W 604 mk.II på en god NAD forstærker ... til
> ca. det samme beløb ...
>
> /thomas

Det var godt, at de endelig blev nævnt

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-09 07:45

> Det var godt, at de endelig blev nævnt

hvem ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 14:35

> hvem ?

> /thomas

Øh, hvis du driller, mangler du en smiley - hvis du virkelig ikke véd,
hvilke(og ikke hvem) jeg mener, er det B&W højttalerne, du nævner

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-09 14:49

> Øh, hvis du driller, mangler du en smiley - hvis du virkelig ikke véd,
> hvilke(og ikke hvem) jeg mener, er det B&W højttalerne, du nævner

Det kunne jo være mærket generelt, modellen specifikt, eller NAD
forstærkeren ;)

/thomas

Fra : Jon

Dato : 19-05-09 14:59

> Det kunne jo være mærket generelt, modellen specifikt, eller NAD
> forstærkeren ;)

Hvorfor gjøre det enkelt...

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-09 15:55

> Hvorfor gjøre det enkelt...

Hvor kan man egentlig købe de højttalere, og hvad koster de? Jeg kan
ikke finde modellen hos Hifi-Klubben. Det er måske en gammel model?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-09 17:36

> Hvor kan man egentlig købe de højttalere, og hvad koster de? Jeg kan
> ikke finde modellen hos Hifi-Klubben. Det er måske en gammel model?

det er en "gammel" model ...

er den nye

<http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_dm683_hoejt
taler_sort.htm>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-09 19:20

> det er en "gammel" model ...
>
> er den nye
>
> <http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_dm683_hoejt
> taler_sort.htm>

Tak. De ser da lækre ud. Jeg synes bare nok, de bliver noget dyrere end
de fleste sæt computer-højttalere. Du nævnte jo selv, at man kunne få et
sæt med en god NAD-forstærker for ca. det samme beløb som et af de dyre
sæt computerhøjttalere. For mig at se kommer vi da lidt over kr.
10.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-09 19:39

> [...]
> sæt med en god NAD-forstærker for ca. det samme beløb som et af de dyre
> sæt computerhøjttalere. For mig at se kommer vi da lidt over kr.

jojo ... nu er der vel ikke så mange der sætter et par full size, 3 vejs
gulvhøjtalere til deres "kontormaskine". Jeg mener bare at du kan få en
god lille forstærker og 2 "studio" højtalere til en god pris som spiller
10 gange bedre :)

/thomas

Fra : Jon

Dato : 19-05-09 20:07

> Jeg mener bare at du kan få en
> god lille forstærker og 2 "studio" højtalere til en god pris som spiller
> 10 gange bedre :)

Jeg har satt meg ned ut fra dette, og at HiFi-klubben ble nevnt flere
ganger i tråden, og sjekket HiFi-klubbens priser i Norge og Danmark. Det
er tildels ekstreme forskjeller. På et utvalg Cambridge Audio-produkter
var totalen 18% dyrere i Norge (et komplett anlegg av 540-serien, inkl
RIAA-forsterker), og på ett bestemt produkt (RIAA-forsterkeren) var det
2,1 ggr dyrere å handle i Norge, valutaforskjell iberegnet. Hey, hvor
det går! Jeg har tilskrevet HiFi-klubben i Norge (jeg er medlem i deres
online-klubb) og spurt. Så får vi håpe de ikke svarer med å skru prisene
opp i Danmark! :-\

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-09 20:30

> [...]
> det går! Jeg har tilskrevet HiFi-klubben i Norge (jeg er medlem i deres
> online-klubb) og spurt. Så får vi håpe de ikke svarer med å skru prisene

Ellers ved vi, hvis skyld det er
Det er ellers sjovt, du nævner priserne. Normalt synes vi danskere, at
alting er så dyrt i Danmark. De fleste varer er billigere i udlandet.
Men det er mere lande sydpå. Norge er nok meget lig Danmark i den måde,
det sociale system og skattesystemet er indrettet. I andre lande skal
man selv betale for uddannelse, lægehjælp, plejehjem og den slags, men
til gengæld er skatterne lavere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 16:12

> Hvorfor gjøre det enkelt...

Det kan da ikke blive enklere, men jeg er måske den eneste, der stadig
husker, hvad tråden handler om?

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 16:03

> Det kunne jo være mærket generelt, modellen specifikt, eller NAD
> forstærkeren ;)

> /thomas

Det kunne det naturligvis, men med tråden in mente, handler det vist om
højttalere, oder...?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-09 17:36

> Det kunne det naturligvis, men med tråden in mente, handler det vist om
> højttalere, oder...?

jo jo ... jeg lidt langsom i dag ... for lidt søvn .. for meget arbejde

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 19-05-09 17:44

> for lidt søvn .. for meget arbejde
>
> /thomas

Kender det, stakkels du

M.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-05-09 08:57

Thomas von Hassel skrev:

> http://www.podspeakers.com/Products/The_v_dock.aspx

Hej Thomas, fedt tip, lige det jeg har ledt efter, indtil der står den
ikke lader op imens.... pis !

// Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-09 09:00

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Hej Thomas, fedt tip, lige det jeg har ledt efter, indtil der står den
> ikke lader op imens.... pis !

øh:

"The v dock is specially designed to complement the amazing iPod Video
models and combines high quality audio with unique design for docking,
playing and recharging your iPod."

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-05-09 09:03

Thomas von Hassel skrev:

> øh:
>
> "The v dock is specially designed to complement the amazing iPod Video
> models and combines high quality audio with unique design for docking,
> playing and recharging your iPod."

Kiggede den efter i sømmene hos hifiklubben:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/baerbart/tilbehoer/scandyna_the_v_dock_forstaerker_hvid.htm

Nederst: * Opladefunktionen er ikke kompatibel med den nyeste generation
af iPod/iPhone.

Kan være jeg lige skal tjekke op om de evt. har en opdatering på vej

// Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-09 09:14

> [...]

> _forstaerker_hvid.htm
>
> Nederst: * Opladefunktionen er ikke kompatibel med den nyeste generation

du kan få en lille dims at sætte imellem så det virker med de nyeste
modeller (det er fordi de har brugt firewire specs mht. opladning, og
det er fjernet på de nye)

/thomas

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 17-05-09 09:27

Thomas von Hassel skrev:

> du kan få en lille dims at sætte imellem så det virker med de nyeste
> modeller (det er fordi de har brugt firewire specs mht. opladning, og
> det er fjernet på de nye)

Det er muligt jeg skal have den ind med skeer, hvilken lille dims ?, fra
leverandøren ?

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-09 11:45

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Det er muligt jeg skal have den ind med skeer, hvilken lille dims ?, fra
> leverandøren ?

sorry .. jeg trode jeg havde set en dock adapter men den eneste jeg
kunne finde var den her fra griffin:

<http://www.griffintechnology.com/products/firewire-to-usb-converter>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-05-09 23:03

Henrik Münster skrev:

> [...]
> subwoofer med to satellitter, men ikke altid. De har bare et
> mini-jackstik, man f.eks. kan sætte i en AirPort Express. Mere behøves

Er der nogen der kan anbefale noget?

Jeg vil også gerne kunne slutte dem til et el-klaver :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-05-09 09:47

In article <4a0f382d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Er der nogen der kan anbefale noget?
>
> Jeg vil også gerne kunne slutte dem til et el-klaver :)

Så er det da Prodipe 5 eller 8 du skal have
<http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?page=1&gruppe=Studieh%F8jttalere&brand=Prodipe>

Jeg bruger Prodipe 8 til computerhøjttalere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-05-09 09:50

In article <4a0f382d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Er der nogen der kan anbefale noget?
>
> Jeg vil også gerne kunne slutte dem til et el-klaver :)

eller Prodipe 3 - jeg kunne ikke finde dem før.

<http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=45269>

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-09 10:28

Kurt Brixen skrev:
> In article <4a0f382d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> eller Prodipe 3 - jeg kunne ikke finde dem før.
>
> <http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=45269>

Den her kunne godt ligne det der passer mit behov :)

Tak skal du have

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-09 18:13

Kurt Brixen skrev:
> In article <4a0f382d$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> eller Prodipe 3 - jeg kunne ikke finde dem før.
>
> <http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=45269>

Nå, jeg havde en ubændig trang til at vade rundt i regnvejr og gik
derfor på shoppingtur i aage i Århus, og har nu erhvervet mig et par sådan.

Nu skal jeg lige vænne mig til at der er bas i min musik, men dem tror
jeg jeg bliver glad for. Der er en enkelt krølle. Kan det virkelig
passe at der skal være sådan forstærkerstøj i den når man ikke høre noget?

(Ellers har jeg en god anledning til at tage derind igen - ørj, de havde
meget sjovt legetøj)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-05-09 20:38

In article <4a119725$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> [...]
> jeg jeg bliver glad for. Der er en enkelt krølle. Kan det virkelig
> passe at der skal være sådan forstærkerstøj i den når man ikke høre noget?

På mine Prodipe 8 kan jeg justere volume bagpå, og der har jeg skruet ned, så volume passer til udgangen fra min iMac.
Er der ikke det på Prodipe 3?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-05-09 22:45

Jesper Lund Stocholm <jsunsite@lundstocholm.invalid> writes:

> [...]
> forstærker. Men hvor små kan man få dem? Optimalt kunne jeg tænke mig
> en bette én på størrelse med en stor tændstikæske - men kan det lade

Hvad denne her dims
http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&product_number=9002011
kombineret med en Airport Express?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 19-05-09 16:41

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Hvad denne her dims
> http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&product_number=9002011
> kombineret med en Airport Express?

Tak til alle for jeres svar.

Vores setup endte med at være en nyindkøbt DENON forstærker kombineret
med Airport Express, der er koblet til vores eksisterende trådløse netværk.

Det virker sådan ganske glimrende - omend jeg lidt for ofte oplever, at
streamingen hakker eller (som oftest) helt falder ud. Det virker som om,
at vores trådløse router skal stå relativt tæt på både AirportExpress
samt MacBook for at det skal virke problemfrit.

--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-09 18:51

Jesper Lund Stocholm wrote:
> [...]
> at vores trådløse router skal stå relativt tæt på både AirportExpress
> samt MacBook for at det skal virke problemfrit.

Prøv at skifte til en anden kanal på dit access point. Hvis jeres trafik
bumper ind i naboens, kan den slags ske. Jeg bor i en etageejendom og
her virker det fint (gennem vægge og alt muligt).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-09 19:20

> Prøv at skifte til en anden kanal på dit access point. Hvis jeres trafik
> bumper ind i naboens, kan den slags ske. Jeg bor i en etageejendom og
> her virker det fint (gennem vægge og alt muligt).

Men har det noget med routeren at gøre? Jeg troede da, at computeren
sendte direkte til AirPort Express. Det er da min erfaring, at det er
computeren, der ikke må være for langt væk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 19:32

Henrik Münster skrev:

> Men har det noget med routeren at gøre? Jeg troede da, at computeren
> sendte direkte til AirPort Express. Det er da min erfaring, at det er
> computeren, der ikke må være for langt væk.

Det afhænger af om du bruger routeren eller expressen som router. Din
Mac snakker kun med een af gangen, så hvis du kan se både router og
express, har man nok sat expressen op til at forbinde sig trådløst til
routeren.

Det lader iøvrigt til min Mac har glemt at den godt kender min Express,
så nu skal jeg til bøvlet igen med fejl 15006. Suk suk. Det skete nok
da jeg reetablerede og trak brugeren ind fra Time Machine is tedet for
at genetablere maskinen.

Ikke noget som små hyggelige småprojekter :D

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-09 21:05

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
> så nu skal jeg til bøvlet igen med fejl 15006. Suk suk. Det skete nok da
> jeg reetablerede og trak brugeren ind fra Time Machine is tedet for at

Prøvet at slå din firewall fra? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-09 21:25

Peter Farsinsen skrev:

> Prøvet at slå din firewall fra? ;)

Det ER sgu sært. Det værste er det HAR virket

Men hvis jeg nu siger jeg har fulgt alle de råd jeg har kunnet finde?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-05-09 13:44

> Det ER sgu sært. Det værste er det HAR virket

Det virkede ikke? Jeg har lidt svært ved at læse det, du ikke skriver ;)

> Men hvis jeg nu siger jeg har fulgt alle de råd jeg har kunnet finde?

Så er gode råd blevet endnu dyrer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-05-09 16:07

Peter Farsinsen skrev:

> Det virkede ikke? Jeg har lidt svært ved at læse det, du ikke skriver ;)

Kan du ikke se pointen eller hvad er det du skriver?

> Så er gode råd blevet endnu dyrer.

Det er ret irriterende, for jeg vil netop gerne have dimsen stående så
jeg slipper for kabler forbi døre. Grrr.

Kan være jeg skal true den med en Windows-cd?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-09 17:18

> Kan du ikke se pointen eller hvad er det du skriver?

> Det er ret irriterende, for jeg vil netop gerne have dimsen stående så
> jeg slipper for kabler forbi døre. Grrr.
>
> Kan være jeg skal true den med en Windows-cd?

Lige et hurtigt svar. Når det sker for mig, har en genopsætning af
Expressen og genstart af router løst sagen. Min hypotese: den handler
om at den ikke kan finde nogle netting ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 08:35

Flemming Rubini skrev:

> Lige et hurtigt svar. Når det sker for mig, har en genopsætning af
> Expressen og genstart af router løst sagen. Min hypotese: den handler
> om at den ikke kan finde nogle netting ...

Jeg har selv en teori om at det - som du også formoder - kan skyldes
noget med routeren (det er jo det eneste ikke-Applegrej i kæden) som
måske får blokeret for et svar eller nowet.

Nå, jeg kigger på det ved lejlighed. Det ligger ikke højt på listen
disse dage.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-09 18:29

> Kan du ikke se pointen eller hvad er det du skriver?

> Det er ret irriterende, for jeg vil netop gerne have dimsen stående så
> jeg slipper for kabler forbi døre. Grrr.
>
> Kan være jeg skal true den med en Windows-cd?

Prøv lige at kigge efter dette:
Mac OS X 10.5.1 or later:

1. From the Apple menu, choose System Preferences.
2. From the View menu, choose Network.
3. Select the network interface you use to connect to your Express
base station - either AirPort or Ethernet.
4. Click the Advanced button and select TCP/IP in the new window.
5. Confirm that the pulldown menu next to Configure IPv6: is set to
Automatically or Manually depending on your network.
6. Click OK.
7. Click the Show All button at the top of the window.
8. From the View menu, choose Security.
9. Select the Firewall tab.
10. Choose the radio button "Set access for specific services and
applications."
11. Close the Security window.

Kilde: http://support.apple.com/kb/TS2278

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 08:36

Flemming Rubini skrev:

> Prøv lige at kigge efter dette:

Kører uden firewall. Gad vide hvad det skulle ændre - nå det er da
forsøget værd :)