Automatisk hente covers i iTunes
Fra : Steen

Dato : 10-05-09 10:59

Nogle af de cd'er jeg fylder på iTunes, kan programmet ikke selv finde
covers til. Er der nogen der kender en smart app til computer eller
iPhone der kan hitte ud af det? Det er langsommeligt at skulle sidde og
finde covers, og lægge dem ind manuelt

--
iPhoneSteen

Fra : Jon

Dato : 10-05-09 11:41

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Nogle af de cd'er jeg fylder på iTunes, kan programmet ikke selv finde
> covers til.

Jeg tror det er til de album og/eller artister som iTunes ikke selger.
F.eks. finnes svjv ingen Beatles-cover der.

> Er der nogen der kender en smart app til computer eller
> iPhone der kan hitte ud af det? Det er langsommeligt at skulle sidde og
> finde covers, og lægge dem ind manuelt

Forsøk et enkelt Googlesøk a la "itunes covers".
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Steen

Dato : 10-05-09 13:19

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]

Sikkert - AC/DC er slet ikke at finde i iTunes Music Store - og disse
covers har jeg selv måtte finde på nettet.

> Jeg tror det er til de album og/eller artister som iTunes ikke selger.
> F.eks. finnes svjv ingen Beatles-cover der.

> Forsøk et enkelt Googlesøk a la "itunes covers".

Tror bare jeg vil søge manuelt, fremfor at skulle uploade en xml-fil

--
Steen

Fra : Jon

Dato : 10-05-09 13:27

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Tror bare jeg vil søge manuelt, fremfor at skulle uploade en xml-fil

Den fant 45 cover-forslag til meg (den første som kom opp i søket). Av
dem kunne jeg bruke i alle fall et dusin eller så - resten var til andre
utgaver enn dem jeg har lagt inn i iTunes, men stort sett dog beslektet.
Og den fant et par meget overraskende ting - f.eks. et lokalt egyptisk
band som synger på arabisk.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-05-09 14:29

Steen skrev:
> iPhone der kan hitte ud af det? Det er langsommeligt at skulle sidde og
> finde covers, og lægge dem ind manuelt

Den hurtigeste metode jeg har fundet er:

Find billede af album, højreklik-> kopier billede, Marker alle numrene i
albummet i iTunes, Æwle-i, vælg Info-faneblad, klik i boksen "Billeder",
Æwle-V, Ok.

Det er ikke automatisk men klart under 10 sekunder efter man har
billedet :)

Fra : Jon

Dato : 10-05-09 14:33

> [...]
> Æwle-V, Ok.
>
> Det er ikke automatisk men klart under 10 sekunder efter man har

Fungerer også med drag-and-drop fra diverse web-steder.

Fra : Steen

Dato : 16-05-09 11:30

On 2009-05-10 15:29:17 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
> "Billeder", Æwle-V, Ok.
>
> Det er ikke automatisk men klart under 10 sekunder efter man har billedet :)

iTunesinstaller vælger her den klart mest kringlede måde:

http://snipurl.com/i4zt5 [www_iphoneinstaller_dk]

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 10-05-09 20:32

> [...]

> covers til. Er der nogen der kender en smart app til computer eller
> iPhone der kan hitte ud af det? Det er langsommeligt at skulle sidde og

Det finnes widgeter som gjør dette. Selv har jeg installert en fra
http://www.widget-foundry.com/

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Steen

Dato : 11-05-09 12:36

Keera Ann Fox <keera.ann.fox@gmail.com.invalid> wrote:

> Det finnes widgeter som gjør dette. Selv har jeg installert en fra
> http://www.widget-foundry.com/

Tak for det. Det var lige præcis sådan noget jeg var ude efter

--
iPhoneSteen

Fra : Morten Lind

Dato : 11-05-09 13:30

> Tak for det. Det var lige præcis sådan noget jeg var ude efter

Hammersejt Så kan jeg få covers på de LP´er, jeg selv har
overspillet - tak, tak

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-09 13:32

> Hammersejt Så kan jeg få covers på de LP´er, jeg selv har
> overspillet - tak, tak

alt for indviklet ... jeg plejer at lave en hurtigt søgning på Amazon og
drag&drop'er coveret i iTunes ... nemt og uden 3. parts dimser

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 11-05-09 16:11

> alt for indviklet ... jeg plejer at lave en hurtigt søgning på Amazon og
> drag&drop'er coveret i iTunes ... nemt og uden 3. parts dimser

> /thomas

OK, dét er måske nemmere, men når nu widget´en ér der, er det ligeså
nemt

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-09 22:59

> OK, dét er måske nemmere, men når nu widget´en ér der, er det ligeså
> nemt

Man kan også kombinere ovenstående og bruge en widget, der søger på
Amazon. Den har jeg selv brugt engang, og den var såmænd fin. Ellers
plejer jeg bare at lave en billedsøgning i Google.

<http://www.apple.com/downloads/dashboard/music/amazonalbumart.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels

Dato : 12-05-09 07:16

On May 10, 11:58 am, Steen <isteen+use...@gmail.com> wrote:
> Nogle af de cd'er jeg fylder på iTunes, kan programmet ikke selv finde
> covers til. Er der nogen der kender en smart app til computer eller
> iPhone der kan hitte ud af det?

Jeg bruger denne:

http://www.mac-foundry.com/products/albumartthingy.html

--