Finale 2008 ?
Fra : Dude

Dato : 09-05-09 14:36

Hej alle!

Jeg ved ikke om der overhovedet er nogen herinde der er Finale brugere?

Er der tilfældgivis nogen der ved om der kan være problemer med Finale
2008, på Leoparden?

Den kører upåklageligt på min gamle Tiger, men vi har flere licenser -
hvoraf een lige er blevet installeret på en Leopard. Og den opfører sig
lidt mærkeligt. Og crashede en enkelt gang....

Nogen med erfaringer?

Mvh
John

Fra : fjern

Dato : 09-05-09 21:56

Dude wrote:
> [...]
> hvoraf een lige er blevet installeret på en Leopard. Og den opfører sig
> lidt mærkeligt. Og crashede en enkelt gang....

Har haft lignende problemer med Finale på min MacBook 2.0 med OS 10.5.x
Du skal hente den seneste opdatering til Finale, som skulle rette fejlen
med crashes etc.
Kører med Finale 2009 uden problemer nu.
På min "tjenestemac", som kører 10.4.11 bruger jeg Finale 2008 uden
problemer.

Jeg blev selv i sin tid henvist til flg. vejledning hos MakeMusic:

-----
There is a known problem in Finale 2008 and 2009 that causes the
program to crash on startup in Mac OS 10.5 (Leopard) when it tries
to initialize floating windows. This problem is caused by an error
that sometimes occurs when a floating tool palette is resized by a
user before quitting the application. When Finale is started
again, Finale remembers the change to the tool palette and fails
to launch. Our developers are currently working on a solution to
this problem to be released in an upcoming version or maintenance
update.

To fix this problem, you will need to clear Finale's preference
files. To clear your installation's preference files, follow the
steps below:

1. Quit Finale (from the Finale menu, choose Quit).
2. On your desktop, double-click your Macintosh HD icon.
3. In your Macintosh HD folder, navigate to the following
folder: Users > [your user name] > Library > Preferences.
4. In the Preferences folder, find a file named Finale 2008 or
2009 Preferences. Drag this file into the trash.
5. Empty your trash.
6. Reboot your computer.
7. Open Finale.

Please note that in order to avoid this problem, you may need to
avoid resizing certain tool palettes.

----

Problemet viste sig hos mig med Finale 2009, og her var der en
opdatering at hente direkte, idet programmet ikke selv kunne hente
opdateringen via programmets opdateringsfunkton:
<www.finalemusic.com/Finale/Update.aspx>

Håber dette kunne være til hjælp.

Vgst
Kristian Stange

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-05-09 20:06

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> opdatering at hente direkte, idet programmet ikke selv kunne hente
> opdateringen via programmets opdateringsfunkton:

Jeg bruger Finale 2009 på OS 10.5.6. Jeg har brugt Finale i ca. 18 år.
Jeg oplever ikke crash.

Men programmet kan ikke mere huske, at jeg har registreret mig. En gang
om ugen skal jeg klikke på et udfyldt skema. Det tager kun nogle
sekunder. Og så kommer der en mail med tak for registreringen. Det er
ikke noget stort poroblem, men alligevel ret irriterende.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt