|
| Hov, der gik en flig af min MacBook Fra : Steen |
Dato : 09-05-09 09:35 |
| | |
Michael Knudsen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 09-05-09 02:39 |
| | |
Steen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 09-05-09 10:49 |
| | |
Thomas von Hassel (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 09-05-09 09:58 |
|
Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
>
> Andre der har været ude for det samme?
>
> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
ring til Apple og få det fixet ..
/thomas
| |
Steen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 09-05-09 10:49 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> >
> > Andre der har været ude for det samme?
> >
> > http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
>
> ring til Apple og få det fixet ..
>
> /thomas
Det vil jeg gøre, og håbe på at jeg får fat i en dansker
--
Steen
| |
Steen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 09-05-09 11:40 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
>
> > Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> >
> > Andre der har været ude for det samme?
> >
> > http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
>
> ring til Apple og få det fixet ..
>
> /thomas
Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i Randers,
så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare indlevere den
indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
Fin service
--
Steen
| |
Thomas von Hassel (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 09-05-09 12:06 |
|
Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> >
> > > Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > > Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> > >
> > > Andre der har været ude for det samme?
> > >
> > > http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
> >
> > ring til Apple og få det fixet ..
> >
> > /thomas
>
> Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i Randers,
> så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare indlevere den
> indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
>
> Fin service
godt at høre
/thomas
| |
Morten Reippuert Knu~ (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 09-05-09 12:18 |
|
On 2009-05-09 12:39:45 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
>> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
>>
>>> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
>>> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
>>>
>>> Andre der har været ude for det samme?
>>>
>>> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
>>
>> ring til Apple og få det fixet ..
>>
>> /thomas
>
> Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i Randers,
> så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare indlevere den
> indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
>
> Fin service
Jeg kan anbefale at du sender den direkte til et af de to værksteder
som må udføre reperationen frem for at bruge en forhandler til forsinke
processen.
i det danske hedder værkstedet "infocare", Thomas kan sikkert fortælle
hvad det i jylland beliggende værksted hedder.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen
Chorus 08 @ Merlin Works CR
| |
Thomas von Hassel (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 09-05-09 13:53 |
|
Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> On 2009-05-09 12:39:45 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> >> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> >>
> >>> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> >>> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> >>>
> >>> Andre der har været ude for det samme?
> >>>
> >>> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
> >>
> >> ring til Apple og få det fixet ..
> >>
> >> /thomas
> >
> > Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i Randers,
> > så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare indlevere den
> > indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
> >
> > Fin service
>
> Jeg kan anbefale at du sender den direkte til et af de to værksteder
> som må udføre reperationen frem for at bruge en forhandler til forsinke
> processen.
>
> i det danske hedder værkstedet "infocare", Thomas kan sikkert fortælle
> hvad det i jylland beliggende værksted hedder.
Vejle .. Service Partner.
< http://www.servicepartner.dk/>
/thomas
| |
Steen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Steen |
Dato : 09-05-09 15:40 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > On 2009-05-09 12:39:45 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > >> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> > >>
> > >>> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > >>> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> > >>>
> > >>> Andre der har været ude for det samme?
> > >>>
> > >>> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
> > >>
> > >> ring til Apple og få det fixet ..
> > >>
> > >> /thomas
> > >
> > > Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i
> > > Randers,
> > > så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare
> > > indlevere den
> > > indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
> > >
> > > Fin service
> >
> > Jeg kan anbefale at du sender den direkte til et af de to værksteder
> >
> > som må udføre reperationen frem for at bruge en forhandler til
> > forsinke
> > processen.
> >
> > i det danske hedder værkstedet "infocare", Thomas kan sikkert
> > fortælle
> > hvad det i jylland beliggende værksted hedder.
>
> Vejle .. Service Partner.
>
> < http://www.servicepartner.dk/>
>
> /thomas
Det var måske værd at overveje. Kan jeg mon benytte værkstedet direkte
når jeg aftale med supporten at bruge Humac i Århus?
--
iPhoneSteen
| |
Thomas von Hassel (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 09-05-09 19:03 |
|
Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> >
> > > On 2009-05-09 12:39:45 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > >> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> > > >>
> > > >>> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > > >>> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> > > >>>
> > > >>> Andre der har været ude for det samme?
> > > >>>
> > > >>> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
> > > >>
> > > >> ring til Apple og få det fixet ..
> > > >>
> > > >> /thomas
> > > >
> > > > Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i
> > > > Randers,
> > > > så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare
> > > > indlevere den
> > > > indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
> > > >
> > > > Fin service
> > >
> > > Jeg kan anbefale at du sender den direkte til et af de to værksteder
> > >
> > > som må udføre reperationen frem for at bruge en forhandler til
> > > forsinke
> > > processen.
> > >
> > > i det danske hedder værkstedet "infocare", Thomas kan sikkert
> > > fortælle
> > > hvad det i jylland beliggende værksted hedder.
> >
> > Vejle .. Service Partner.
> >
> > < http://www.servicepartner.dk/>
> >
> > /thomas
>
>
> Det var måske værd at overveje. Kan jeg mon benytte værkstedet direkte
> når jeg aftale med supporten at bruge Humac i Århus?
Humac sender den bare videre. Og du har bare fået et casenummer som
ethvert apple værksted kan "overtage"
/thomas
| |
Flemming Rubini (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 09-05-09 21:19 |
|
Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> > >
> > > > On 2009-05-09 12:39:45 +0200, isteen+usenet@gmail.com (Steen) said:
> > > >
> > > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > > >
> > > > >> Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> > > > >>
> > > > >>> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> > > > >>> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
> > > > >>>
> > > > >>> Andre der har været ude for det samme?
> > > > >>>
> > > > >>> http://www.flickr.com/photos/iphonesteen/3515157576/
> > > > >>
> > > > >> ring til Apple og få det fixet ..
> > > > >>
> > > > >> /thomas
> > > > >
> > > > > Der var ingen ko på isen, der var desværre ingen værksteder i
> > > > > Randers,
> > > > > så jeg fik et sagsnummer til Humac i Århus. Jeg skal bare
> > > > > indlevere den
> > > > > indefor 30 dage, så bliver det ordnet.
> > > > >
> > > > > Fin service
> > > >
> > > > Jeg kan anbefale at du sender den direkte til et af de to værksteder
> > > >
> > > > som må udføre reperationen frem for at bruge en forhandler til
> > > > forsinke
> > > > processen.
> > > >
> > > > i det danske hedder værkstedet "infocare", Thomas kan sikkert
> > > > fortælle
> > > > hvad det i jylland beliggende værksted hedder.
> > >
> > > Vejle .. Service Partner.
> > >
> > > < http://www.servicepartner.dk/>
> > >
> > > /thomas
> >
> >
> > Det var måske værd at overveje. Kan jeg mon benytte værkstedet direkte
> > når jeg aftale med supporten at bruge Humac i Århus?
>
> Humac sender den bare videre. Og du har bare fået et casenummer som
> ethvert apple værksted kan "overtage"
Jeg ville sende den direkte selv, men sørg for at have kopi af faktura,
RMA-nummer/casenummer (er det en ny betegnelse?) etc. vedlagt så den
nemt kan registreres. Maskiner kan stå længe hos en forhandler!
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini
| |
Morten Reippuert Knu~ (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 09-05-09 23:40 |
|
On 2009-05-09 22:18:54 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:
> Jeg ville sende den direkte selv, men sørg for at have kopi af faktura,
> RMA-nummer/casenummer (er det en ny betegnelse?) etc. vedlagt så den
> nemt kan registreres. Maskiner kan stå længe hos en forhandler!
netop.
jeg ved ikke hvordan servicpartner håndterer RMA'er men hos infocare
melder du RMA'en online - her kan du anføre det RMA nummer du har fra
Apple. Hos infocare skal du angive serienummer og købsdato når du
fejlmelder så du behøver ikke stille an med kopier af fakturarer mm.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen
Chorus 08 @ Merlin Works CR
| |
Michael Knudsen (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Michael Knudsen |
Dato : 09-05-09 04:03 |
|
On May 9, 11:49 am, isteen+use...@gmail.com (Steen) wrote:
> Øv...eller måske alligevel ikke! -- Steen
Jeg har ikke læst, hvad der står på siden, men hvis det er en kendt
(og af Apple anerkendt) fejl, så har du jo nok gode chancer for at få
det fikset uden beregning.
--
Michael Knudsen
| |
Axel Hammerschmidt (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 09-05-09 12:12 |
|
Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:
> Jeg satte mig i sofaen, og åbnede min MB som jeg plejer.
> Desværre knækkede et lille stykke af, da jeg åbnede den.
>
> Andre der har været ude for det samme?
Jeg har lige kastet et kritisk blik på min MB, købt den 25 marts.
Når jeg holder den åben og drejer den så lyset falder ned på det
"øverste venstre" hjørne af rammen omkring skærmen kan jeg se nogle
tynde streger i plasticet der løber ud fra displayets hjørne - muligvis
begyndende revner, her i rammen om skærmen.
Det kan skyldes, at når jeg tager fat i den mens låget er lukket, så
kommer jeg til at presse ned med tommelfingeren på hjørnet. Låget pliver
så sandsynligvis bøjet om - i dette tilfælde den venstre af de 2
"afstandsforhøjninger" der sidder på rammen et stykke inde fra hjørnet
og som skal give luft mellem rammen/skærmen/låget og
håndstøtten/tastaturet.
Det er en dårlig konstruktion, med de 2 afstandsforhøjninger, der ikke
forløber helt ud og rundt i hjørnerne og et stykke ned langs siden.
Det vil jeg ta' hensyn til fremover, når jeg håndterer Macbooken.
En anden ting, som jeg har lagt mærke til er at iSight cameraet sidder
lige ved siden af der hvor Apple har placeret det "fordybning" som man
stikker sin tommelfinger ind for at få fat i låget når man åbner. Man
kan meget nemt komme til at sætte fedtede fingermærker på linsen.
I det hele taget er jeg ikke imponeret over de konstruktionsingeniører
hos Apple der har stået for designet.
Jeg skulle måske alligevel ha' valgt en alu-Macbook.
--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace Hopper.
| |
Morten Reippuert Knu~ (09-05-2009)
| Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ |
Dato : 09-05-09 12:20 |
|
On 2009-05-09 13:11:45 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:
> I det hele taget er jeg ikke imponeret over de konstruktionsingeniører
> hos Apple der har stået for designet.
Jeg tror at problemet skyldes materialevalget på visse produktions
serier. PÃ¥ langt de fleste af vores macbooks er det ikke et problem
mens det på nogen få er meget tydeligt.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen
Chorus 08 @ Merlin Works CR
| |
|
|