Backup af time capsule
Fra : Kurt

Dato : 01-05-09 14:53

Jeg ved at data på denne er krypteret og det er jo fint, hvis den bliver
stjålet, men hvad gør man lige, hvis éns TC _og_ Mac bliver stjålet!?

Jeg har adgang til en remote Linux server og kan smide en rå kopi af data
over på denne (tilgængelig via SMB). I tilfælde af tyveri er det da muligt
at kopiere disse data tilbage til en ny time capsule og på den måde genskabe
data?

Eller hvilke gode backup programmer til Mac findes der, som kan tage backup
via SSH (evt. rsync) til en remote Linux server?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-09 16:49

Kurt skrev:

> [...]
> at kopiere disse data tilbage til en ny time capsule og på den måde genskabe

Kan du ikke lave et diskbillede af den pågældende disk og så sende dét
over på Linux serveren?

Vær opmærksom på det nok tager lidt tid Hav en stabil forbindelse :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-05-09 16:54

"Kurt" <sdfsdfhj321sdfjhg@gmail> wrote:

> Eller hvilke gode backup programmer til Mac findes der, som kan tage backup
> via SSH (evt. rsync) til en remote Linux server?

rsync og ssh er "indbygget" ....

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-05-09 17:01

> [...]

> Eller hvilke gode backup programmer til Mac findes der, som kan tage backup
> via SSH (evt. rsync) til en remote Linux server?

Dine data er ikke krypteret.

Der er en indbygget backup del i AirPort værktøjet, som kan kopiere dit
image over på noget andet.

Bemærk er du skal være kablet for at det ikke går i ged.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/