Air Sharing (iPhone app)
Fra : Steen

Dato : 28-04-09 21:10

http://snipurl.com/gxzq5 [itunes_apple_com]

Wow, en app der kan bruges til noget lidt mere seriøst end at prutte
eller lave popcorn!

--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:57

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> http://snipurl.com/gxzq5 [itunes_apple_com]
>
> Wow, en app der kan bruges til noget lidt mere seriøst end at prutte
> eller lave popcorn!

Jep. Jeg fik den, da den var ny. Dengang var den gratis, men det var kun
i introduktionsperioden. Der er flere konkurrenter til den nu. Desværre
er App Store blevet noget uoverskuelig. Det gør, at man ikke umiddelbart
kan finde alternative programmer og så sammenligne dem. Jeg mener, at
iSilo kan noget af det samme. Jeg havde også et tredje, men det har jeg
smidt ud, og jeg har glemt navnet. Prøv at søge på "file" i App Store,
så dukker der flere programmer op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 30-04-09 08:03

"Steen" skrev i en meddelelse
> http://snipurl.com/gxzq5 [itunes_apple_com]
>
> Wow, en app der kan bruges til noget lidt mere seriøst end at prutte
> [...]

Æv, jeg troede lige vi talte om modem/AP funktion til iPhone. Det ville for
alvor bringe den ind i kampen hos mig.

Og så selvfølgelig en GPS navigator

Nogen der ved hvordan det går med Flash Playeren? Den siges at være på
vej...

Martin /Helsingør

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 08:12

Martin /Helsingør <mailme.nospam@gmail.com> wrote:

> Nogen der ved hvordan det går med Flash Playeren? Den siges at være på
> vej...

Hvis Apple fik lov til at bestemme ... aldrig ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 09:39

Martin /Helsingør wrote:
> Æv, jeg troede lige vi talte om modem/AP funktion til iPhone. Det ville for
> alvor bringe den ind i kampen hos mig.

Det er i OS 3.0 betaen. Om det bliver tilgængeligt her, tror jeg kommer
til at afhænge af udbyderen.

> Og så selvfølgelig en GPS navigator

Det bliver muligt med OS 3.0, men du skal købe et program. Mon ikke
Garmin og venner har noget i støbeskeen, så det er klar, når 3.0 rammer
gaden.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 09:57

> Det er i OS 3.0 betaen. Om det bliver tilgængeligt her, tror jeg kommer
> til at afhænge af udbyderen.

nemlig. Telia f.eks. har al mulig grund til ikke tillade det da de har
et "konkurrerende" produkt, nemlig trådløs bredbånd, hvor du gerne skal
have et seperat abbonemt + hardware ...

> Det bliver muligt med OS 3.0, men du skal købe et program. Mon ikke
> Garmin og venner har noget i støbeskeen, så det er klar, når 3.0 rammer
> gaden.

TomTom har længe haft noget de ikke kunne få lov til at sælge ....

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 11:24

Thomas von Hassel wrote:

> nemlig. Telia f.eks. har al mulig grund til ikke tillade det da de har
> et "konkurrerende" produkt, nemlig trådløs bredbånd, hvor du gerne skal
> have et seperat abbonemt + hardware ...

Jeg tror de bliver presset til det. Jeg er overbevist om at Bibob,
Telmore, UnoTel og måske endda Sonofon vil presse på.

> TomTom har længe haft noget de ikke kunne få lov til at sælge ....

Så får de jo endelig lejlighed til at sælge det. Der er også for få
'store' apps til iPhone der har mainstream appel. Jeg håber dog at
Garmin også er klar med en app, men det er jo smag og behag.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-09 11:47

> Så får de jo endelig lejlighed til at sælge det. Der er også for få
> 'store' apps til iPhone der har mainstream appel. Jeg håber dog at
> Garmin også er klar med en app, men det er jo smag og behag.

"problemet" er at folk er blevet vandt til at App's koster $0.99 eller
lidt derover. Vil folk betale 5-600 kr for et iPhone App ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-04-09 13:54

Thomas von Hassel wrote:

> "problemet" er at folk er blevet vandt til at App's koster $0.99 eller
> lidt derover. Vil folk betale 5-600 kr for et iPhone App ?

Gerne, hvis det er den rigtige app. Ingen tvivl om at de store spillere
vil blive presset på prisen af udviklere, der ikke tidligere har haft
den tekniske platform til at udvikle GPS'er, så det bliver spændende at
se, hvor prisen lander.

Jeg har faktisk ikke fundet andre apps, jeg er villig til at betale så
meget for endnu. Megen af den funktionalitet der er indbygget ville jeg
måske betale en del for (kalender, mail etc.), men nu har jeg jo fået
den 'gratis'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-04-09 12:42

> Jeg tror de bliver presset til det. Jeg er overbevist om at Bibob,
> Telmore, UnoTel og måske endda Sonofon vil presse på.

Sonofon har allerede tethering, selv om det først vil kunne bruges på
iPhone med OS 3.0.

Så for Telia vil det være en konkurrenceparameter. Giver Telia ikke
tethering-adgang er jeg forduftet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk