Adskille lyd og billeder
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-09 20:53

i den forstand, at jeg gerne vil isolere lydsporet fra en YouTube ting,
som jeg har på puteren.
Det er en gammel, gammel tvudsendelse med Nina Hagen. Jeg vil gerne hae
lydsporet som ringetone på min iPhone.

Har nogen en god opskrift?

--
v.h. Mich

Fra : Esben

Dato : 28-04-09 21:36

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> som jeg har på puteren.
> Det er en gammel, gammel tvudsendelse med Nina Hagen. Jeg vil gerne hae

Hent det ned med TubeTV og hæld det ind i Amadeus Pro, redigér og
eksportér til iTunes er den korteste vej jegkedner. Dog har jeg set ting
komme ud resamplet i forkert hastighed...

Bare nysgerrig: Hvad sker der på det Nina Hagen spor? (kender hendes
katalog ret godt, dog ikke live tingene)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-09 22:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hent det ned med TubeTV og hæld det ind i Amadeus Pro, redigér og
> eksportér til iTunes er den korteste vej jegkedner. Dog har jeg set ting
> komme ud resamplet i forkert hastighed...

Desværre har jeg ikke Amadeus Pro, og den Amadeusversion jeg havde på
tBook med Tiger, virker ikke her på MB med Leopard. Men jeg kan da prøve
tricket på tiBooken

> Bare nysgerrig: Hvad sker der på det Nina Hagen spor? (kender hendes
> katalog ret godt, dog ikke live tingene)

Det er en gammel ting fra tidligt 70'erne, tror jeg. Det er den rene
politiske kritik af DDR, opsætningen er DDR's (selvom filmstumpen kommer
fra en af Wessiernes tv stationer). Sceneopsætningen er rigtig DDR'sk,
musikken er POP (undskyld jeg råber det ud).

Og så hedder sangen: "Du hast den Farbfilm vergessen, mein Michael"
(Mich. = MIchael, derfor). Temaet er selvfølgelig, at alt var sort/hvidt
dazumals, dortzumals.

Har lige kigget på Tuben, men det klip, som jeg har, kan jeg ikke se
mere. Gad vide om det er fjernet? Efter protester fra NDR?

--
v.h. Mich

Fra : Esben

Dato : 29-04-09 12:21

> [...]

> Har lige kigget på Tuben, men det klip, som jeg har, kan jeg ikke se
> mere. Gad vide om det er fjernet? Efter protester fra NDR?

Den hedder nu kun "Du hast den Farbfilm vergessen"

Du kan jo evt låne nummeret på bib:

<http://bibliotek.dk/vis.php?origin=kommando&field1=fritekst&term1=Du+ha
st+den+Farbfilm+vergessen+og+(ma%3Dlm+ikke+ma%3Dmu)&spellcheck_hit=1>

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-04-09 17:20

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Den hedder nu kun "Du hast den Farbfilm vergessen"

Pindehugger Jeg tilføjede navnet for at forklare, hvorfor det netop
var den sang, der skal være ringetone

Jeg har nu hentet Amadeus Pro i testversionen, men den vil ikke åbne min
fil (.m4v). Hvad gør jeg forkert?

--
v.h. Mich

Fra : Esben

Dato : 30-04-09 22:55

> [...]

> var den sang, der skal være ringetone
>
> Jeg har nu hentet Amadeus Pro i testversionen, men den vil ikke åbne min

Har du brugt TubeTV til at hente den ned (så hedder den vist .flv...?!)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-04-09 22:13

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Har nogen en god opskrift?

Media Converter, som er en add-on til Firefox kan vist det du efterlyser

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8189

--
Mvh Martin

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-04-09 22:38

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Media Converter, som er en add-on til Firefox kan vist det du efterlyser
>
> https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8189

Jeg kigger på den. Kan den det direkte i YouTube ? Det lyder næsten
sådan, når det er en bruser.

--
v.h. Mich