Hvor stor er papirkurven?
Fra : tranebær

Dato : 25-04-09 12:00

Det er muligt ved hjælp af "æbel + i" (vis info) at se størrelsen på
en mappe og en fil og endda at bilbliotek, og det benytter jeg mig
jævnligt af, men jeg er ikke i stand til at se, hvor meget min
papirkurv fylder. Det er jeg ked af da jeg med mellemrum gerne vil se,
hvor meget plads jeg vinder inden jeg tømmer papirkurven.
Er der en der ved om det er muligt og i så fald , hvordan man gør??

mvh
JA

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-09 20:27

tranebær skrev:

> jævnligt af, men jeg er ikke i stand til at se, hvor meget min
> papirkurv fylder. Det er jeg ked af da jeg med mellemrum gerne vil se,
> hvor meget plads jeg vinder inden jeg tømmer papirkurven.

Åben papirkurven, marker alle med Æble-A, og få info med Æble-I.

Er det det du vil vide?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 20:53

> Åben papirkurven, marker alle med Æble-A, og få info med Æble-I.

du mener vel ALT + CMD + I

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-09 21:08

Thomas von Hassel skrev:

> du mener vel ALT + CMD + I

Øh, næh, så havde jeg skrevet dét.

Hvor taster du DEN kombination?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-09 21:23

> Øh, næh, så havde jeg skrevet dét.
>
> Hvor taster du DEN kombination?

hvis du har 15 emner i din papirkurv så vil cmd+a og cmd+i give dig 15
info vinduer ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 07:26

Thomas von Hassel skrev:

> hvis du har 15 emner i din papirkurv så vil cmd+a og cmd+i give dig 15
> info vinduer ...

Næh. Jeg testede nemlig :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-04-09 17:30

On 2009-04-25 22:23:11 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvis du har 15 emner i din papirkurv så vil cmd+a og cmd+i give dig 15
> info vinduer ...

SÃ¥vidt jeg husker:

Hvis du har 15 emner og markerer de 14 vil ævle+i give dig 14 info
vinduer. Hvis du istedet markerer alle 15 emner vil du få ét info
vindue.

Når det er sagt er inspector vinduet ævle+alt+i ofte ganske anvendeligt

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-04-09 18:01

> Såvidt jeg husker:
>
> Hvis du har 15 emner og markerer de 14 vil ævle+i give dig 14 info
> vinduer. Hvis du istedet markerer alle 15 emner vil du få ét info
> vindue.

ikke når du markerer alt i papirkurven ... underligt nok ...

> Når det er sagt er inspector vinduet ævle+alt+i ofte ganske anvendeligt

jep

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:57

> ikke når du markerer alt i papirkurven ... underligt nok ...

Det virker altså også hos mig. Alternativt kan man vælge slet ikke at
markere nogen og så trykke æble-i. Det giver også størrelsen på
papirkurven.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : tranebær

Dato : 25-04-09 15:41

On 25 Apr., 22:23, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvis du har 15 emner i din papirkurv så vil cmd+a og cmd+i give dig 15
> info vinduer ...
>
> /thomas

Takker for svar, jeg har 2776 emner i "kurven" så jeg turde ikke bruge
æble-I, men prøvede istedet alt-cmd-I, hvilket fortalte mig at jeg
vinder 30 GB når jeg tømmer. Og det er da en slat som giver lidt
luft..!
Har norteret mig genvejskomandoen, tak for hjælpen.

mvh
JA