Hvordan testes filintegritet?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-04-09 09:47

Hej,

Expandrive 2.0 er lige kommet og understøtter nu bl.a. Amazon S3.

Jeg vil gerne teste om det 'virker'. Altså kopiere nogle filer derover,
hive dem tilbage igen og teste om de er identiske med originalfilerne.

Hvordan gør jeg det?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-04-09 06:02

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Jeg vil gerne teste om det 'virker'. Altså kopiere nogle filer
> derover, hive dem tilbage igen og teste om de er identiske med
> originalfilerne.

Du kan f.eks. bruge kommandoen md5 i en terminal. Den laver en
checksum af filen, og hvis checksummen på din lokale fil og
fjernarkivet er den samme, er sandsynligheden for at de filer er
identiske ret stor (som i: astronomisk stor).

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-04-09 09:52

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> [...]
> fjernarkivet er den samme, er sandsynligheden for at de filer er
> identiske ret stor (som i: astronomisk stor).

Arh ja, men jeg håbede lidt på at nogen havde automatiseret processen og
pakket logikken ind i et fint GUI ;)

Nogen idéer?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-04-09 13:00

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> writes:

> Arh ja, men jeg håbede lidt på at nogen havde automatiseret processen
> og pakket logikken ind i et fint GUI ;)

Jeg opdagede min falske Sony memory stick ved at smide en håndfuld
film over på, og så forsøge at se dem bagefter.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH