Hilsen fra Sverige
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-09 01:25

Kære venner!
Det her er måske ikke så relevant, men jeg vil bare fortælle, at jeg
sidder på et Scandic Hotel i Stockholm, hvor både min smtp-server,
news-server osv. fra TDC virker fint. Det er jo dejligt nemt, da det
ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man
beder om deres SMTP-server.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 23-04-09 07:34

> [...]
> ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
> internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man

Jeg har da heller aldri problemer med å nå hverken .Mac, gmail eller
mitt arbeids exchange-server på slike steder?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-04-09 03:19

On Apr 23, 2:25 am, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man
> beder om deres SMTP-server.

Det skyldes vel, at rigtigt mange i dag bruger webmails som f.eks.
Gmail, Yahoo Mail eller Hotmail. Så er sådanne problemer jo ikke-
eksisterende.

--
Michael Knudsen

Fra : Jon

Dato : 23-04-09 10:30

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Det skyldes vel, at rigtigt mange i dag bruger webmails som f.eks.
> Gmail, Yahoo Mail eller Hotmail. Så er sådanne problemer jo ikke-
> eksisterende.

Det skyldes vel heller at slike ting burde resepsjonen i et hotell slett
ikke behøve å vite noe om?

Jeg bruker tre tjenester (.Mac for mail, kontakter og kalender, gmail
for mail og jobbens Exchange for kalender og mail). Disse brukes på
samme maskin med IMAP - og SMTP! - og jeg har aldri slike problemer. Med
andre ord er det fullt mulig. Jeg bruker nesten aldri webmail på noen av
dem, men håndterer det hele via enten Mail.app eller iPhone mail (pluss
Adress Book/Contacts, iCal og tilsvarende).

Hvilken konklusjon man skal trekke, vet jeg ikke - men jeg mener det er
feil å skyte på hotellet. Deres jobb må være å stille båndbredde og en
DHCP-generert adresse til rådighet, hverken mer eller mindre. Så må
leverandørene og vi andre finne ut av å få det til å gli sømløst. Det
burde ikke være noen som helst grunn til at jeg skulle måtte benytte
hotellets smtp-server, og dermed heller ikke for dem til å vite om den.

Fra : Esben

Dato : 23-04-09 11:51

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> burde ikke være noen som helst grunn til at jeg skulle måtte benytte
> hotellets smtp-server, og dermed heller ikke for dem til å vite om den.

Hvis du bruger en almindelig internetudbyders mail har du bruge for
kende SMTP-serveren det sted du er "på besøg".

At du med dine ordninger undgår det kan ikke genrealiseres.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 09:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> At du med dine ordninger undgår det kan ikke genrealiseres.

Det kan generaliseres dithen at det smarte trekket IMHO er å ha en
mailtilbyder som er uavhengig av ISP, og at det faktisk er enkelt å
skaffe en slik. Da unngår man hele problemet.

Slik har det vært lenge. Gmail er gratis og tilgjengelig overalt, .Mac
koster, og er tilgjengelig overalt, og det finnes dusinvis, antagelig
hundrevis, av andre. I tillegg har de fleste slike tilbydere
webmail-tilgang for bruk f.eks. fra internettkafe på reise, og det vil
være full synkronisering med din hjemme-mail dersom du benytter IMAP.

Fra : Esben

Dato : 24-04-09 18:14

> [...]

> webmail-tilgang for bruk f.eks. fra internettkafe på reise, og det vil
> være full synkronisering med din hjemme-mail dersom du benytter IMAP.

Jeg har en anden ISP en min mail udbyder men det ændrer ikke på at jeg
skal bruge SMTP'en på det netværk jeg befinder mig. Get2net (som er en
gammel dansk udbyder) er i øvrigt nede på max en håndfuld spanm mails på
en måned, så de er det værd IMO.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 20:59

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Jeg har en anden ISP en min mail udbyder men det ændrer ikke på at jeg
> skal bruge SMTP'en på det netværk jeg befinder mig.

Har ikke din mail-utbyder mulighet for å benytte deres smtp med
autentisering?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-04-09 09:29

Jon skrev:
> Det skyldes vel heller at slike ting burde resepsjonen i et hotell slett
> ikke behøve å vite noe om?

Vide? De skal må da kunne finde ud af at uddele et A4-ark med tekniske
specifikationer af hotellets internetopsætning.

> Hvilken konklusjon man skal trekke, vet jeg ikke - men jeg mener det er
> feil å skyte på hotellet. Deres jobb må være å stille båndbredde og en
> DHCP-generert adresse til rådighet, hverken mer eller mindre.

Og en SMTP-server. I disse spam-tider er politikken at man kun sender
gennem den lokale SMTP (hvis man bruger SMTP).

I øvrigt kan en SMTP-server tildeles gennem DHCP.

/Lars

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 10:06

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Og en SMTP-server. I disse spam-tider er politikken at man kun sender
> gennem den lokale SMTP (hvis man bruger SMTP).

Vel, som sagt - jeg har aldri noensinne de siste fem år i alle fall vært
nødt til å gjøre det. Jeg bruker kun mine mailtilbyderes smtp, aldri
ISP'ens, og det er alltid med autentisering og ssl. Det fungerer
overalt, uavhengig av min eller hotellers ISP. Det tyder på at det du
sier om å måtte bruke lokal smtp i alle fall ikke er universelt utbredt,
/dersom/ man benytter autentisert smtp, helst via ssl.

Jeg kan selvsagt ikke uttale meg om hva dine erfaringer er, men jeg
mener altså - med bakgrunn i min egen erfaring - at det ikke burde være
nødvendig å påtvinge f.eks. hoteller å levere ut slik informasjon eller
for deres gjester å ha behov for den.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-04-09 11:52

Jon skrev:

> [...]
> ISP'ens, og det er alltid med autentisering og ssl. Det fungerer
> overalt, uavhengig av min eller hotellers ISP.

Ja, netop ikke SMTP, men SMTPAUTH eller lignende. Ren SMTP-adgang bør
man kun have gennem den lokale "udbyder".

/Lars

Fra : Jon

Dato : 25-04-09 13:01

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Ja, netop ikke SMTP, men SMTPAUTH eller lignende. Ren SMTP-adgang bør
> man kun have gennem den lokale "udbyder".

OK, OK. Jeg er enig i at det er en forskjell, men poenget er altså den
server hvorigjennom man sender utgående mail. Jeg har kalt det "SMTP med
autentisering", du kaller det (sikkert korrekt) "SMTPAUTH". Mitt poeng
er: Ikke stol kun på lokal SMTP, og ikke forvent å få lov til å benytte
hotellets. Skaff deg din egen tjeneste, og bruk den via autentisert
SMTP, helst med SSL. Om det så heter "SMTPAUTH", så er det jo flott.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-09 10:40

Lars Kongshøj skrev:

> I øvrigt kan en SMTP-server tildeles gennem DHCP.

Virkelig? Hvornår er det sket, og er det en Microsoftspecifik udvidelse?

(og jeg mener iøvrigt at DHCP SLET ikke er så smart som Bonjour men det
får man nok aldrig Microsoft til at synes :)

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 25-04-09 11:51

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Virkelig? Hvornår er det sket

Det ved jeg ikke - jeg troede at du kendte google

Det er dog ikke mit indtryk at det er udbredt, men som denne diskussion
viser ville det nok være smart hvis det var. Endnu smartere ville det
dog være hvis smtp blev helt afløst af noget spam-sikkert.

/Lars

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-04-09 22:42

> [...]

> viser ville det nok være smart hvis det var. Endnu smartere ville det
> dog være hvis smtp blev helt afløst af noget spam-sikkert.

Jeg kan ikke bidrage til den meget tekniske diskussion, men vil gerne
bidrage med, at jeg har en smtp (hos tdc) i flere år. Jeg får næsten
aldrig (måske blot 5 - 10 spams om året). Om det er fordi tdc har styr
på det, véd jeg ikke. Til gengæld får fruen i huset en del spams på sin
arbejdsemailadresse - den er osse hos tdc. Jeg forstår det ikke, gør
du?

Til gengæld får jeg spam-sms. Med tilbud om uddeling af reklamer å så'n
- det er måske osse ulovligt? Telefonsalg gælder vist kun bøger,
bogklubber og avisabonn.?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 26-04-09 04:18

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Til gengæld får jeg spam-sms. Med tilbud om uddeling af reklamer å så'n

Du er muligvis i samme situation som jeg?

Mit telefonnummer har tidligere været i brug. Et ungt menneske har haft
det, så jeg får ind i mellem smæsser om fester i ungdomsklubber samt
andre arrangementer.

De mest vedholdende har jeg mailet eller ringet til og bedt dem tage
nummeret af deres liste. Det har de gjort.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-09 07:35

Lars Kongshøj skrev:

> Det ved jeg ikke - jeg troede at du kendte google

Det gjorde jeg da, men nu sidder vi jo lige og snakker om emnet.

> Det er dog ikke mit indtryk at det er udbredt, men som denne diskussion
> viser ville det nok være smart hvis det var. Endnu smartere ville det
> dog være hvis smtp blev helt afløst af noget spam-sikkert.

Tjah. Det skal dæleme være godt før verden skifter. Bill Gates havde i
øvrigt et forslag - fristet?

Fra : Jon

Dato : 26-04-09 12:53

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> Endnu smartere ville det
> dog være hvis smtp blev helt afløst af noget spam-sikkert.

Vel - det er noe med frihetens pris, tror jeg.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 12:50

> Vide? De skal må da kunne finde ud af at uddele et A4-ark med tekniske
> specifikationer af hotellets internetopsætning.

Bold, ikke mand, ikke sandt? Altså hotellets ledelse og /ikke/
receptionisterne.

> /Lars

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 23-04-09 17:25

> [...]
> ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
> internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man

Hyggeligt

Folkene i receptionen er vel også receptionister, som er en
deluddannelse i hotel- & restaurationsmiljøets uddannelsessystem, og
viden om opsætning af postservere indgår vist ikke i pensum

M.

Fra : Steen

Dato : 23-04-09 17:01

> [...]
> ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
> internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man

Det er dejligt at leve i en digital tidsalder, og så er jeg bare SÅ
forelsket i min iPhone, at jeg sendte min kone en email fra en
hestestald i dag, bare fordi jeg kunne
--
Steen via iPhone

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 07:01

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Det er dejligt at leve i en digital tidsalder, og så er jeg bare SÅ
> forelsket i min iPhone, at jeg sendte min kone en email fra en
> hestestald i dag, bare fordi jeg kunne

Jeg ved ikke hvad det er med Sunsite, men sommetider tager det 12-15
timer for mine indlæg, at dukke op.
Andre der har bemærket dette?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-04-09 07:18

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Jeg ved ikke hvad det er med Sunsite, men sommetider tager det 12-15
> timer for mine indlæg, at dukke op.
> Andre der har bemærket dette?

Yep, sjældent det sker men mine indlæg var heller ikke kommet med i
postombæringen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 08:22

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Yep, sjældent det sker men mine indlæg var heller ikke kommet med i
> postombæringen.

Jeg har kun lagt mærke til det to gange de sidste par måneder. Det er jo
gratis at benytte, så det er jp til at leve med
--
Steen via iPhone

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-09 09:49

Steen skrev den 24-04-2009 08:01:

> Jeg ved ikke hvad det er med Sunsite, men sommetider tager det 12-15
> timer for mine indlæg, at dukke op.

Går dit ur rigtigt? Nogen servere er sippede med den slags...

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 12:13

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Går dit ur rigtigt? Nogen servere er sippede med den slags...

Jo, det sker både når jeg sender fra min MB og min iPhone

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-09 16:11

Steen skrev:

> Det er dejligt at leve i en digital tidsalder, og så er jeg bare SÅ
> forelsket i min iPhone, at jeg sendte min kone en email fra en
> hestestald i dag, bare fordi jeg kunne

Så længe du ikke sender email til hestene når du er hos konen :)

Fra : Steen

Dato : 24-04-09 16:35

> Så længe du ikke sender email til hestene når du er hos konen :)

Jeg kom engang til at kalde en af hestene for "skat" - havde jeg fortalt
det til konen, var hun nok blevet sur
--
Steen
"I'm not anti-social; I'm just not user friendly."

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-09 18:26

Steen skrev:

> Jeg kom engang til at kalde en af hestene for "skat" - havde jeg fortalt
> det til konen, var hun nok blevet sur

Hvad kalder du hende så? "Mokkamokken"?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-04-09 15:45

> Det her er måske ikke så relevant, men jeg vil bare fortælle, at jeg
> sidder på et Scandic Hotel i Stockholm,

Gi dem lige et kram. De har åbenbart brug for det jf. The Daily Show

http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=225113&title=The-S
tockholm-Syndrome

og

http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=225126&title=The-S
tockholm-Syndrome-Pt.-2

--
Mvh Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-04-09 16:30

> [...]
> ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
> internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man

Der er da heller ikke nogen ved deres fulde 5, som har en mailløsning
hvor man skal ændre SMTP.

Jeg har aldrig skulle rode med SMTP servere på min Mac eller min iPhone.

Desuden kan man jo vælge en usenet udbyder, som er uafhængig as well.

www.avalonia.dk - det er smart.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jon

Dato : 24-04-09 20:59

> Der er da heller ikke nogen ved deres fulde 5, som har en mailløsning
> hvor man skal ændre SMTP.

Amen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-09 22:14

> Amen.

Det er godt nok en noget bombastisk løsning. Jeg vil gå med til, at jeg
er lidt gammeldags, for jeg kan godt se argumenterne her i tråden. Jeg
vil dog mene, at for blot få år siden, var det ikke så nemt at finde en
løsning med SMTP.
Personligt har jeg haft mit eget domæne i årevis. Det er jo
smart, for så skifter man ikke e-mail-adresse, når man skifter udbyder.
Problemet er bare, at domænet ikke giver et sted at lægge posten. Jeg
har så gennem tiden prøvet forskellige løsninger med at have posten hos
min udbyder, hos lægeforeningen, hvor man også har en adresse som læge,
eller i et mailhotel. Ingen af disse har haft en SMTP-service, så vidt
jeg husker, bortset fra udbyderen. Jeg har derfor altid brugt min
udbyders SMTP-server. Det er eller var normalt også det hurtigste og
mest stabile.
Det er muligt, det er blevet anderledes nu. Jeg synes, jeg har
prøvet at bruger .Mac og siden MobileMe som SMTP-server, og jeg har
aldrig haft den store succes med det. MobileMe virker nu fint med min
iPhone, så måske skulle jeg bare prøve at sætte den op. Min pointe med
denne tråd, ud over at sende en hilsen, var min undren over, at IMAP,
SMTP og News fra TDC virkede i Stockholm. Vores taxa kørte godt nok
forbi en TDC-bygning, så måske er TDC også udbredet i Sverige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 26-04-09 00:18

> undren over, at IMAP,
> SMTP og News fra TDC virkede i Stockholm.

Dersom du benytter autentisert SMTP bør det kunne fungere (nesten)
uavhengig av hvilket nett du er på. Og for internettet spiller det
antagelig ingen rolle om du er i København, Stockholm eller Kuala
Lumpur. Det viktige er om du er innen- eller utenfor TDCs nett.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-09 21:51

> [...]
> antagelig ingen rolle om du er i København, Stockholm eller Kuala
> Lumpur. Det viktige er om du er innen- eller utenfor TDCs nett.

Det ved jeg, men jeg regnede jo med at være udenfor TDC's net, når jeg
var i Stockholm.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 11:20

> [...]
> SMTP og News fra TDC virkede i Stockholm. Vores taxa kørte godt nok
> forbi en TDC-bygning, så måske er TDC også udbredet i Sverige.

Hej Henrik

Da du nu er så heldig at have dit eget domain og være Mac bruger og
sikkert også have en iPhone, hvorfor flyttet du så ikke domainet over
til Avalonia i Kolding. De har en proffessionel tilgang til den slags og
så kommer hele møllen til at virke 100% upåklageligt.

Jeg har en MacBook, en iPhone og kører IMAP hos dem. Alt er synkront -
kan læse og besvare mails overalt fra Mail eller iPhone samt sende og
modtage filer uanset størrelse.

Alt andet er spild af tid.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 12:36

Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> til Avalonia i Kolding. De har en proffessionel tilgang til den slags og
> så kommer hele møllen til at virke 100% upåklageligt.

Det koster så os' boksen set i forhold til, hvad man ellers kan få af
den slags ;) Hvis man kun har brug for IMAP synes jeg, det er for dyrt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 12:55

> Det koster så os' boksen set i forhold til, hvad man ellers kan få af
> den slags ;) Hvis man kun har brug for IMAP synes jeg, det er for dyrt.

If you pay peanuts you get monkeys!

Det koster 50,- om måneden at have sine mails hos dem, hvis man kun har
2 stk. - kan du finde et sted, hvor du får samme features som hos
Avalonia til en lavere pris?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 13:26

> If you pay peanuts you get monkeys!
>
> Det koster 50,- om måneden at have sine mails hos dem, hvis man kun har
> 2 stk. - kan du finde et sted, hvor du får samme features som hos
> Avalonia til en lavere pris?

Øhm, nu siger du features. Den eneste feature et 'normalt' webhotel ikke
har er, så vidt jeg kan se, iCal hosting. Har jeg misset noget?

MobileMe koster til sammenligning 99euro/årligt, men jeg har det stadig
glimrende med et almindeligt webhotel til 10,-/md. ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 17:58

> Øhm, nu siger du features. Den eneste feature et 'normalt' webhotel ikke
> har er, så vidt jeg kan se, iCal hosting. Har jeg misset noget?

Det ved jeg ikke. Hvor hoster du dit domain?

> MobileMe koster til sammenligning 99euro/årligt, men jeg har det stadig
> glimrende med et almindeligt webhotel til 10,-/md. ;)

MoblieMe er ikke dit eget domain.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 18:33

> Det ved jeg ikke. Hvor hoster du dit domain?

Er det relevant? Jeg spørger bare til, hvilke features du henviser til.
/Jeg/ kan ikke finde andre end iCal hosting, men det ka' jo godt være
/du/kan.

Jeg får desuden webhotel, 100 imap/pop3 konti og asmtp for mine 10,-/md.

> MoblieMe er ikke dit eget domain.

Naaaw, der mangler selvfølgelig noget der ka' modtage mails og sende dem
videre til MobileMe. Men så Google Apps da. Det koster ingenting og har
en hav af features.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 19:30

> Er det relevant? Jeg spørger bare til, hvilke features du henviser til.
> /Jeg/ kan ikke finde andre end iCal hosting, men det ka' jo godt være
> /du/kan.

Hvordan vil have at jeg kan finde forskelle, når jeg ikke kender dit
engagement?!

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 19:40

> Naaaw, der mangler selvfølgelig noget der ka' modtage mails og sende dem
> videre til MobileMe.

Kjøp et domene hos en eller annen for kanskje 10USD i året og forward
mail. No sweat. Samtidig kan du parkere websiden til samme domene på
MobileMe og hente den inn der, og det ser ut som om du er på din egen
domene, ikke på MobileMe. Se annen post fra meg i samme tråd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-04-09 00:08

> [...]

> MobileMe og hente den inn der, og det ser ut som om du er på din egen
> domene, ikke på MobileMe. Se annen post fra meg i samme tråd.

Jeg bruger f.eks. GratisDNS til det, men der er mange muligheder.

<http://gratisdns.dk>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-05-09 08:37

On 2009-04-29 01:08:17 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg bruger f.eks. GratisDNS til det, men der er mange muligheder.
>
> <http://gratisdns.dk>

GratisDNS styrer, selvom de har den underligste smag i logoer. Jeg kan
huske, da jeg havde et .org domæne, og skulle kontakte udbyderen i USA
af en eller anden grund. Det et større detektivarbejde at finde ud af,
hvem de var og hvor de boede—så at det er dansk og til at kommunikere
med er en lettelse.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 15:37

Jesper Haaber Gylling skrev:

> If you pay peanuts you get monkeys!
>
> Det koster 50,- om måneden at have sine mails hos dem, hvis man kun har
> 2 stk. - kan du finde et sted, hvor du får samme features som hos
> Avalonia til en lavere pris?

Jep. Google gør det gladeligt for 50 kroner om året :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-04-09 16:07

> Jep. Google gør det gladeligt for 50 kroner om året :)

Øh, hvad betaler du 50,- kr. for?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 16:26

Flemming Rubini skrev:

> Øh, hvad betaler du 50,- kr. for?

http://www.google.com/apps/intl/en/business/domain.html

Jeg har indtil videre været fint tilfreds :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 17:54

> Jep. Google gør det gladeligt for 50 kroner om året :)

ja sikkert, men ikke med dit eget domain.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 18:49

> ja sikkert, men ikke med dit eget domain.

Joda. Har du det i forvejen, skal dns rettes, men prisen er inklusiv nyt
fint domæne..

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 19:30

> Joda. Har du det i forvejen, skal dns rettes, men prisen er inklusiv nyt
> fint domæne..

OK det vidste jeg ikke.

Kan man så have det hele kørende synkront og også se sendte mails på
alle enheder?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-04-09 19:46

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kan man så have det hele kørende synkront og også se sendte mails på
> alle enheder?

Ingen anelse. Det er ikke det mønster jeg bruger - jeg er fint tilfreds
med webmail og Thunderbird.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 28-04-09 21:23

> OK det vidste jeg ikke.
>
> Kan man så have det hele kørende synkront og også se sendte mails på
> alle enheder?

Ja. De tilbyder (næsten) helt almindelig IMAP og endda push til iPhone.
Du kan synce iCal med GoogleCalendar og videre til iPhone. Du kan også
synce kontakter fra Google til iPhone, men der er endnu ikke nogen go'
løsning, der bringer AddressBook ind i det regnestykke.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-04-09 14:05

> [...]
> til Avalonia i Kolding. De har en proffessionel tilgang til den slags og
> så kommer hele møllen til at virke 100% upåklageligt.

Sidst jeg hørte, og det er så 12 år og et ejerskifte siden, da kostede
det mindst kr. 5.000,- om året.

> Jeg har en MacBook, en iPhone og kører IMAP hos dem. Alt er synkront -
> kan læse og besvare mails overalt fra Mail eller iPhone samt sende og
> modtage filer uanset størrelse.
>
> Alt andet er spild af tid.

Jeg synes da også, MobileMe fungerer fint. Jeg ved ikke, om der er en
begrænsning i at sende større filer. Det har jeg ikke rigtig brug for
andet end indenfor vores fire vægge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 17:54

> Sidst jeg hørte, og det er så 12 år og et ejerskifte siden, da kostede
> det mindst kr. 5.000,- om året.

Mhmmm?!

> Jeg synes da også, MobileMe fungerer fint. Jeg ved ikke, om der er en
> begrænsning i at sende større filer. Det har jeg ikke rigtig brug for
> andet end indenfor vores fire vægge.

Problemet med mobilme er at du ikke kan bruge dit eget domain dér!

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 19:40

> Problemet med mobilme er at du ikke kan bruge dit eget domain dér!

Yes you can. Jeg har mitt eget domene og min egen e-post som jeg har
kjøpt via GoDaddy, og de linker til MobileMe.

Sjekk siste års julebrev på www.lborg.net, eller forsøk å sende meg en
mail på fornavn (a) lborg . net. Begge liger fysisk på MobileMe.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 19:45

> [...]
>
> Sjekk siste års julebrev på www.lborg.net, eller forsøk å sende meg en
> mail på fornavn (a) lborg . net. Begge liger fysisk på MobileMe.

Så hvad sætter du din iPhone op til? Dit domain eller mobileme?

Fra : Jon

Dato : 28-04-09 20:15

> Så hvad sætter du din iPhone op til? Dit domain eller mobileme?

MobileMe. Mitt eget er kun en relé-stasjon. Det er ikke en 100% løsning
på mail siden jeg må sende mails via MobileMe (kan evt. sette Reply-To
til eget domene), mens derimot web fungerer helt uten at man som
alminnelig bruker ser at det er hostet på MobileMe.

Jeg tror jeg forstår bedre hva du mener nå, og du har rett hvis du mener
man ikke kan hoste sitt domene, inkl. mail, helt transparent på MobileMe
og kun forholde seg til sitt eget. Man må forholde seg til MobileMe.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-04-09 20:27

> [...]
> man ikke kan hoste sitt domene, inkl. mail, helt transparent på MobileMe
> og kun forholde seg til sitt eget. Man må forholde seg til MobileMe.

Nemlig.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-04-09 22:37

> [...]
> ellers er umuligt at få oplyst den slags servernavne på hotellers
> internet. Folkene i receptionen aner ikke, hvad man taler om, hvis man

Ja, nu er du måske allerede kommet hjem igen? Eller nåede du ikke
jetsettets partyflyver (fedte-blærerøvene havde chatret en Ryan maskine)

Men altså: Stockholm er en helt vidunderlig by. Der er bare _så_ meget
at se på, smage på, lugte til og vejret er sikkert meget forårsagtigt?
Nej, det véd jeg jo ikke.

En tur i skærgården er fortryllende. Du er selvklart (næsten et svensk
ord) på kongres? Men får du lidt fritid, så er der mange gode ting at
give sig til. Og svenskerne er generelt et meget venligt og
kommunikerende folkefærd. Jeg er ret vild med at opholde mig i Sverige.

Du kommer jo fra fiskerbyen, Esbjerg, så du må altså lige tjekke den der
overdimensionerede trækutter ud, den hedder noget med Wasa.
Ophugningsresterne er imponerende, udstillingsbygningen er noget klamp !

Og husk endelig at få serveret og spise noget löjromme. Det er bedre end
dansk stenbiderrogn og passer fortrinligt til det svenske letöl. Men
måske er det ikke lige sæson?

Husk at du har gratis Homerun i Norden (tror jeg nok).

God fornøjelse (hvis jeg altså ikke er for sent ude).

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-09 23:17

> [...]

> Og husk endelig at få serveret og spise noget löjromme. Det er bedre end
> dansk stenbiderrogn og passer fortrinligt til det svenske letöl. Men

Tak for de gode råd, men desværre er der ikke tid til ret meget, når man
er på kursus. Vi boede lidt udenfor Stockholm ved et butikscenter kaldet
Infra City ved Upplands Väsby. Vi havde kun fritid to aftener. Den
første aften var vi i Gamla Stan for at spise og nåede ikke andet. Den
anden skulle vi med fly kl. 20. Da det var myldretid, og da man skal
checke ind senest en time før, nåede vi en hurtig spadseretur på en time
i Gamla Stan. Det blev altså ikke til meget sightseeing. Vi skulle på
arbejde dagen efter, selv om vi kom hjem kl. 1 om natten, så vi kunne
heller ikke forlænge opholdet.

> Husk at du har gratis Homerun i Norden (tror jeg nok).

Det er rigtigt. Det virkede faktisk i Arlanda lufthavnen i Stockholm.
Ikke i hele lufthavnen, men i den store afgangshal i hvert fald.

> God fornøjelse (hvis jeg altså ikke er for sent ude).

Jeg kom desværre hjem natten mellem torsdag og fredag, så det er lidt
sent. Jeg vil huske det til en anden gang. Vi fik en del fiskerogn, så
det kan godt have været løgromme. Det smagte i hvert fald glimrende.
--
Henrik Münster
Esbjerg