Vista på iPhone?
Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 11:41

På:

<http://www.version2.dk/artikel/10682-nu-kan-din-iphone-redigere-ms-offi
ce-filer?nyhedsbrev>

ser jeg bl.a. følgende:

=

En anden mulighed for at overføre Windows-programmer til en iPhone er
virtualisering. Inden sommeren kommer, vil Citrix være klar med software
til iPhone, der gør det muligt at køre sin Windows-desktop på den
populære smartphone, har Citrix tidligere lovet. Dermed vil alle
Windows-programmer kunne afvikles på en iPhone.

=

Er jeg den eneste der måber?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-09 11:48

Per Rønne skrev den 22-04-2009 12:40:

> Er jeg den eneste der måber?

Mon ikke journalisten har misforstået noget og det er en
fjernskrivebordsklient?

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 12:20

On 2009-04-22 12:40:55 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
> populære smartphone, har Citrix tidligere lovet. Dermed vil alle
> Windows-programmer kunne afvikles på en iPhone.

Det er bare fjernskrivebord som Thorbjørn også skriver. Citrix er et
sytem der typisk benyttes i større sammenhæng, f.eks. virksomheder vor
de ansatte sidder ved såkaldte tynde klienter og logger på en stor
server hvor hver enkelt medarbejder har sit eget "skrivebord". Udover
ikke at egne sig til grafik tunge ting er det som at sidde ved en
almindelig PC.

Det nyheder fortæller er at Citrix laver et stykke software der gør det
muligt at benytte iPhonen som en tynd klient.

Og igen som Thorbjørn skriver, journalisten har klart misforstået nyheden.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 13:46

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Det nyheder fortæller er at Citrix laver et stykke software der gør det
> muligt at benytte iPhonen som en tynd klient.

Med en lillebitte skærm ...

> Og igen som Thorbjørn skriver, journalisten har klart misforstået nyheden.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 15:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Med en lillebitte skærm ...

men meget smart i en snæver vending ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 15:28

> men meget smart i en snæver vending ...

Til at køre Office 2007 på ens iPhone?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 15:34

> Til at køre Office 2007 på ens iPhone?

måske ...

/thomas

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 15:38

On 2009-04-22 16:27:37 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Til at køre Office 2007 på ens iPhone?

Jeg tror mere på at man nemt og uproblematisk kan komme ind og skaffe
sig adgang til informationer, den lille skærm vil næppe være holdbar
til at skrive lange lange romaner på.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 15:45

> [...]

> Jeg tror mere på at man nemt og uproblematisk kan komme ind og skaffe
> sig adgang til informationer, den lille skærm vil næppe være holdbar

Microsoft er dog tilsyneladende ved at overveje en Office 2010 for
iPhone:

<http://www.officeguide.dk/hjem/nyheder/39-nyheder/98-microsoft-leger-me
d-tanken-om-office-til-iphone>

DocumentsToGo er på vej ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 15:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Microsoft er dog tilsyneladende ved at overveje en Office 2010 for
> [...]

Det eneste du har behov for er at _læse_ dokumenterne ... der er ingen
fidus i at begynde at oprette og rette i dokumenterne ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 19:34

> Det eneste du har behov for er at _læse_ dokumenterne ... der er ingen
> fidus i at begynde at oprette og rette i dokumenterne ...

Jeg har erfaringer med DocumentsToGo fra Palm - og du har i det store og
hele ret.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 16:03

On 2009-04-22 16:45:06 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Microsoft er dog tilsyneladende ved at overveje en Office 2010 for
> [...]

Jeg forstår ikke hvor Apple er henne i alt det her .. Pages, numbers?

Fra : Per Rønne

Dato : 22-04-09 19:34

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Jeg forstår ikke hvor Apple er henne i alt det her .. Pages, numbers?

Hovedidéen i dette er at kunne udveksle sådanne dokumenter med Office
2007 eller 2008.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-09 19:51

On 2009-04-22 17:03:19 +0200, J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> said:

> Jeg forstår ikke hvor Apple er henne i alt det her .. Pages, numbers?

Det er applikationer til private. Private er fløjtende ligeglade med
regnerarlk og textbehandling på et håndholdt device.

I større miljøer hvor Iphonen er populær pga den glimrende Exchange
klient er MS Office en defacto standart, hvis Apple ville noget på det
marked ville de release en Windows version for at opnå crossplatform
kompatibilitet. Det gør næppe da de ved at de ikke har en chance på det
marked og de ved at gå ind på det risikerer at MS trækker stikket ud af
Mac:Office.

Hvis mac:office forsvinder vil det betyder farvel til stor set hele
Apples marked i erheverslivet (Et marked som er vækst)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-09 16:07

Thomas von Hassel skrev:

> men meget smart i en snæver vending ...

Tjah, hvis det kan spare en for en længere rejse på et ugudeligt
tidspunkt, kan man leve med meget :D

Det undrer mig dog at Per ikke bruger bare 5 sekunder på at researche
lidt - men det er jo velkendt at fjorten dage i terminalrum sparer en
eftermiddag på biblioteket.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-09 15:29

> Tjah, hvis det kan spare en for en længere rejse på et ugudeligt
> tidspunkt, kan man leve med meget :D

Og hvornår er et tidspunkt så ugudeligt?

> Det undrer mig dog at Per ikke bruger bare 5 sekunder på at researche
> lidt - men det er jo velkendt at fjorten dage i terminalrum sparer en
> eftermiddag på biblioteket.

Hæ, hæ.....Per er jo Per, ikke sandt, Per?

M.

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-04-09 15:28

On 2009-04-22 14:46:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Med en lillebitte skærm ...

Ja jeg tvivler også på anvendeligheden, men selvfølgeligt er en lille
skærm bedre end intet hvis behovet for at gøre det ene eller det andet
opstår når man er ude af huset.