Nok engang iTunes...:-(!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-09 21:09

Min foretrukne musikafspiller er det lille ret geniale program 'Cog X'.
Det kan det, jeg har brug for til en musikafspiller og mere til...

Den kan fx. også oprette og gemme spillelister, og det er her, problemt
opstår....

Spillelister får endelsen '.m3u', og det er komplet ligegyldigt, hvad
jeg gør eller ikke gør mht. at sætte Cog X som std. afspiller ved fx. at
bruge RCDefaultApp - eller ved i 'Vis info' at associere .m3u filer til
kun at åbne i Cog. - Hver evig eneste gang, jeg åbner en spilleliste med
dobbeltklik, starter iTunes op med en tom spilleliste - uanset, om der
så er 1, 25 eller 1000 titler i listen.!!

Normalt bander jeg ikke, men hvorfor f..... kan Apple ikke finde ud af,
at når der er valgt et bestemt program, så er det #%"#€%"#€%"#5!!! ikke
itunes, der skal åbne, men det program, listen er oprettet i.....!!!!

Hvordan i 3xh får jeg itunes til at opføre sig ordentlig.?

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-04-09 23:15

On 2009-04-21 22:08:36 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> i.....!!! !
>
> Hvordan i 3xh får jeg itunes til at opføre sig ordentlig.?

mht de tomme spillelister er det såfremt du bruger v. 0.7 tale om en
bug i din applikation og ikke iTunes der er synderen:

følgende er saxet fra forsiden af <http://cogx.org/>

"Sadly, there is a bug in 0.07 under Leopard that causes the playlist
to become corrupted. Anybody having this issue should try the latest
unstable build. To get it, you can change Cog's update preferences to
'Unstable' and then 'Check for updates'. Or, you can download the
update manually from here."

Der er tydeligvis ikke tale om en applikation der er megen udvikling i,
seneste stable release er v.0.7 som ikke er opdateret siden 23/12/2007.
eks betyder det at man halvandent år senere ikke har løst graverende
kompatibilitetsproblemer under Mac OS X 10.5 så som de korrupte .m3u
filer.

Prøv som tidligere anbefalet at oprette en ny bruger og lad være med at
dimse med url og fil assosiering fra tredeiparts applikationer. Jeg er
rimelig sikker på at det så nok skal virke, ellers vil jeg tilskrive
det endnu en bug i din fortrukne musikafspiller (Jeg har ikke gidet
bruge tid på at læse alle bug reports på Cog, men der er højst
sansynlig flere end den med de korrupte m3u filer)

Kort sagt, hvis du holder dig til supporterede applikationer vil du
opleve færre problemer.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-09 12:06

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> itunes, der skal åbne, men det program, listen er oprettet i.....!!!!
>
> Hvordan i 3xh får jeg itunes til at opføre sig ordentlig.?

Kan lige tilføje, at problemet først er kommet efter opgradering til
iTunes 8.1.1, og at det er på både Tiger og Leopard på både min PB G4 og
MacPro, men ikke på min MDD med iTunes 8.1.0, hvor jeg endnu ikke har
opgraderet til ver. 8.1.1 - hverken i Tiger eller Leopard... - OG -
problemet er der heller ikke på min WinXP _med_ iTunes 8.1.1 og fx.
Rosoft MusicPlayer, VLC, MusicMatch eller andre musik-/medieafspillere,
når jeg har associeret en af dem til at afspille .m3u filer.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 12:53

> [...]
> Rosoft MusicPlayer, VLC, MusicMatch eller andre musik-/medieafspillere,
> når jeg har associeret en af dem til at afspille .m3u filer.

du har "dimset" igen ... spørg ikke hvordan og hvorfor .. men jeg har
aldrig set en have så mange fil assoierings problemer som du åbenbart
har ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-09 13:26

Thomas von Hassel wrote:

> du har "dimset" igen ... spørg ikke hvordan og hvorfor .. men jeg har
> aldrig set en have så mange fil assoierings problemer som du åbenbart
> har ...

Jeg kan egentlig ikke tage mig af, hvad du har set eller ikke set, - og
jeg kan faktisk ikke bruge en sådan dum kommentar til noget som helst,

- Og nej, jeg har ikke 'dimset', som du kalder det! - Og hvis din
hukommelse ellers bare kan huske en lille smule, så vil du vide, at jeg
til hudløshed har skrevet, at min Tiger på MacPro'en er fuldstændig
clean med nogle ganske, ganske få undtagelser. - Og hvad angår min PB,
så har jeg simpelthen ikke haft tid til andet end at holde systemet
opdateret, og der er kun installeret AppleWorks, NeoOffice 3.x,
SeaMonkey og Cog på den. - Der bliver ganske enkelt ikke gjort mere ved
den, før jeg får en større disk i!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-09 15:10

> Jeg kan egentlig ikke tage mig af, hvad du har set eller ikke set, - og
> jeg kan faktisk ikke bruge en sådan dum kommentar til noget som helst,

Hvad forventer du så ? ... eftersom der ikke er andre der svarer så ser
det ud til at du er den eneste her som har de problemer ?

> [...]
> opdateret, og der er kun installeret AppleWorks, NeoOffice 3.x,
> SeaMonkey og Cog på den. - Der bliver ganske enkelt ikke gjort mere ved

Jeg kan vel ikke forventes at huske hvordan din maskinpark ser ud for
tiden ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-09 16:04

Erik Richard Sørensen skrev:

> Jeg kan egentlig ikke tage mig af, hvad du har set eller ikke set, - og
> jeg kan faktisk ikke bruge en sådan dum kommentar til noget som helst,

Og du mener ovenstående kommentar er klog nok til at fremme mængden af
gode svar fremover

Fra : Michael Horn

Dato : 24-04-09 14:32

> [...]
> Rosoft MusicPlayer, VLC, MusicMatch eller andre musik-/medieafspillere,
> når jeg har associeret en af dem til at afspille .m3u filer.

Hej E.R.

Jeg blev nysgerrig, så jeg testede lige og du har naturligvis ret.
Itunes åbner.
Nu prøvede jeg at "opfinde" et nyt filformat nemlig ".cog" gik ind i
finder-info og rettede alle .cog til app=cog og nu åbner og spiller det
som en lyst. (Dog kan den kun operere med een spilleliste ad gangen. -
ved ikke om det er default?)
Bare en ide...;)

Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-09 00:15

Michael Horn wrote:

> [...]
> finder-info og rettede alle .cog til app=cog og nu åbner og spiller det
> som en lyst. (Dog kan den kun operere med een spilleliste ad gangen. -

For såvidt, at man kun kan gemme én liste ad gangen, så jo...

> Bare en ide...;)

Idéen er faktisk ikke så tosset endda, - hvis man bare kunne få Finder
til at acceptere, at det kun er endelsen '.cog' og ikke den skjulte
endelse '.m3u'... Hvis jeg fjerner endelsen '.m3u' og lader '.cog' stå
tilbage, vælger Cog som afspiller og retter alle, så vil selve iTunes
lister også blive rettet til Cog som std. afspiller... - Hm, jeg tror
lige, jeg skal ind i selve programmet og kigge lidt for at se, om
endelser kan rettes internt, så de får endelsen '.cog' som std. istedet
for...

mvh. Erik Richard