Flere konti på Mac
Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 18-04-09 19:25

Hej
Jeg har opstillet en mac med 4 bruger konti på mit job. Når jeg så skal
slukke maskinen så skal jeg rundt på alle brugere og logge af - ...
det må da kunne gøres nemmere...??

24¨imac osx 10.5.6

Per

Fra : Jon

Dato : 18-04-09 19:38

Per Boll Jørgensen <bollblyp@image.dk> wrote:

> Hej
> Jeg har opstillet en mac med 4 bruger konti på mit job. Når jeg så skal
> slukke maskinen så skal jeg rundt på alle brugere og logge af - ...
> det må da kunne gøres nemmere...??

Jeg blir automatisk spurt om å oppgi administrator-passord for å kunne
avslutte innloggede brukere foruten meg selv. Jeg kan ikke huske at jeg
noensinne har satt noe flueben e.l. for å kunne gjøre det?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-04-09 19:56

Per Boll Jørgensen <bollblyp@image.dk> wrote:

> det må da kunne gøres nemmere...?

En måde er at slå "hurtig skift af bruger" fra. Så er alle tvunget til
at logge ud før en ny bruger kan logge sig på.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-09 01:18

On 2009-04-18 20:25:24 +0200, bollblyp@image.dk (Per Boll Jørgensen) said:

> [...]
> Jeg har opstillet en mac med 4 bruger konti på mit job. Når jeg så skal
> slukke maskinen så skal jeg rundt på alle brugere og logge af - ...

Issuet er at du forsøger at lukke ned fra en non admin konto - denn har
ikke rettigheder til at afbryde andre sessions, men du skulle gerne få
en promp der tilbyder dig at lukke ned uden at skifte konto mod at du
indtaster en admin brugers brugernavn og password.

Nogen gange hjælper det at læse hvad der står på skærmen.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 19-04-09 12:39

> [...]
> indtaster en admin brugers brugernavn og password.
>
> Nogen gange hjælper det at læse hvad der står på skærmen.

Det hjælper ofte at læse hvad der stå på skærmen, problemet var bare at
der ikke kom en dialogboks med mulighed for brugernavn og admin password
- den skrev blot at det ikke var muligt at logge de andre af.....

Så jeg slettede alle konti med undtagelse af admin konto og så oprettede
dem igen - og nu kommer den boks du henviser til ...
hmm.... årsag - ligegyldig ..... problem - løst ..

Tak for hjælpen

Per