(Open-source) mediecenter software til Mac~
Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 18-04-09 10:56

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-04-09 12:04

Glenn Møller-Holst wrote:
> Har nogen testet følgende mediecenter software?:

Mjaeh, hvis brug falder ind under 'test', så ja. Det er et fint stykke
software, men jeg kan bedre lide XBMC. XMBC er 'the real deal' og der er
knapt så meget interfacedillerdaller.

Jeg bruger det kun til at afspille film, så kan ikke prale af at bruge
det som 'mediecenter' som sådan.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-09 12:44

On 2009-04-19 13:03:55 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> [...]
> er knapt så meget interfacedillerdaller.
>
> Jeg bruger det kun til at afspille film, så kan ikke prale af at bruge

Jeg bruger plex 0.7x, tror de builds af xmbc jeg har prøvet var lidt
dÃ…mmme og jeg kunne ikke finde mig til rette mht pileknapperne i XMBC.

Er apples remote supporteret på XMBC og kan den dedikeres til kun at
betjene XMBC (inkl starte applikationen og sætte computeren i sleep fra
XMBC).

Jeg bruger Plex til film (inkl Movies og TVshow Library funktion og
søge funktion fra remoten) i soverværelset hvor den er fortrinlig, jeg
er især blevet glad for integrationen imod IMDB men synes også det er
rart at den kan bruges som frontend for mit iTunes Library. De hersens
3.parts applikationer/widgets bruger jeg ikke)

Plex er en ca ét år gammel fork af XMBC og det lader til at der sker
mere mht en mac builden af plex end mac builds af XMBC, også mht kode
optimering og så kan den hitte ud af at bruge CoreVideo som rendererer
(ikke at forveksle med QuickTime) hvilket betyder meget mht
billedkvalitet hvad angår farve tabel, deinterlace og scaler.

Codec understøttelsen er identsk de to imellem , og jeg synes at plex
var hurtigtet uden mht en Mac OS X build der brugte libavcodec fra
ffmpeg 0.5.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Esben

Dato : 19-04-09 13:58

Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> wrote:

> Har nogen testet følgende mediecenter software?:
>
> Plex Media Center for OS X:
> http://www.plexapp.com/
> http://en.wikipedia.org/wiki/Plex_(software)
>
> http://wiki.plexapp.com/
> http://forums.plexapp.com/
>
> http://wiki.plexapp.com/index.php/Documentation
> http://wiki.plexapp.com/index.php/Minimum_Requirements
>
> Fundet via:
>
> 17. april 2009, Mini er det perfekte mediecenter:
> http://www.pcworld.dk/art/10789?page=1

Hvis dine filer ikke altid er perfekt rippet og pakket er Plex den der
bedst kan afspille alting ordentligt, også hvor XBMC må give op

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad