audio ud via DVI -> hdm
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 13:12

Nogle der har en eller flere gode løsnigner..
mener jeg fandt frem til at bærbare ikke sender lyd ud over DVI.. men
er der en vej omkring det ( ud over at bruge externt lydkort, eller det
interne)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-09 13:17

<ecozyz> wrote:

> [...]
> mener jeg fandt frem til at bærbare ikke sender lyd ud over DVI.. men
> er der en vej omkring det ( ud over at bruge externt lydkort, eller det

hvad skal du have det ud igennem ? De fleste moderne maskiner har
digital optisk ud som du kan smide i en moderne surround reciver ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-04-09 13:22

ecozyz wrote:
> [...]
> mener jeg fandt frem til at bærbare ikke sender lyd ud over DVI.. men er
> der en vej omkring det ( ud over at bruge externt lydkort, eller det

Du skal ud i sådan noget her:
http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=101&cp_id=10114&cs_id=1011405&p_id=4630&seq=1&format=1#largeimage

Jeg har ikke prøvet produket, så kan ikke sige noget om kvaliteten. Kan
du ikke, som Thomas foreslår, smide lyden direkte i dit anlæg?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-09 13:25

> [...]
>
> Jeg har ikke prøvet produket, så kan ikke sige noget om kvaliteten. Kan du
> ikke, som Thomas foreslår, smide lyden direkte i dit anlæg?

uh det er faktisk en smart dims hvis man f.eks. kun har et HD TV og ikke
nogen smart forstærker* ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-04-09 13:28

Thomas von Hassel wrote:

> uh det er faktisk en smart dims hvis man f.eks. kun har et HD TV og ikke
> nogen smart forstærker* ...

Ja, men det er interessant, hvad den gør ved signalet. Hvis dimsen er
lavet af gamle øldåser bliver resultatet nok skidt.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-09 13:41

> Ja, men det er interessant, hvad den gør ved signalet. Hvis dimsen er
> lavet af gamle øldåser bliver resultatet nok skidt.

mon ikke bare den føder det rigtige signal ind i de rigtige ben ... den
skulle da helst ikke konvertere noget ....

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-04-09 14:25

Thomas von Hassel wrote:

> mon ikke bare den føder det rigtige signal ind i de rigtige ben ... den
> skulle da helst ikke konvertere noget ....

Jo, det vil jeg da tro. Konkret kunne jeg godt selv bruge den, men jeg
har et 10M kabel og ved de længer, er min erfaring at kvaliteten af
kablet betyder en del ved høje opløsninger. Kæden er ik' stærkere end
det svageste led jo ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-04-09 14:33

> [...]
> har et 10M kabel og ved de længer, er min erfaring at kvaliteten af
> kablet betyder en del ved høje opløsninger. Kæden er ik' stærkere end

mjaeh med lange kabler begynder det at blive tricky ...

/thomas