Betalings news server?
Fra : Per H

Dato : 03-05-09 17:20

Er der nogle der er bedre/billigere end astraweb?

2Checkout.com vil ikke aceptere min nye kortnummer.
Så pludseligt er det måske for besværligt.?

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-05-09 18:42

Per H skrev:
> Er der nogle der er bedre/billigere end astraweb?

Det er jo svært at svare på, hvis man ikke kender astraweb.

Og det er svært at anbefale en tjeneste, hvis man ikke
kender dit behov. Skal du bruge binære grupper? Skal du
downloade meget fra binære grupper eller bare have adgang
til nogle enkelte grupper med billeder af andres husdyr?
Hvad er i dine øjne billigt og dyrt? Hvor vigtig er
stabilitet, antallet af grupper og evt. completion i binære
grupper forhold til prisen.

Personligt bruger jeg GigaNews, hvor du kan få et abonnement
til 3 dollar om måneden med adgang til alle grupper men med
en begrænset datamængde på 3 GB om måneden. Det er normalt
mere end rigeligt, hvis man ikke skal hente piratkopier af
ditten og datten. De har også abonnementer uden datagrænse.
Skal du kun bruge danske tekstgrupper kan http://dotsrc.org
bruges gratis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Steve Plastove

Dato : 03-05-09 20:39

Jeg har hørt en del godt om Giganews, som Kim også har nævnt.
Selv bruger jeg xsnews.nl, som også har nogle ganske fornuftige priser
til mit behov.
Men som Kim også nævner, afhænger det meget af hvad du har brug for - er
det (hvor usandsynligt det end måtte lyde) kun tekst, du har brug for,
så tilbyder mange internetudbydere desuden en gratis newsserver.
Typisk ligger de på 50 kr. pr. måned, hvis du skal have mulighed for at
hente store mængder binær data...

-Steve.

Fra : Per H

Dato : 03-05-09 22:10

On Sun, 03 May 2009 21:38:51 +0200, Steve Plastove
<steve.plastove@gmail.com> wrote:

> [...]
>det (hvor usandsynligt det end måtte lyde) kun tekst, du har brug for,
>så tilbyder mange internetudbydere desuden en gratis newsserver.

Nej det er nu ikke text news jeg er intr i, det kan hentes på tdc.
jeg har også selv haft giganews for længe siden, og dengang kørte det
ikke helt godt. men måske er det blevet bedre med årene.

per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-09 23:07

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> jeg har også selv haft giganews for længe siden, og dengang kørte det
> ikke helt godt. men måske er det blevet bedre med årene.

Jeg bruger newshosting og er godt tilfreds. Der er næsten altid fuld knald
på downloadhastigheden, og de har også servere i Europa.

Kurt

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-05-09 01:10

On Sun, 03 May 2009 18:20:09 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>2Checkout.com vil ikke aceptere min nye kortnummer.
>Så pludseligt er det måske for besværligt.?

Vi skal lige vide om det er rene tekstgrupper du er interesseret i
eller om det også er binære "download-grupper"?

Hvis det er ren tekst er individual.net ret god. Deres support er også
glimrende. Jeg har nogle få gange haft forespørgsler på grupper og jeg
får svar samme dag.

Fra : Per H

Dato : 04-05-09 07:40

On Mon, 04 May 2009 02:09:49 +0200, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis det er ren tekst er individual.net ret god. Deres support er også
>glimrende. Jeg har nogle få gange haft forespørgsler på grupper og jeg

Ok, som skrevet er det Binære gr. der er vigtige, men txt gr, bruger
jeg jo også en del af, men de er jo nemmere af få rundt omkring.

men jeg beholder sikkert Astraweb, det ser ud til de er billigst, og
uden loft. Skal bare lige have betalings halløjet til at køre igen,
efter jeg har fået nyt visakort. Man betaler nemlig ikke direkte til
astraweb, men igennem noget 2chekout halløj.. Og den side kan min pc
sku ikke lide at komme ind på,

per

Fra : skibber

Dato : 04-05-09 08:17

On 04-05-2009 08:40:16, Per H wrote:

> [...]
> efter jeg har fået nyt visakort. Man betaler nemlig ikke direkte til
> astraweb, men igennem noget 2chekout halløj.. Og den side kan min pc

Du kunne jo også kikke på denne
http://usenetmonster.com

har brugt dem nu i mange år.

/skibber

Fra : Steve Plastove

Dato : 04-05-09 20:43

Hvis betaling er et problem tager de så vidt jeg ved også imod PayPal på
astraweb - dem har jeg aldrig haft problemer med.

-Steve.

Fra : Per H

Dato : 04-05-09 21:59

On Mon, 04 May 2009 21:43:12 +0200, Steve Plastove
<steve.plastove@gmail.com> wrote:

>Hvis betaling er et problem tager de så vidt jeg ved også imod PayPal på
>astraweb - dem har jeg aldrig haft problemer med.

ikke paypal direkte, men jeg mistede to beløb, fra min paypal konto,
det var phising, men jeg fik dog mine penge retur.

per