Intel Atom 1.6 Ghz og DivX SD
Fra : noone@mail.dk

Dato : 19-04-09 14:36

Hey :)

Kan en Atom 1.6 Ghz afspille DivX ? ... jeg tænker på SD materiale
(ikke HD 720 og 1080)

Thomas :)

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 19-04-09 15:48

<noone@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Hey :)
>
> Kan en Atom 1.6 Ghz afspille DivX ? ... jeg tænker på SD materiale
> (ikke HD 720 og 1080)
Hej Thomas, har du et link til "noget" så skal jeg gerne se om "den lille"
kan køre det, jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg af-prøver gerne.
min download maskine er en atom og min mini bærbare ligeså.
mvh tp

Fra : noone@mail.dk

Dato : 19-04-09 16:08

Hey TP :)

jeg tænker på de TV afsnit som bla ligger på eztv.it ....

fx MythBusters

http://eztv.it/shows/108/mythbusters/

DivX SD - videostørrelse 624 x 352
http://torrent.zoink.it/Mythbusters.S07E02.Alaska.Special.2.HDTV.XviD-GNARLY.%5Beztv%5D.torrent

Det ville være nice at kunne sætte sådan en AtomPC til sin fladskærm -
da den pc jeg har kig på kun bruger 39watt :)

Thomas :)

Fra : Per Jørgensen

Dato : 19-04-09 16:24

noone@mail.dk wrote:
> [...]
>
> Det ville være nice at kunne sætte sådan en AtomPC til sin fladskærm -
> da den pc jeg har kig på kun bruger 39watt :)

Sagtens.

Har ingen problemer med mine Asus EEE B202 som kører som frontends til
mit TV-setup - Ingen problemer -men generelt skal man tage modellen der
hedder B206 da den er udkommet med ATI-HD grafikkort.

Ses Her: http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=6744

Per

Fra : noone@mail.dk

Dato : 19-04-09 19:19

ok .... tak for svarene :)

Thomas :)

Fra : onone

Dato : 22-04-09 17:56

On Sun, 19 Apr 2009 20:18:40 +0200, noone@mail.dk wrote:

>ok .... tak for svarene :)
>
>Thomas :)

jamen så blev Atom Pc'en købt og der lagt XPsp2 på den og den kører
godt :):):)

Thomas :)

Fra : Jonas Jalling

Dato : 22-04-09 18:27

onone skrev:

> jamen så blev Atom Pc'en købt og der lagt XPsp2 på den og den kører
> godt :):):)
>
> Thomas :)
Hvad købte du så? Eee Box? I så fald, hvor fik du den? Den er udsolgt
overalt

Mvh Jonas

Fra : onone

Dato : 22-04-09 18:40

On Wed, 22 Apr 2009 19:27:16 +0200, Jonas Jalling <jonas@jalling.dk>
wrote:

>Hvad købte du så? Eee Box? I så fald, hvor fik du den? Den er udsolgt
>overalt
>
>Mvh Jona

Jeg købte en Peanut fra Midtdata - 999,-

http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=PNUT10-REV001&goto=productinfo&mainfunc=link

Atom 1.6 - 80gb disk - 512 mb ram - Intel Grafik - RealTek Lan og
Audio - Linux (erstattet med Xp SP2)

Thomas :)

Fra : Brian Lund

Dato : 23-04-09 18:53

> Hvad købte du så? Eee Box? I så fald, hvor fik du den? Den er udsolgt
> overalt

Hvis man har lidt fingersnilde, tid og lyst kan man da selv bygge en! :)
http://kortlink.dk/edbpriser/6h2w

Har jeg da overvejet flere gange at gøre, men jeg venter på at der kommer et
bundkort med et af de nyere chipset som bruger (endnu) mindre strøm.

Brian

Fra : Ivar

Dato : 24-04-09 16:46

Brian Lund skrev:

> Hvis man har lidt fingersnilde, tid og lyst kan man da selv bygge en! :)
> http://kortlink.dk/edbpriser/6h2w

Ja, men det bliver næppe så biligt som at købe en komplet Peanut
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=peanut/peanut&mainfunc=link

> Har jeg da overvejet flere gange at gøre, men jeg venter på at der kommer et
> bundkort med et af de nyere chipset som bruger (endnu) mindre strøm.

Ja, det er lidt fjollet, at der er blæser på hjælpe-chippen,
mens at processoren ikke bruger blæser. Det nye chipset vil
dog have ringere display-performance i forhold til dem med
945GC. Atom 1,6 GHz har en performance cirka som en Pentium D
med 1 GHz, så det er selvfølgeligt ikke noget man køber
for ast få performance.

Ivar Magnusson

Fra : Ivar

Dato : 20-04-09 16:54

noone@mail.dk skrev:

> Det ville være nice at kunne sætte sådan en AtomPC til sin fladskærm -
> da den pc jeg har kig på kun bruger 39watt :)

Er det en af disse Peanut?
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=peanut/peanut&mainfunc=link

Micro og Nano har passivt kølet strømforsyning.

Ivar Magnusson

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-04-09 16:31

Hej!

noone@mail.dk wrote:

> Kan en Atom 1.6 Ghz afspille DivX ? ... jeg tænker på SD materiale
> (ikke HD 720 og 1080)

Det er intet problem. Bare vi ikke taler H264 enkodet 720/1080 materiale
er det ok. Ligeledes dvd-film afspilles fint.

Har en Asus EEE B202.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Brian Lund

Dato : 20-04-09 08:31

> Hey :)
>
> Kan en Atom 1.6 Ghz afspille DivX ? ... jeg tænker på SD materiale
> (ikke HD 720 og 1080)

Sagtens, min æder DVD-images uden problemer!

Den lille sag er langt kraftigere end de fleste tror!

Brian

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 20-04-09 09:07

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens, min æder DVD-images uden problemer!
>
> Den lille sag er langt kraftigere end de fleste tror!
>

> Brian

Og den ripper da osse DVD'ere uden at gå kold.
Faktisk bruger jeg ikke rigtigt andre pc'ere for tiden

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 20-04-09 15:53

> Kan en Atom 1.6 Ghz afspille DivX ? ... jeg tænker på SD materiale
> (ikke HD 720 og 1080)

Sagtens, også HD720 kan den, dog ikke 1080...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)