strømførende chassis
Fra : Jørgen Bøgebjerg

Dato : 17-04-09 21:44

HJÆLP - - Her gik jeg og troede, at jeg havde bygget en ny computer,
nemlig : bundkort ASUS P5Q3 med Intel core2 duo 8400 og 4GB DDR3 ram samt
ASUS grafik 9600 GT (silent). Blæsere kører når jeg tænder, men ikke
et enkelt bip, og totalt sort skærm. Da jeg rører ved chassiset, kan jeg
mærke, at der er strøm på her, som forsvinder, når jeg hiver vga-stikket ud.
Skærmen er en SONY Trinitron som er ca. 10 år gammel. Det viser sig, at
jeg kan måle 5 volt på ben nr. 5 -
3,5 volt på ben nr. 13, og 4 volt på ben nr. 14 og 15. Er der nogen, der
kan fortælle mig, om det skal være sådan. Skærmen fungerer endnu udmærket
sammen med min gamle computer, og her er der ikke strøm på chassiset.
Bare det nye nu ikke er helt ødelagt, men jeg må vel få fat på en flad
skærm, og prøve om det så virker.

MVH

Jørgen Bøgebjerg

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-04-09 22:12

Jørgen Bøgebjerg wrote:

> et enkelt bip, og totalt sort skærm. Da jeg rører ved chassiset, kan jeg
> mærke, at der er strøm på her, som forsvinder, når jeg hiver vga-stikket ud.

Du har et problem med din PE-leder. Er den forbundet på både din PC og
din skærm og er den korrekt forbundet til husets PE-installation?

Jesper Poulsen

Fra : Ken

Dato : 18-04-09 06:04

http://www.epanorama.net/documents/pc/ungrounded_pc.html

Fra : Jørgen Bøgebjerg

Dato : 21-04-09 23:35

"Ken" <ken_3@telia.com> skrev i en meddelelse

> http://www.epanorama.net/documents/pc/ungrounded_pc.html

Tak for svarene. Jeg kan se. at der ganske rigtigt ikke er nogen jord der
hvor jeg satte strømmen til, så der har vi jo foreløbig noget der skal
rettes.

Jørgen Bøgebjerg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-04-09 17:47

Jørgen Bøgebjerg <jb@TALsolhus.dk> wrote:

> Tak for svarene. Jeg kan se. at der ganske rigtigt ikke er nogen
> jord der hvor jeg satte strømmen til, så der har vi jo foreløbig
> noget der skal rettes.

Start med at vende strømstikket en halv omgang..

Det plejer at virke på PCkabinetter der "kildrer i fingrene"

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg