Store driverproblemer
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 16-04-09 22:33

Hej

Jeg har en Acer Aspire M1100 desktop computer, som jeg har købt med windows
vista home 32 bit, jeg er ved at opgradere til 64-bit da jeg har opgraderet
den til 5GB RAM.

Installationen af windows gik fint, men når jeg skal installere drivere til
alt hardware er der intet der virker.

Jeg har hentet 64-bit versionerne af driverne fra Acers hjemmeside, men de
virker ikke.

Lan: driveren installerer, og virker tilsyneladende, men jeg kan ikke få
forbindelse til nogle netværk, den kan registrere om jeg har et kabel i
eller ej, men der er ingen forbindelse

Lyd: driveren installerer, men der er ingen lyd i højtalerne, på et
tidspunkt kom der skrattende lyde istedet for de lyde som skulle være der,
men har ikke virket rigtigt.

Display: Jeg har opgraderet grafikkortet til et Nvidia Geforce 8600 GT,
driveren installerer, men sort skærm når computeren genstarter.

Det hele virkede altså fint med vista 32 bit, men nu kan jeg ikke få noget
til at virke mere.

Jeg har forsøgt på AMD.com at hente drivere til ATI chipsettet men ingen
ændring.

Hvad gør jeg nu?

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-04-09 23:31

Martin Kaltoft skrev:

> Hvad gør jeg nu?

Mit bedste forslag er at gå tilbage til 32, og glemme
alt om 64 på den maskine

Får jeg sådan en opgave på værkstedet, starter jeg
med at søge efter drivere, men det er meget sjældent
at det fungerer optimalt.

Kun i ganske få tilfælde er det gået godt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 17-04-09 00:11

> Mit bedste forslag er at gå tilbage til 32, og glemme
> alt om 64 på den maskine

Det kan godt være det ender med det

> Får jeg sådan en opgave på værkstedet, starter jeg
> med at søge efter drivere, men det er meget sjældent
> at det fungerer optimalt.

Jeg forstår bare ikke at det ikke virker når nu Acer har 64 bit drivere
liggende...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : kjeld09

Dato : 17-04-09 03:09

On 16 Apr., 23:32, "Martin Kaltoft" <kalt...@gmail.com> wrote:
> [...]
> til at virke mere.
>
> Jeg har forsøgt på AMD.com at hente drivere til ATI chipsettet men ingen

Hej Martin

Jeg har en tilsvarende maskine med 2GB Ram og med onboard grafik, den
virker ok.
Opgradering til 64 bit gik fint. Ingen driver problemer.
Prøv at tage al strøm fra og pille backup batteriet ud i en minut. så
den er nulstillet.
m v h
Kjeld

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 17-04-09 13:09

> [...]
> Opgradering til 64 bit gik fint. Ingen driver problemer.
> Prøv at tage al strøm fra og pille backup batteriet ud i en minut. så

Tilsvarende maskine, vil det sige en Acer M1100 ?

i så fald, brugte du vista 64-bit driverne fra acers hjemmeside?

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : kjeld09

Dato : 18-04-09 03:38

On 17 Apr., 14:09, "Martin Kaltoft" <kalt...@gmail.com> wrote:

> Tilsvarende maskine, vil det sige en Acer M1100 ?
>
> i så fald, brugte du vista 64-bit driverne fra acers hjemmeside?

> [...]

Nej det var der ikke behov for, min Windows Vista DK CD klarede det
hele, på nær ATI skærm driver hentet på deres side (ATI Catalyst
1250).

m v h
kjeld