Nye PC højtalere - USB og alm. lydindgang
Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-04-09 12:17

Jeg er på jagt efter et sæt gode PC højtalere - 2.1 - ikke 5.1 o.l.

Jeg har en Synologi Cube Station som kan koble højtalerne til via USB
så derfor vil jeg gerne have nogle med USB-indgang. Men jeg vil
samtidig også gerne have mulighed for at tilslutte højtalerne via
computerens lydkort så jeg ikke skal køre alt igennem Cube Station.
Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget udover Bose Companion 5

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256657&Specs=true

- og jeg synes dén pris er liiiiiiiige lovlig høj. Havde regnet med
jeg måske kunne finde noget til ca 1000-1500 kr.

Nogen, der har kendskab til andre modeller?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-04-09 13:32

On Wed, 08 Apr 2009 13:16:53 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Jeg er på jagt efter et sæt gode PC højtalere - 2.1 - ikke 5.1 o.l. med USB og alm linjeindgang.

Ingen bud?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-04-09 17:00

Karsten Jensen skrev:
> [...]
> Jeg kan bare ikke rigtigt finde noget udover Bose Companion 5

> Nogen, der har kendskab til andre modeller?

Eftesom du ikke kan være sikker på, at alle vil virke med din Synology.
Kan du måske starte "bagfra":
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=enu&q_id=392
http://forum.synology.com/wiki/index.php/User_Reported_Compatible_USB_Speakers

/Bjarke

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-09 13:28

Tak for tippet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-04-09 21:54

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote in

> [...]
> samtidig også gerne have mulighed for at tilslutte højtalerne via
> computerens lydkort så jeg ikke skal køre alt igennem Cube Station.

Hvis du køber et sæt højttalere der kan tilsluttes dit almindelige lydkort,
kan du løse tilslutningsproblemet på din Cube Station med et USB lydkort.
Jeg har med held brugt sådan en lille 50 kroners USB fætter sammen med en
Synology DS106.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-09 13:30

On 12 Apr 2009 20:53:43 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har med held brugt sådan en lille 50 kroners USB fætter sammen med en

Ja, det fandt jeg ud af via de foregående links. Det havde jeg ikke
lige tænkt over. Er lyden god nok i dit USB-kort?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-09 16:01

> Ja, det fandt jeg ud af via de foregående links. Det havde jeg ikke
> lige tænkt over. Er lyden god nok i dit USB-kort?

Forvent ikke mirakler af et 50 kr's USB lydkort, men jeg brugte det til et
sæt trådløse hovedtelefoner. Bortset fra at man absolut ingen
justeringsmuligheder har, så var lyden brugbar til mit behov. Ikke CD
kvalitet, nærmere kassettebånd.