Meddelellse til Åge
Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-03-09 16:10

Hej Åge

Du spurgte for nogen tid siden, efter titlen på den Danske melodi, der kører
på melodien " Immer wieder sonntag "

Den hedder " Lørdag otte dage " og er med Alice & Rita.

Den skulle ikke være umulig at finde på cd, og findes på " Javel Hr General
" med selvfølgelig Alice & Rita...
Den er udgivet på " Harlekin " 4994442, og er en af pladerne i serien " Det
bedste af det bedste ". og er fra 1999.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 16:37

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
> [...]
General
> " med selvfølgelig Alice & Rita...
> Den er udgivet på " Harlekin " 4994442, og er en af pladerne i serien "

Uha...så tør jeg ikke tænke på, hvad der er det værste af det værste

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-04-09 11:01

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Den hedder " Lørdag otte dage " og er med Alice & Rita.
>
> Den skulle ikke være umulig at finde på cd, og findes på " Javel Hr

___

Pænt tak. Den der generalsang er forresten ret god. Den hører vi tit i
radioen. Den handler om Henrik, som konen gerne vil have hjem, da han bliver
indkaldt til miliæret.
Hun mener jo at generalen har en hulans masse folk, mindst 100.000 mand, men
hun har bare ham. Det ringer hun til generalen og fortæller. Hun fortæller
også, at hun mener,
at han ikke vil være særligt god, indenfor militæret, for han er en klovn.
Han vil være mere til besvær end til hjælp. Hvis jeg lige lister en linie af
teksten op, så tror jeg vi alle
kan nikke genkendende til den. Den var et mega-hit i 70-erne. Sån en lidt
sjov tekst, på linie med "Brandmand det brænder" og "Undskyld Hr. Betjent.
Jo, der er meget
med "HR.". Hr. General og Hr. Hr. Betjent og Hr. Brandmand.

EN LINIE AF TEKSTEN: Hallo Hr. General - hallo Hr. General. Jeg har en bøn
til dem. Send min Henrik hjem.

Den med brandmanden lød: Brandmand det brænder på Bylowsvej 5 - Kom nu med
sprøjten - jeg venter på dem.

og betjenten: Undskyld Hr. Betjent - Det kan De ikke være bekendt.

Man kunne sgu lave nogle sjove tekster dengang - sån nogle man kunne trække
lidt på smilebåndet af - og de blev alle megahit.

Hilsen Åge

PS: Nå, men det var jo en helt anden sag

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-04-09 07:13

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt på smilebåndet af - og de blev alle megahit.
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Nå, men det var jo en helt anden sag

Tja, der var nu noget over musikken dengang....

Men, det er der såmænd også i dag...

Men lytter man ikke efter, så opdager man det aldrig.

Så man skulle måske sige, som The Hollies .... Stop...Look...Listen...

M.V.H....Benny..