Skal holde 70'er fest - men hvilken musik?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 28-03-09 20:40

Hvad var de store rock/pop hits i '70-erne? Jeg husker:

Ain't seen nothing yet - BTO
Don't go breaking my heart - Elton John & Kiki Dee
Movie Star - Harpo
Bohemian Rhapsody (og mange flere) - Queen
It's a beautiful noise - Neil Diamond
Some Girls - Racey
Girls, Girls, Girls - Sailor
Rockin' all over the world - Status Quo
Ma Baker (og mange flere) - Boney M

Men der må jo være mange, mange flere....? Hjælp min 44-årige hukommelse
lidt på vej, please?

-Martin

Fra : .J.S...

Dato : 28-03-09 22:11

http://da.wikipedia.org/wiki/Absolute_Hits_Of_The_70's

http://www.imusic.dk/item/0724348533227/compilation-2008-greatest-hits-of-the-70-s-cd

http://www.artistdirect.com/nad/store/artist/album/0,,1585322,00.html

http://www.emusic.com/album/Hit-Masters-BIG-HITS-OF-THE-70-S-MP3-Download/11265698.html

Fra : Steen

Dato : 28-03-09 23:36

> [...]

> Ma Baker (og mange flere) - Boney M
>

> Men der må jo være mange, mange flere....? Hjælp min 44-årige hukommelse

iTunes -> Power search -> søg på albumtitel: 70

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-03-09 16:09

> [...]

> Ma Baker (og mange flere) - Boney M
>

> Men der må jo være mange, mange flere....? Hjælp min 44-årige hukommelse

Du kan da ikke holde 70'er fest UDEN at definere om der er en discofest
eller en rockfest - 70'erne var så forskelligt delt op musikmæssigt.

Personligt ville jeg gå efter discofesten, da det giver bedste
muligheder for at danse.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-09 18:06

Martin Christiansen wrote:
> Men der må jo være mange, mange flere....? Hjælp min 44-årige
> hukommelse lidt på vej, please?

Prøv at tjekke denne side jeg selv bruger:

http://www.musicoutfitters.com/topsongs/1971.htm

Du kan bare ændre årstallet i url'en for at få lister fra de årstal du
ønsker.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-04-09 20:47

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad var de store rock/pop hits i '70-erne? Jeg husker:

70-erne er interessant. det er faktisk det årti som mange betragter som det
sidste årti hvor man lavede musik.

Her er ca. 2 timers musik med nogle af de største hits fra 70-erne:
In the summertime (Mungo Jerry)
Let it be (Beatles)
Spirit in the sky (Norman Greenbaum)
SUSPICIOUS MINDS - Elvis Presley
Chirpy chirpy chip chip (Midle Of The Road)
Go avay little girl (Donny osmonds)
I'd Like To Teach The World To Sing The New Seekers
Son Of My Father Chicory Tip
My Ding-A-Ling Chuck Berry
Clair Gilbert O'Sullivan
Blockbuster The Sweet
Get Down Gilbert O'Sullivan
Tie A Yellow Ribbon 'Round The Old Oak Tree
TOP OF THE WORLD - The Carpenters
Tiger Feet Mud
Devil Gate Drive Suzi Quatro
Seasons In The Sun Terry Jacks
Sugar Baby Love The Rubettes
MY COO CA CHOO - Alvin Stardust
I CAN HELP - Billy Swan
WATERLOO - Abba
YOU'RE SIXTEEN - Ringo Starr
Bye Bye Baby The Bay City Rollers
Ring Ring (Abba)
Oh Boy Mud
Oh My Lord - Boney m.
Stand By Your Man Tammy Wynette
MAMA MIA - Abba
One Way Vind - The Cats
RHINESTONE COWBOY - Glen Campbell
I DO, I DO, I DO, I DO, I DO - Abba
Mary's Boy Child Boney M
DingADong (Teach in)
Brown Girl In The Ring Boney M
Save Your Kisses For MeThe Brotherhood Of Man
Fernando Abba
Don't Go Breaking My Heart Elton John & Kiki Dee
Mississippi Pussycat
MONEY, MONEY, MONEY - Abba
Knowing Me, Knowing You Abba
DANCING QUEEN - Abba
Rivers Of Babylon - Boney M.

Smilende Sussi, Birgit lystager
Jeg har set en rigtig negermand - Familien Andersen
Du burde købe dig en tyrolerhat - Johnny Reymer
Rosen er rød min ven - Bjørn Tidmand
Den gule flyver - Bjørn og okay
Tjing tjang gullie - Keld og donkeys
Mini midi maxi girl - Bjørn tidmand
Regndråber drypper i mit hår - Pedro Biker'
Rilleke ralleke - Gert Gynther
Der er sol

PYHHHHHH... Nu gider jeg ikke mere. der er så mange hundrede slagerhits fra
70-erne

Hilsen Åge