TDC Play - gratis download af musik
Fra : Hr Jørgen

Dato : 22-03-09 15:21

Jeg har omlagt nogle mobilabonnementer og i den forbindelse fået tudet
ørerne fulde om alle de pragtfulde ting, man kan opnå f.eks. på
musikfronten.

TDC's hjemmeside er bestemt flot og farvestrålende, men jeg begriber ikke et
kvæk af den. Jeg skulle kunne downloade helt gratis musik, jeg kan vælge
blandt en million forskellige musiknumre.

Alligevel følger der hele tiden en pris med på billedet; 8 kr pr, nummer.

Er TDC's musik gratis eller er den ikke?

Jørgen

Fra : Bagmanden

Dato : 22-03-09 15:30

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Alligevel følger der hele tiden en pris med på billedet; 8 kr
> pr, nummer.
>
> Er TDC's musik gratis eller er den ikke?

jo den er... for det meste.

de numre eller hele albums der har et lille "P" er dem TDC
betaler royalties for og derfor er til fri download, resten er
betaling

--
Bagmanden

Fra : Steen

Dato : 22-03-09 18:42

Hr Jørgen <skjelm@hotmail.com> wrote:

> Er TDC's musik gratis eller er den ikke?

Men kun til låns, ikke?

Fra : Per H

Dato : 22-03-09 19:25

On Sun, 22 Mar 2009 18:41:32 +0100, isteen+usenet@gmail.com (Steen)
wrote:

>Men kun til låns, ikke?

Til låns, Hmm, næppe.
men de er da velkommen til at få deres musak tilbage.

per

Fra : Hauge

Dato : 22-03-09 19:30

Per H wrote:
> Til låns, Hmm, næppe.

Men sådan er det.

> men de er da velkommen til at få deres musak tilbage.

Det behøver de ikke, da du ikke kan afspille musikken efter en given tid
efter du opsiger dit abonnement hos TDC:

/Hauge

Fra : Per H

Dato : 22-03-09 22:03

On Sun, 22 Mar 2009 19:30:16 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Men sådan er det.

>Det behøver de ikke, da du ikke kan afspille musikken efter en given tid
>efter du opsiger dit abonnement hos TDC:

Nå så finder man på noget andet.
men kvaliteten er nu heller ik den bedste. Men de har mange gode ting
i gemmerne

per

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-03-09 12:43

Per H wrote:
> Nå så finder man på noget andet.
> men kvaliteten er nu heller ik den bedste. Men de har mange gode ting
> i gemmerne

Er det kun mig der synes at 2 millioner musiknumre lyder af meget lidt?
Jeg har en forestilling om at hvis jeg blev en player, så ville jeg
kontant rende panden ind i muren, når jeg søger efter det musik jeg godt
kan lide.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Martin [TMM]

Dato : 23-03-09 16:17

Hej
Peter Knutsen wrote:
> Er det kun mig der synes at 2 millioner musiknumre lyder af meget
> lidt?

Det er ikke ret meget, når det meste af musikken derpå er "nyt" musik. Kun
ny-udgivelser inden for det seneste stykke tid.
Der er ikke ret meget fra før 2005-2006. Jeg render også selv den føromtalte
pande imod, ret tit når jeg kigger efter noget.

Mvh
Martin

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-03-09 05:57

Martin [TMM] wrote:
Peter:

> [...]
> Der er ikke ret meget fra før 2005-2006. Jeg render også selv den føromtalte
> pande imod, ret tit når jeg kigger efter noget.

Det var netop det jeg frygtede.

Det kunne være fedt hvis man som et seperat produkt kunne købe retten
til at downloade (eller allerhelst streame) den musik man ønsker, som et
månedsabonnement, men da kun hvis udvalget er anstændigt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 24-03-09 18:50

Hej Martin

> Der er ikke ret meget fra før 2005-2006. Jeg render også selv den
> føromtalte pande imod, ret tit når jeg kigger efter noget.

Jeg henter næsten kun gammelt musik og syntes der er
en overflod at vælge imellem. Så det kommer nok an
på hvad man kikker efter.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 24-03-09 19:56

On Tue, 24 Mar 2009 18:50:14 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Martin

>Jeg henter næsten kun gammelt musik og syntes der er
>en overflod at vælge imellem. Så det kommer nok an
>på hvad man kikker efter.

Ja der er ufatteligt meget fra da vi var børn i 60érne Og aligevel
er der nogle grupper, der næsten ikke er med.

per

Fra : Max

Dato : 24-03-09 20:08

Hej Per

> Ja der er ufatteligt meget fra da vi var børn i 60érne Og aligevel
> er der nogle grupper, der næsten ikke er med.

Ja, Beatles er jo ikke på Play sammen med mange andre fra den tid.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 24-03-09 20:20

Hej Max
Max wrote:
> Ja, Beatles er jo ikke på Play sammen med mange andre fra den tid.

Pga. rettigheder.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 24-03-09 20:28