Disney DVD på tilbud
Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 19:59

Jeg har set at Disney's tegnefilm på DVD er på tilbud for tiden og
det er jo ikke noget man er forvænt med.

Men hvorfor er de det ?
Kan det skyldes at f.eks. "Junglebogen", "Lady og Vagabonden" osv. snart
genudsendes på DVD i bredformat ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-07-01 20:20

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> wrote in message
> Jeg har set at Disney's tegnefilm på DVD er på tilbud for tiden og
> det er jo ikke noget man er forvænt med.

> [...]

Hej Bjarne

Det sker da at Disney filmene er på tilbud. Men ofte i stil med tag 3 betal
for 2½. Og det er det vist også denne gang, 3 for 500 mod normalt 600. Det
påfaldende er at så mange ALTID har den samme pris på Disney! Det mås de jo
ikke, så det er jo nok et tilfælde

Jeg ved ikke om der kommer bredformats udgaver.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 20:32

Hje Michael

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> skrev i en meddelelse news:OlZ87.1441$V53.204827@news000.worldonline.dk...

> Det sker da at Disney filmene er på tilbud. Men ofte i stil med tag 3 betal
> for 2½. Og det er det vist også denne gang, 3 for 500 mod normalt 600.

Ikke de steder jeg har set, der er det enkelt stk.
DVDOO sælger f.eks. "Junglebogen" for 179,-

Og Disney DVD koster vist normalt 250,- pr stk.

> Jeg ved ikke om der kommer bredformats udgaver.

Før da skal jeg ikke have nogen.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Ole Pedersen

Dato : 29-07-01 21:58

Hej

Der har/er tilbud i Bilka på 3 Disney DVD for 390,- det er da billigt

Scorede lige Fantasia 2000, Løvernes Konge 2, og Tigerdyret.

Men der var også Toy Story 1-2, Lady & Vagabonden, Græsrødderne osv osv....

Det er da et udemærket tilbud, selvom der skulle komme nye versioner, det
ser børnene ikke alligevel......

Mvh
Ole Pedersen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 30-07-01 18:09

"Ole Pedersen" <oil@sport.dk> wrote in message

> Det er da et udemærket tilbud, selvom der skulle komme nye versioner, det
> ser børnene ikke alligevel......
Børnene - vi køber dem sgi' da til os selv, der er bare en del der ikke vil
indrømme det - jeg er nød til at indrømme det da jeg ingen børn har! :)
/Lars

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 29-07-01 22:16

> [...]
>
> Ikke de steder jeg har set, der er det enkelt stk.
> DVDOO sælger f.eks. "Junglebogen" for 179,-
>
> Og Disney DVD koster vist normalt 250,- pr stk.

Jegt har lige købt græsrødderne hos DVDProshop for 132,- (sært beløb). De
havde også alle de andre som DVDoo har på tilbud til mellem 132 - 160,-

Hmm, her er Junglebogens billedformat, ifølge IMDb:

1.37 : 1 (negative ratio)
1.75 : 1 (intended ratio)

D.v.s. at ret meget mere bredformat kommer den vist ikke i, medmindre der er
nogen der ved om det der intended ratio betyder noget.....?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 22:43

Hje Mikkel

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9k1udn$1m78$1@news.cybercity.dk...

> Jegt har lige købt græsrødderne hos DVDProshop for 132,- (sært beløb). De
> havde også alle de andre som DVDoo har på tilbud til mellem 132 - 160,-

Ok, jeg ser at DVDPS har fået gratis levering i DK og noget lavere priser end
sidste jeg kiggede der. Så måske jeg lige skal granske deres udvalg....
Tak for info.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-07-01 22:50

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:Wr%87.1957$lh7.223842@news010.worldonline.dk...

> Ok, jeg ser at DVDPS har fået gratis levering i DK og noget lavere priser end
> sidste jeg kiggede der. Så måske jeg lige skal granske deres udvalg....

Det undrer mig at der er forskellige priser på www.proshop.dk og www.dvdproshop.dk,
så vidt jeg kan se er det samme firma.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Ole Kofoed

Dato : 30-07-01 00:19

Bjarne Duelund <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i meddelelsen ...
>Det undrer mig at der er forskellige priser på www.proshop.dk og
www.dvdproshop.dk,
>så vidt jeg kan se er det samme firma.

På proshop.dk står der man får "5% i kasserabat ved handel over nettet"
, og så bliver priserne ens, mærkværdigt!

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-07-01 09:21

Mikkel Selsøe Sørensen <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k1udn$1m78$1@news.cybercity.dk...

> [...]
er
> nogen der ved om det der intended ratio betyder noget.....?

Intended ratio er såmænd det format, filmen er beregnet til at blive vist i
i biografen.

MVH
Jens

Fra : Brian Nielsen

Dato : 29-07-01 23:47

> [...]
> Jeg har set at Disney's tegnefilm på DVD er på tilbud for tiden og
> det er jo ikke noget man er forvænt med.

Alle de nye Disney-film er udkommet i bredformat. Da mange af disse også er
på tilbud er det næppe forklaringen.

"Junglebogen" har ifølge IMDB ikke engang været udgivet i bredformat på
laserdisk, og R1 DVD'en var også 1:33:1. Mit gæt er at den er tegnet 1:37:1,
med top og bund skåret væk i biografudgaven.

Til gengæld er "Lady og Vagabonden" i bredformat på R1 DVD. Jeg mener at
have læst et sted at det viste sig næsten uoverkommeligt at lave tegnefilm i
Cinemascope, hvorfor de fleste er tegnet i 1:37:1. Jeg vil dog helst ikke
hænges op det det!

"Lady og Vagabonden" er iøvrigt på listen over 10 film der skal have samme
"Platinum Edition" behandling som "Snehvide" får i år. Med en
udgivelsesfrekvens på een titel om året, skal man dog nok væbne sig med lidt
tålmodighed...

/Brian

Fra : Ole Alm

Dato : 29-07-01 23:59

> [...]
> Cinemascope, hvorfor de fleste er tegnet i 1:37:1. Jeg vil dog helst ikke

Lady og vagabonden blev lavet i to udgaver, en til det "nye" format Cinemascope (1:2.35) og en til
det gamle format (1:1.37), desværre var det kun det ene format der udkom på DVD R2, mens begge
versioner var på DVD R1

mvh Ole

Fra : Thïngmand

Dato : 30-07-01 08:25

> Med en
> udgivelsesfrekvens på een titel om året, skal man dog nok væbne sig med
lidt
> tålmodighed...

Den er de åbenbart gået lidt væk fra - her til efteråret og hele næste år,
sprøjter Disney nærmest DVD klassikere ud - se http://disney.dk/DisneyVideo/

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-07-01 11:41

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> lidt
>
> Den er de åbenbart gået lidt væk fra - her til efteråret og hele næste år,
> sprøjter Disney nærmest DVD klassikere ud - se
http://disney.dk/DisneyVideo/

Jeg talte om udgivelsesfrekvensen på "Platinum Edition" udgivelserne. De
titler du refererer til
svarer til de amerikanske "Gold Edition" udgivelser, som udkommer jævnligt
på R1.

Det man kunne frygte er at de RIGTIG gode film kun kommer som "Platinum
Edition" (mange af de film som står på listen over "Platinum Editions" er da
heller ikke nævnt med en udgivelsesdato på ovenstående hjemmeside, f.eks
"The Lion King").

/Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-07-01 11:49

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> titler du refererer til
> svarer til de amerikanske "Gold Edition" udgivelser, som udkommer jævnligt

Jeg må hellere bakke mine påstande op med et link:
http://www.dvdfile.com/software/status_report/disneyanimation.html

:)

/Brian

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-07-01 17:42

Hej Brian

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:Si097.1525$V53.216759@news000.worldonline.dk...

> Alle de nye Disney-film er udkommet i bredformat. Da mange af disse også er
> på tilbud er det næppe forklaringen.

Jeg kiggede i dag på "Herkules" og "Den lille Havfrue", der stod 4:3 på dem (på DVDOO står 1,66:1).

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-07-01 17:47

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:X7g97.5269$lh7.264901@news010.worldonline.dk...

> Jeg kiggede i dag på "Herkules" og "Den lille Havfrue", der stod 4:3 på dem (på DVDOO står 1,66:1).

Eller husker jeg galt ????
1,66:1 er jo tilnærmelsesvis 16:9 (15:9).

Jeg må hellere kigge igen.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-07-01 18:01

Hej "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk>

>Jeg kiggede i dag på "Herkules" og "Den lille Havfrue", der stod 4:3 på dem (på DVDOO står 1,66:1).

Kiggede lige bagpå. Der står 1,66:1 og 4:3. Det er en mellemting
mellem fuld 4:3 og 16:9.

4:3 = 1,33:1
16:9 = 1,77:1

Men det følger filmene ikke altid. Nogle er 1,85:1 og andre 2,35:1.
Sidstnævnte ofte "rigtige" spillefilm.

Hercules og Tarzan er 1,66:1, Mulan er 1,85:1. Jeg har haft den på R1,
men kan ærlig talt ikke huske om det var de samme ratios og jeg gider
ikke lige checke efter.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 30-07-01 18:16

Hej Lars

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse news:2g4bmtg39ceps3r7agc1gphjqfht433qef@sunsite.auc.dk...

> [...]
>
> Hercules og Tarzan er 1,66:1, Mulan er 1,85:1. Jeg har haft den på R1,
> men kan ærlig talt ikke huske om det var de samme ratios og jeg gider

Ok, jeg må konkludere at jeg huskede galt.
Jeg har selv "Tarzan" i 1,66:1 og det ser rimeligt ud, så jeg køber måske nogle
af 1,66:1 filmene på tilbud, men venter og ser hvad der sker med "Platinum" for
f.eks. "Lady og Vagabonden", "Snehvide" m.fl.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 30-07-01 22:43

> [...]
>
> 4:3 = 1,33:1
> 16:9 = 1,77:1
>
> Men det følger filmene ikke altid. Nogle er 1,85:1 og andre 2,35:1.

Hvis der står på en DVD at den er 16:9 betyder det som regel blot at
billedet er anamorphic (optimeret til 16:9 fjernsyn). De færreste
bredformat film har denne ratio, 1,85:1 og 2,35:1 er oftest forekommende.

Hvis der på f.eks. Herkules står at den er 1,66 og 4:3, vil jeg tolke det
som at ratio er 1,66:1, men billedet er non-anamorpic (altså bedst egnet til
et 4:3 fjernsyn). Ofte vil en film i 1,66:1 blive udgivet non-anamorpic, da
man vil undgå sorte bjælker i siderne(!!!). Det er bestemt noget de ikke kan
lide hos www.dvdfile.com.

Tarzan på R1 er iøvrigt anamorphic (16:9) selvom filmen er lavet med ratio
1,66:1. Jeg mener at man her har skåret lidt af toppen og bunden for at
undgå sorte bjælker i siderne (strengt taget også en form for pan & scan,
tsk, tsk).

/Brian

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 30-07-01 21:44

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Cinemascope, hvorfor de fleste er tegnet i 1:37:1. Jeg vil dog helst ikke

Hmm, de gamle Tom og Jerry kortfilm er skam lavet i CinemaScope, hvis man
ser på indledningsteksterne, står der Cinemascope, de sorte bjælker er også
med. De er dog Pan & Scannet til TV (kører nogle gange om morgenen på DR1).

Mikkel Selsøe Sørensen