Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv til D300
Fra : simonhougaard@gmail.~

Dato : 31-03-09 01:51

Hey.
Har lige fået fingrene i et nikon d300, men jeg har intet objektiv,
mine krav er let overkommelige: jeg har ikke behov for den vilde zoom
- over 100mm er ikke aktuelt, til gengæld skal det være relativt
lysstærkt.
af de modeller jeg har udset mig står den mellem
nikon 16-85mm 3,5-5,6
eller nikon 18-70 3,5-4,5.
jeg hælder mest til 16-85 da den har lidt ekstra brændvidde i den lave
ende, men kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt det
retfærdiggør at bruge de ekstra penge.
Jeg søger erfaringer med begge objektiver samt alternativer.
Mvh. Simon

Fra : Mogens

Dato : 31-03-09 09:08

simonhougaard@gmail.com wrote:
> [...]
> retfærdiggør at bruge de ekstra penge.
> Jeg søger erfaringer med begge objektiver samt alternativer.
Personligt har jeg 16-85mm og er meget glad for den ekstra vidvinkel,
idet det for mit vedkommende er den jeg bruger 9 ud af 10 gange, og kun
sjældent har behov for tele.

Hvis valget alene står mellem de to objektiver du nævner, og vi antog at
prisen var identisk (kender ikke lige de aktuelle priser), ville jeg
uden diskussion vælge 16-85mm. Til indendørsfotografering og
landskabfotografering er de 3 mm guld værd (24 mm kontra 27 mm).

Fra : AS

Dato : 15-04-09 21:42

"Mogens" <no@mail.com> wrote in message
> [...]

> prisen var identisk (kender ikke lige de aktuelle priser), ville jeg uden

Men prisen er ikke identisk.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-04-09 06:11

simonhougaard@gmail.com skrev:
> [...]
> retfærdiggør at bruge de ekstra penge.
> Jeg søger erfaringer med begge objektiver samt alternativer.

Har begge og selvom 18-70 er god, er 16-85 noget bedre, så jeg ville
ikke være i tvivl

http://olelarsen.eu/84/index.html