Se forbindelser på Zyxel cybercity router
Fra : Kenneth

Dato : 04-04-09 12:43

Hej

Nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan se og monitorere alle
forbindelser der er ud fra min Zyxel router fra Cybercity - Zyxel
P-660R-D1. ?

/Kenneth

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-04-09 21:55

Den Sat, 04 Apr 2009 11:42:45 -0700 skrev Kenneth:

> [...]
>
> Nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan se og monitorere alle
> forbindelser der er ud fra min Zyxel router fra Cybercity - Zyxel

Hej.
Kender ikke præcis din router, men er der ikke i Maintance eller
Vedligehold, noget i retning af Log Settings?
Her skal du aktivere Forward Web Sites - så får du logget alle kaldte
websites og ip-adresser.

---
Karl Erik.

Fra : Kenneth

Dato : 05-04-09 11:38

Synes desværre ikke jeg kan finde noget der ligner.. Kan man ikke
bruge telnet? Og hvis ja hvordan?

/Kenneth

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-04-09 18:52

Den Sun, 05 Apr 2009 10:38:11 -0700 skrev Kenneth:

> Synes desværre ikke jeg kan finde noget der ligner.. Kan man ikke bruge
> telnet? Og hvis ja hvordan?
>
> /Kenneth

Man kan Telnette til mange routere. I en kommando prompt skrives telnet
192.168.1.1 (eller hvilken IP adresse din router har). Man kan få mange
flere muligheder ved at telnette.

---
Karl Erik.

Fra : Ole C

Dato : 05-04-09 19:56

Karl Erik Christensen skrev blandt andet:

> I en kommando prompt skrives
> telnet 192.168.1.1 (eller hvilken IP adresse din router har).

Det forudsætter dog at Telnet er aktiveret/installeret på computeren.
Det er den ikke default i Vista - og så vidt jeg husker heller ikke i XP

--
vh
Ole C

Fra : Brian Lund

Dato : 07-04-09 16:28

> Det forudsætter dog at Telnet er aktiveret/installeret på computeren.
> Det er den ikke default i Vista - og så vidt jeg husker heller ikke i XP

Førhen var telnet eneste mulighed for at tilgå Cybercitys routere... Nu kan
man kun tilgå via. web.
Ihvertfald på P-660R-D1 som Kenneth spørger til, jeg har selv netop sådan
én..!

Og jo, telnet er installeret med i Windows XP som standard.

Brian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-04-09 20:39

Brian Lund formulated on tirsdag :

> [...]
> man kun tilgå via. web.
> Ihvertfald på P-660R-D1 som Kenneth spørger til, jeg har selv netop sådan

Det har jeg også. Prøv at skrive i en cmd-prompt:
telnet 10.0.0.1 23023

Okay, interfacet er ganske elendigt. På andre tidligere Zyxel modeller
var telnet et brugbart alternativ.

--

Lars Jørgensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-04-09 07:43

Den Tue, 07 Apr 2009 21:39:01 +0200 skrev Lars Jørgensen:

> Det har jeg også. Prøv at skrive i en cmd-prompt: telnet 10.0.0.1 23023
>
> Okay, interfacet er ganske elendigt. PÃ¥ andre tidligere Zyxel modeller
> var telnet et brugbart alternativ.

Prøv at Google "telnet Zyxel P-660R-D1"

Der dukker masser af vejledninger op, bla. denne:
http://kb.earthlink.net/case.asp?article=140218

---
Karl Erik.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-04-09 09:59

Karl Erik Christensen formulated on onsdag :

> Prøv at Google "telnet Zyxel P-660R-D1"
>
> Der dukker masser af vejledninger op, bla. denne:
> http://kb.earthlink.net/case.asp?article=140218

Hvis bare billederne var ens... for modellen er nemlig.
Jeg ved ikke om det er CC's tilpassede firmware der gør det.

Det ligner faktisk noget fra min anden, noget ældre, Zyxel.

Når jeg logger ind via telnet, starter jeg sådan her:
http://2105.dk/temp/min660r.png

Efter lidt copy/paste kan jeg se at strukturen er sådan her:

SYS
adjtime
callhist
countrycode
date
domainname
edit
extraphnum
feature
hostname
log
stdio
datetime
time
trcdisp
trclog
trcpacket
syslog
version
view
wdog
romreset
upnp
atsh
atmu
ateb
xmodemmode
diag
routeip
bridge
save
display
password
default
general
socket
filter
ddns
cpu
snmp

EXIT

ETHER
config
driver
version

WAN
atm
node
hwsar
callsch
backup
adsl
zeroCfg

IP
address
alias
aliasdis
arp
dhcp
dns
httpd
icmp
ifconfig
ping
route
smtp
status
udp
rip
tcp
telnet
tftp
traceroute
xparent
tredir
backup
mcastChan
igmp

BRIDGE
cnt
stat

LAN
active
ipaddr
rip
multicast
filter
display
dhcp
clear
save
ippolicy

Der er selvfølgelig flere lag under nogle af de enkelte punkter.
Jeg tror jeg holder mig til web-interfacet ind til videre.

--

Lars Jørgensen