overvågning af netværk gennem VPN
Fra : El-Trikker

Dato : 28-03-09 00:30

Hej..

Jeg har brug for noget software der kan kontrollere tilgængeligheden af en
IP adresse ude på net netværk gennem en VPN... jeg har en ip adresse jeg
ikke kan få hul igennem til, og den vil jeg gerne overvåge, om det er fordi
der bliver slukket for udstyret, eller det bare ikke virker ude ved kunden,
findes der et program der evt. kan pinge hver 5. minut, og så lave en log
over hvornår ip´en er tilgængelig, eller ikke tilgængelig

//El-Trikker

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 28-03-09 12:05

El-Trikker skrev:
> [...]
> findes der et program der evt. kan pinge hver 5. minut, og så lave en log
> over hvornår ip´en er tilgængelig, eller ikke tilgængelig

Hvis du kører unix, kan ping i hvert fald gøre det. Men det vil jo ikke
fortælle dig andet end at du ikke kan få forbindelse, ikke om det er et
netværks/vpn/firewall-problem, eller om maskinen er nede.

/Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-03-09 13:22

"El-Trikker" <info@REMOVElightstyling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunden, findes der et program der evt. kan pinge hver 5. minut, og så lave
> en log over hvornår ip´en er tilgængelig, eller ikke tilgængelig

Serversalive kan ?
Så kan den sende dig en mail hvergang udstyret ikke svarer og igen når det
er oppe igen.

--
/Dennis
Cisco Aironet 1200 Accesspoint sælges