dns - eller hvad?
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-03-09 21:37

Jeg har en webserver kørende. Nu har jeg skiftet ISP fra TDC til
Cybercity, og kan ikke komme ind på min webserver.
Det sjove er, at hvis jeg connecter naboens trådløse net, ved en anden
ISP, kan jeg udmærket komme ind på min hjemmeside.
Hvad kan grunden mon være? - mine dns indstillinger eller hvad?

---
Karl Erik.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-09 21:47

On Tue, 24 Mar 2009 20:36:30 +0000 (UTC)
Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Hvad kan grunden mon være? - mine dns indstillinger eller hvad?

Mon ikke det er dette, du er støt på?
http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 24-03-09 21:50

Karl Erik Christensen <none@none.com> writes:

> [...]
> hvis jeg connecter naboens trådløse net, ved en anden ISP, kan jeg
> udmærket komme ind på min hjemmeside. Hvad kan grunden mon være? -

Hvis du har skiftet router i den forbindelse, er det sandsynligvis et
spørgsmål om at din nye router ikke er sat op til at lave loopback på
WAN adressen.

--
/Wegge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-03-09 22:36

Den Tue, 24 Mar 2009 21:46:52 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> Mon ikke det er dette, du er støt på?
> http://tutorials.worldwidewhat.dk/zyxel_cc/

"Thanks heaven both for little girls and helpfull guys"

Det var præcis problemet - tak.

Dit link beskriver dog ikke Zyxel 2902, men det gør:
http://www.adsltips.dk/zyxel.php

---
Karl Erik.

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-03-09 06:27

Karl Erik Christensen wrote:

> Det var præcis problemet - tak.

Husk at gemme linket/vejledningen til senere.
Som der også står skrevet:
"Dog skal dette gøres hvergang routeren har været genstartet"

Jeg har selv en ZyXel fra fullrate, og en gang imellem har der været
strømafbrydelse.

Selvfølgelig har man glemt loopback'en, og tænker hvorfor f* virker lortet
ikke mere?

Nu har jeg dog prøvet det nogle gange, så nu ved jeg det.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-03-09 06:29

Stig Johansen wrote:

> Jeg har selv en ZyXel fra fullrate, og en gang imellem har der været
> strømafbrydelse.

Nåh ja, forresten, det hænder også der er 'bøvl' med telefonidelen, der
klares med en reboot.

Her bliver loopback også 'nulstillet'.

Stig Johansen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-03-09 11:25

Den Wed, 25 Mar 2009 06:26:55 +0100 skrev Stig Johansen:

> Husk at gemme linket/vejledningen til senere. Som der også står skrevet:
> "Dog skal dette gøres hvergang routeren har været genstartet"

Hej Stig.
Da der i 2602'eren er indsat en linie i autoexec.net vil den formentlig
blive der efter en genstart. Det har jeg ikke testet endnu, men må
hellere gøre det. Jeg må vist også hellere gemme vejledningen i en fil,
hvis den skulle blive taget af nettet

Det er dog noget underligt noget, for jeg har både web- og mailserver
kørende bag routeren, så jeg ser ikke det smarte i at loopback er
standart off? Der må da være mange situationer hvor man skal i kontakt
med sine egne maskiner, fra wan siden.

Jeg får ikke brug for telefon på routeren da jeg har min gode gamle
Sipura SPA2100.

---
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 25-03-09 13:09

Den Wed, 25 Mar 2009 10:24:34 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Hej Stig.
> Da der i 2602'eren er indsat en linie i autoexec.net vil den formentlig
> blive der efter en genstart.

Den blev der

---
Karl Erik.

Fra : Stig Johansen

Dato : 25-03-09 20:20

Karl Erik Christensen wrote:

> Den blev der

Det lykkedes også mig at få sat linien i følge denne vejledning (nederst)
<http://community.plus.net/forum/index.php?topic=55068.0>
og den bliver der også, men ØV - loopback er stadig off efter en restart.

Min er den trådløse 2602HW-D1A.

Virker din loopback efter restart ?
Evt. hvor i filen har du indsat linien ?

Stig Johansen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-03-09 00:05

Den Wed, 25 Mar 2009 20:20:14 +0100 skrev Stig Johansen:

> Virker din loopback efter restart ?
> Evt. hvor i filen har du indsat linien ?

Hej Stig.

Jeg fik kuldegysninger da jeg læste dit spørgsmål, jeg havde nemlig kun
softstartet min 2602HW-D1A.
Men efter at jeg lige har slukket og tændt den igen, virker det stadig

Jeg skrev bare sys edit autoexec.net - tastede "i" og skrev ip nat
loopback on <enter> og "x" -. thats it

Har du husket at taste x efter <enter> for save?

---
Karl Erik.

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-03-09 06:12

Karl Erik Christensen wrote:

> Jeg skrev bare sys edit autoexec.net - tastede "i" og skrev ip nat
> loopback on <enter> og "x" -. thats it
>
> Har du husket at taste x efter <enter> for save?

Ja, og linien ligger også i filen hvis jeg efter opstart går ind i 'sys edit
autoexec.net', og lister den med gentagne tryk på n.

Det er muligt Fullrate har lavet noget om, for jeg er rimelig sikker oåppå
jeg engang fik samme menu som indikeret i den anden vejledning.

Men når jeg telnetter nu, får jeg blot et prompt med:
Fullrate>
og ikke andet.

Jeg har haft den i snart 3 år, så det med at sætte loopback efter restart
sidder i rygraden.

Så bare mit snit til at gøre det permanent ud fra dit hint om autoexec.net

Det er ikke så vigtigt, men nu ved jeg at mindst en (dig) har fået det til
at virke, så måske kigger jeg på det - engang.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-03-09 06:27

Stig Johansen wrote:

> Det er ikke så vigtigt, men nu ved jeg at mindst en (dig) har fået det til
> at virke, så måske kigger jeg på det - engang.

Nu er vi mindst to

Jeg kom i tanke om, at jeg vistnok skrev forkert, og brugte backspace
og/eller delete, da jeg lavede linien.

Det har jeg prøvet før, og tilsyneladende står tingene rigtigt på skærmen.

Jeg slettede linien, og oprettede den igen - forsigtigt, og uden slåfejl.

Efter tænd/sluk af routeren virker det fint.

Tak for hintet med autoexec.net

Stig Johansen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-03-09 18:04

Den Thu, 26 Mar 2009 06:26:51 +0100 skrev Stig Johansen:

> Efter tænd/sluk af routeren virker det fint.
>
> Tak for hintet med autoexec.net

Hej Stig.
Det var da dejligt

Den firmware du bruger må også være moden til opgradering, hvis den er
3-4 år gammel. Den seneste som Cybercity leverer er fra engang i 2008,
vist nok 14. juni.

---
Karl Erik.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-09 07:36

On Fri, 27 Mar 2009 06:28:34 +0100
"Stig Johansen" <wopr.dk@gmail.com> wrote:

> Men der er ingen information om hvad der er ændret/opdateret, og jeg har
> ikke problemer med den nuværende.

Det primære formål med den nye firmware var, SVJV, at afhjælpe
problemer med IP telefonien.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen