Tiger script til screen dump format
Fra : Nina Storm

Dato : 31-03-09 19:53

Sorry - jeg kan ikke finde det.

Før min harddisk gik havde jeg et script hvor jeg hurtigt kunne vælge
filformat på mine skærmdumps.

Nu kan jeg kun finde nogle terminalopskrifter.

Er der nogen der kan hjælpe?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Steen

Dato : 31-03-09 21:02

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> [...]
> filformat på mine skærmdumps.
>
> Nu kan jeg kun finde nogle terminalopskrifter.

Jeg kan kun fortælle hvordan jeg gør.
Tager et screen dump (enten vha genvejstaster eller programmet
"Skærmbillede"). Åbner i "billedfremviser" og eksporterer i fx .jpg

Fra : Terje Kleverud

Dato : 31-03-09 21:08

> [...]

> filformat på mine skærmdumps.
>
> Nu kan jeg kun finde nogle terminalopskrifter.

Kan det muligens være denne du savner?
<http://scriptbuilders.net/files/screenshotsettings1.1.1.html>

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Nina Storm

Dato : 31-03-09 21:21

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> Kan det muligens være denne du savner?
> <http://scriptbuilders.net/files/screenshotsettings1.1.1.html>

Netop - så nu kan jeg tilgå det i menulinjen under mine AppleScripts.

Tak, det var måske fordi jeg ikke søgte på applikationer at jeg ikke
kunne finde det.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Esben

Dato : 31-03-09 23:06

> [...]

> Netop - så nu kan jeg tilgå det i menulinjen under mine AppleScripts.
>
> Tak, det var måske fordi jeg ikke søgte på applikationer at jeg ikke

Så den virker også på 10.5? Den kunne jeg da godt finde på at bruge...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 01-04-09 05:37

On 2009-03-31 20:53:13 +0200, Nina.Storm@fjernfjernforum.dk (Nina Storm) said:

> [...]
> filformat på mine skærmdumps.
>
> Nu kan jeg kun finde nogle terminalopskrifter.

Kan Æble + Shift + 3 ikke bruges????

Fra : Nina Storm

Dato : 01-04-09 19:45

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Kan Æble + Shift + 3 ikke bruges????

Jo, og det skal den også, sammen med Æble + Shift + 4 og Æble + Shift +
4 + mellemrumstast. Det er ikke det at tage screen dump jeg søgte, men
muligheden for at bestemme hvilket format de skal gemmes i

Med det foreslåede script kan jeg vælge mellem 11 filformater, f.eks.
jpg, gif, png og pdf. Det synes jeg er rart.

--
Venlig hilsen
Nina Storm