Fra : David Blangstrup

Dato : 29-03-09 10:10

   Subject:   Re: Hov, vi er pÃ¥ facebook!

Det her er hvad jeg bruger—har det nogen betydning, at jeg vælger utf-8
i stedet for ISO-8859-1... og jeg ser, at der stadig er nogen, der
bruger quoted-printable ;) - og jeg synes, at jeg har længere
linielængder i Unison når jeg poster, end I har i fx MacSoup?
Altså, hvad er jeres holdning til at bruge utf-8 her i dk.edb.mac?
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-03-09 10:23

David Blangstrup skrev:

> Altså, hvad er jeres holdning til at bruge utf-8 her i dk.edb.mac?

Personligt er jeg ligeglad. De fleste moderne postprogrammer kan
sagtens håndtere det.

Der var vist noget med at MacSoup ikke kunne lide det.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-03-09 22:23

> Personligt er jeg ligeglad. De fleste moderne postprogrammer kan
> sagtens håndtere det.
>
> Der var vist noget med at MacSoup ikke kunne lide det.

MacSOUP advarer bare om, at der er UTF-8 i teksten, når man sender. Man
kan bare vælge at sende alligevel. Der er ingen problemer med at læse
UTF-8 i MacSOUP.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Carl Drud

Dato : 29-03-09 10:41

David Blangstrup <no@no.no> writes:

> [...]
> bruger quoted-printable ;) - og jeg synes, at jeg har længere
> linielængder i Unison når jeg poster, end I har i fx MacSoup?

Jeg tror det skyldes du bruger "format=flowed".

https://bug168420.bugzilla.mozilla.org/attachment.cgi?id=134270

> Altså, hvad er jeres holdning til at bruge utf-8 her i dk.edb.mac?

De fleste newsreadere kan håndtere utf-8.

--
Carl

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-03-09 10:54

On 2009-03-29 11:40:55 +0200, Carl Drud <carl.drud@gmx.com> said:

> Jeg tror det skyldes du bruger "format=flowed".
>
> https://bug168420.bugzilla.mozilla.org/attachment.cgi?id=134270

> De fleste newsreadere kan håndtere utf-8.

Mange tak for det fine, oplysende link! :)
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info