Keyboard uden F-taster
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 16:24

Jeg lukkede julegaven op i dag: et logitech keyboard EX 100 - trådløst.
Trods en nøje gennemlæsning af den medfølgende vejledning kan jeg ikke
aktivere F-tasterne. Vejledningen er skrevet til mere avancerede tastaturer
end mit.

EX 100 er ikke udstyret med alle de ekstrataster, som vejledningen omtaler,
og et nøje kig på udvalget under mine fingre afslører kun et
standardtastatur; dog er der en ekstra retur-tast og en 'my home'tast.

Jeg har prøvet de mulige kombinationer med Alt; Alt Gr; Ctrl; + F2 f.eks. -
intet virker.
Højreklik på Setpoint giver mig adgang til at indstille min mus, som har sit
eget faneblad. Fanebladet værktøj findes også, og her får jeg at vide, jeg
kan aktivere funktionstasterne med F-mode eller Fn tasten; men den kan jeg
ikke få øje på. Et faneblad til keyboardet findes ikke. Hjemmesiden giver
mig en ide om ti-fingersystemets fordele og noget om ergonomi.

Har I en god ide? Det er sikkert en (mig ukendt) kombination af to taster,
der skal aktiveres.

Inger

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-04-09 16:48

On Fri, 3 Apr 2009 17:23:45 +0200, "Inger Buchard" <i.buchard[uden
spam og punktum] mail.dk> wrote:

> [...]
>mig en ide om ti-fingersystemets fordele og noget om ergonomi.
>
>Har I en god ide? Det er sikkert en (mig ukendt) kombination af to taster,

Da du installerede Setpoint, huskede du så at markere det rigtige
keyboard?
Det skal være det rigtige. Har du tidligere haft et andet Logitech
keyboard, skal du afinstallere softwaren hertil.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 19:53

> [...]
> Det skal være det rigtige. Har du tidligere haft et andet Logitech
> keyboard, skal du afinstallere softwaren hertil.

Ahh, det kan være problemet. Jeg skal ind og slette det gamle og starte
forfra.

Tak for tippet.

Til Henning: hvis der havde været en Fn tast øverst tv, havde jeg fundet
den.

Inger

Fra : Henning

Dato : 03-04-09 18:55

> [...]

>aktivere F-tasterne. Vejledningen er skrevet til mere avancerede tastaturer

Normalt er der en F-lock tast øverst til venstre på Logitec-keyboards,
som skal aktiveres for at tænde F-tasterne?

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 20:01

Tak til Poul Erik - det virkede (selvfølgelig).

Inger