Forskel på DDR 400 og DDR2 SD ram
Fra : Pico

Dato : 29-03-09 12:39

Der er lige blevet skrottet et par Pc'er i min omgangskreds, jeg fik så
mulighed for at tage hvad jeg ville have. De var som en naturlig ting
rammen, 1 klods på 1 Gb, 1 på 512 mb og 3 på 256 mb.
Jeg havde så regnet med at sætte noget af det i de 2 maskiner der kørere,
men det passede ikke, det var DDR 400 PC 3200 og det der sidder i disse
maskiner er DDR2 SD lidt forskellige MHz. Den fysiske størrelse er ikke ens
så det kan ikke sættes i
Hvilke af typerne er ældst ?
Hvad er forskellen på de 2 typer udover den fysiske ?
Jeg har Googlet uden at blive klogere, nok mig der ikke er kvik nok, så hvis
nogen kan komme med en let forklaring.

--
MVH
Pico

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-03-09 12:59

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har Googlet uden at blive klogere, nok mig der ikke er kvik nok,
> så hvis nogen kan komme med en let forklaring.

Her er lidt lette forklaringer på DDR, DDR2, DDR3
http://en.wikipedia.org/wiki/Ddr
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Pico

Dato : 29-03-09 18:43

Paul Østerby Sørensen wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er lidt lette forklaringer på DDR, DDR2, DDR3
> http://en.wikipedia.org/wiki/Ddr

Tak for henvisningen, men ærlig talt, det er lidt langhåret Der er vel
ikke en der kan forklare forskellen på en kortfattet måde så jeg gamle mand
kan forstå det ?
--
MVH
Pico

Fra : Martin S

Dato : 29-03-09 19:11

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak for henvisningen, men ærlig talt, det er lidt langhåret Der er vel
> ikke en der kan forklare forskellen på en kortfattet måde så jeg gamle
> mand kan forstå det ?

DDR kom før DDR2 som kom før DDR3

Ved samme "ddr" frekvens vil DDR2 have hurtigere svartider end DDR, men
samme båndbrede. De vil også bruge lidt mindre strøm.

DDR2 er bedre en DDR, men i praksis er det ikke noget du vil opleve som dag
og nat.
Men hvilken type du skal bruge vil næsten altid være dikteret af dit valg af
bundkort, som så igen er bestemt af dit cpu valg.

Mvh Martin

Fra : dennis

Dato : 29-03-09 20:21

Martin S wrote:

> Ved samme "ddr" frekvens vil DDR2 have hurtigere svartider end DDR

Det er faktisk omvendt. Ved samme eksterne frekvens, vil DDR2 køre med
en intern frekvens som er det halve af DDR1.

Fra : Martin S

Dato : 30-03-09 19:00

"dennis" <dennis@na> skrev i meddelelsen >
> Det er faktisk omvendt. Ved samme eksterne frekvens, vil DDR2 køre med en
> intern frekvens som er det halve af DDR1.

Ja, naturligvis. Du har helt ret.

Det er mig der vrøvler. :)

Mvh Martin.

Fra : Pico

Dato : 29-03-09 22:32

Martin S wrote:

> [...]
> Men hvilken type du skal bruge vil næsten altid være dikteret af dit
> valg af bundkort, som så igen er bestemt af dit cpu valg.

Tak for svarene til de 3 der har svaret. Hastigheden er ikke så vigtig til
de Pc'er jeg havde planeer om at putte rammen i, det der undre mig er at
DDR2 SDRAM og DDR400 PC3200 ikke er samme fysiske størrelse, havde jeg nu
købt rammene kunne jeg let være kommet til at kveje mig Nu har jeg bare
5 stænger DDR 400 jeg ikke rigtig kan bruge.

--
MVH
Pico

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-03-09 23:02

Pico skrev:

> det der undre mig er at DDR2 SDRAM og DDR400
> PC3200 ikke er samme fysiske størrelse

Nyere typer er bare så meget anderledes at der er lavet
om på formen - sikkert for ikke at beskadige en ny pc
ved at putte gammel ram i.

> Nu har jeg bare 5 stænger DDR 400 jeg ikke rigtig kan
> bruge.

Gem dem endelig. Jeg sælger gammel RAM for en formue
når der er efterspørgsel - det er der heldigvis ofte

Det er dog en stakket frist at putte gammel RAM i gamle
maskiner - maskiner med SDRAM er en uddøende race.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Pico

Dato : 29-03-09 23:39

Allan Vebel wrote:

> [...]
> ved at putte gammel ram i.

> Gem dem endelig. Jeg sælger gammel RAM for en formue
> når der er efterspørgsel - det er der heldigvis ofte

Det kunne enda være jeg kunne bytte det til noget jeg kan bruge, hvor plejer
du at sælge/bytte ?

> Det er dog en stakket frist at putte gammel RAM i gamle
> maskiner - maskiner med SDRAM er en uddøende race.

Det har du ret i, men til prisen (gratis) er det lige hvad folkepensionen
kan klare
--
MVH
Pico