Hvilken ny hardware?
Fra : Fynbo

Dato : 28-03-09 17:19

Davs i stuen.

Min gamle pc (P4 2,8, 2GB ram, onboard Lyd, Grafik) vil ikke mere nu og
derfor er jeg på udkig efter
noget nyt hardware.

Det jeg gerne vil have er et MB med onboard Lyd og grafik.
Det skal samtidig have 2 stk. IDE, 3 stk. PCI, Intel Core 2 Duo og 2-3 GB
ram.

Det skal helst understøtte Windows XP, men kan det ikke lade sig gøre
er jeg jo nød til at få Vista.

Har i nogle ideer til hvad jeg skal købe?

Fynbo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-03-09 17:36

Fynbo wrote:

> Har i nogle ideer til hvad jeg skal købe?

Hvad skal den bruges til?
Hvor længe skal den være tændt ad gangen?

Jesper Poulsen

Fra : Fynbo

Dato : 29-03-09 06:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal den bruges til?

Mest internet og div. programmer, se film på, muligvis lidt
videoredigering.

> Hvor længe skal den være tændt ad gangen?

Den jeg har nu har næsten kørt 24/7 de sidste 3 år
med Thermal Take 480W PSU, 6 WD ATA Harddiske, 2 DVD Brændere,
Onboard Lyd, Grafik og 2 GB Kingstom Value Ram så det blir nok
noget lignende den nye skal køre.

Fynbo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-03-09 07:33

Fynbo wrote:

> Den jeg har nu har næsten kørt 24/7 de sidste 3 år

Så skal du kigge på et AMD-chipset og dertil hørende AMD-CPU. AMD's
780G-chipset har ATi HD3200 grafik med 1080p hardwareacceæeration. Idle
bruger det under 1W og ved 24/7-drift bliver der en del idle-tid, tro
mig

Jesper Poulsen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-03-09 19:31

Bundkort: Gigabyte EP45-UD3R
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477233&searchArea=&Soegeord=
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2921&ProductName=GA-EP45-UD3

CPU: Intel Core2Duo E8400
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419451&searchArea=&Soegeord=

RAM: Corsair 2 x 2 GB DDR2
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427792&searchArea=&Soegeord=

Køb et ATI 4850 HD grafikkort og du har grafikkort for livet...det er
"herre" billigt lige nu og det sparker røv.
Det du'r ikke med det der onboard grafik

Glem de gamle IDE harddiske....køb et par store SATA2 diske ( 500GB = 450,-)
Der er ingen ordentlige bundkort med 2 ide-porte tilbage.

Dette setup er hurtigt og prisbilligt. Kører stabilt.
Du kan selvfølgelig få noget der er hurtigere, men så koster det

HUSK at du nok skal ha' en ny PSU, da visse forbindelser til bundkortet er
ændret siden dit gamle setup.
Gå efter Corsair, NorthQ, Seasonic....over 500Watt og helst 12-17db i
støjniveau
Bri@n

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-03-09 21:39

co@ch [4130] wrote:

> Køb et ATI 4850 HD grafikkort og du har grafikkort for livet...det er
> "herre" billigt lige nu og det sparker røv.
> Det du'r ikke med det der onboard grafik

Nu ved du jo ikke hvad maskinen skal bruges til. Jeg gætter på at den
ikke skal bruges til gaming og så er onboard-grafik fuldt ud ydedygtigt.

> Gå efter Corsair, NorthQ, Seasonic....over 500Watt og helst 12-17db i

400W er længe rigeligt. Jeg trækker en 65nm CPU, et GF9800GTX+ og 3
diske med en 400W NorthQ uden problemer.

Jesper Poulsen