findes der et eksternt usb dvddrev
Fra : carsten

Dato : 27-03-09 21:31

evt med brænder. UDEN ekstern strømforsyning, men får strøm fra usb?

Carsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-09 21:47

carsten wrote:

> evt med brænder. UDEN ekstern strømforsyning, men får strøm fra usb?

Ja, eksempelvis denne
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=499094>

Hastighederne er som et DVD drev til bærbare.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 27-03-09 21:50

"carsten" <carsten@sletdettecdberg.dk> skrev i en meddelelse
> evt med brænder. UDEN ekstern strømforsyning, men får strøm fra usb?
>
> Carsten

Yep - se efter drev til bæbare.
Men vær opmærksom på at de både findes med og uden ekstern strømforsyning.
Se f.eks. her: http://www.computercity.dk/ - de har flere.
Selv har jeg et lidt ældre af slagsen - det læse CD + DVD men kun brænde med
ekstern strøm, Denne strømforsyning fylder nu ikke mere end en af tidens
Noia-ladere

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Infinity

Dato : 27-03-09 22:45

Jesper Hedegard wrote:
> [...]
> flere. Selv har jeg et lidt ældre af slagsen - det læse CD + DVD men kun
> brænde med ekstern strøm, Denne strømforsyning fylder nu ikke mere

Samsung S084B drevet ser godt ud og fås for under 400 kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=12&Sort=&Parent=689&Soegeord=Samsung+s084&chkSoegSaetning=&searchArea=products

Bemærk at det bruger 2 USB porte for at få strøm nok:
http://www.hardwaregeeks.com/index.php/gadgetblog/comments/unboxing_the_samsung_writemaster_se_s084/
--
/Infinity

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-03-09 19:45

Infinity skrev:

> [...]
>
> Bemærk at det bruger 2 USB porte for at få strøm nok:

Det behøver den nu ikke altid i praksis, mine bærbare leverer nok strøm
fra usb porten til at den kan nøjes med at blive tilsluttet en enkelt
usb port.

Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-03-09 14:36

carsten wrote:
> evt med brænder. UDEN ekstern strømforsyning, men får strøm fra usb?

I gruppen for DVD-drev er der faktisk meget hjælp at hente - af folk der
virkeligt ved noget.

Det kræver blot at man tilføjer gruppen og det burde Windows Mail jo
nemt kunne gøre

Jesper Poulsen