import af thunderbird
Fra : claus

Dato : 21-03-09 11:59

Hej.
Jeg skal have flyttet en thunderbird profil. Jeg har googlet lidt og set
at den skulle ligge på /library/Application support/thunderbird men den
mappe er der ikke. Hvor kan jeg mon finde den?
Selve programmet åbner op som en enhed på /volumens hvilket undrer mig.
Der er ingen thunderbird i applikation mappen.

Mvh Claus

Fra : Jon

Dato : 21-03-09 12:30

claus <brev@linuxwaves.com> wrote:

> [...]
> at den skulle ligge på /library/Application support/thunderbird men den
> mappe er der ikke. Hvor kan jeg mon finde den?

Lag den! Ikke svært.
(Bare sjekk/sørg for at tilgangsrettigheter er samme som for andre
mapper i samme hierarki.) Jeg har den heller ikke, siden jeg ikke bruker
Thunderbird.

> Selve programmet åbner op som en enhed på /volumens hvilket undrer mig.

Det er helt normalt. Du har lastet ned en .img-fil, antar jeg. Det er
den alminneligste måten å distribuere Mac-programvare på. Den mountes
som et volum på desktop, automagisk eller semiautomagisk.

> Der er ingen thunderbird i applikation mappen.

Trekk applikasjonsfilen (strengt tatt: -bundlen) derfra til
/Applications, unmount det nye kvasi-volumet ditt (kast det i
skraldespandet), og kjør så applikasjonen fra /Applications, ikke fra
imaget. Den bør finne din importerte profil selv.

--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 21-03-09 16:36

claus skrev:
> Jeg skal have flyttet en thunderbird profil. Jeg har googlet lidt og set
> at den skulle ligge på /library/Application support/thunderbird men den
> mappe er der ikke.

Hos mig ligger den i ~/Library/Thunderbird/

Den kan (forhåbentligt) umuligt ligge i /Library-hierakiet, når det er
et directory, der vedrører den enkelte bruger.

/Lars

Fra : claus

Dato : 21-03-09 20:35

Lars Kongshøj skrev:
Jeg skal lige vaende mig til mac jeg fandt den ogsø.
Mvh Claus