Ringetoner til iPhone
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-03-09 23:47

inde fra mit eget iTunes bibliotek? Kan det lade sig gøre?
Jeg har fundet en Ringtone Recorder, der virker som en mikrofon,
desværre er kvaliteten ikke god. Det lykkedes dog for mig at få Charlie
Parkers åbning af Parkers Mood ind på fonen i en tålelig kvalitet.
Wynton Marsalis osse. Men der er mange andre musikstykker, som jeg osse
gerne vil have ind: Jeg er fan af Dizzy Gillespie og skal lige have
fundet hans afrikanske "sang", den har jeg på bånd og på vinyl, men ikke
på CD eller i iTunes. Og da jeg ikke kan huske titlen kan jeg ikke finde
den på iTunesStore.
Jeg vil gerne have at min iPhone bl.a. bruger scatsong, når den ringer.
Jeg har mange ideer til, hvem der skal have den rette ringetone. Også
blandt vennerne herinde. Nej, det er ikke alvor, det er bare skæg og
ballade, men vi/I har vel alle et eller andet med musik? Jeg kan godt
"se" mange af jer og kombinere det med musik ... men det er sikkert ikke
det rigtige, jeg ser.

Mange ord, undskyld. Er der en mulighed for at lave gode,
kvalitetsringetoner inde fra iTunes?

--
v.h. Mich

Fra : Terje Rydland

Dato : 21-03-09 07:54

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Mange ord, undskyld. Er der en mulighed for at lave gode,
> kvalitetsringetoner inde fra iTunes?

Ikke direkte i iTunes, tror jeg.
Men du kan lage iPhone ringetoner i GarageBand. Dit kan du importere
sangen du vil bruke fra iTunes.
Så du må nok gå veien om GarageBand.

Terje

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-03-09 18:16

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Ikke direkte i iTunes, tror jeg.
> Men du kan lage iPhone ringetoner i GarageBand. Dit kan du importere
> sangen du vil bruke fra iTunes.
> Så du må nok gå veien om GarageBand.
>
> Terje

tak svar

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-03-09 09:08

On 2009-03-20 23:46:50 +0100, cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) said:

> [...]
> det rigtige, jeg ser.
>
> Mange ord, undskyld. Er der en mulighed for at lave gode,

Alt er muligt for den som bære viljen i hjertet.

Du skal bare gøre sådan:

Denne guide fortæller hvordan du kan lave dine musikfiler om til
ringetoner som kan bruges på din iPhone 3G vha. din Mac (med Mac OS X).

1. Åbn programmet GarageBand på din Mac og vælg Opret ny podcastepisode
(kald evt. projektet for samme titel som den ringetone du ønsker at
oprette).
2. Find den musikfil som du ønsker at lave om til en ringetone og træk
den over i GarageBand.
3. Forkort vha. GarageBand musiknummeret så det ikke fylder over 40
sekunder (ringetoner på iPhone 3G kan maksimalt være på 40 sekunder).
4. Lad evt. nummeret fade ud i slutningen, således at det ikke slutter brat.
5. Vælg Del og Eksporter sang til disk...
6. Sørg for at der er sat flueben i Komprimer og vælg ACC-kodning i Høj
kvalitet (Højere kvalitet kan få din iPhone 3G til at skratte når
ringetonen afspilles).
7. Tryk på Eksporter (gem evt. filen på Skrivebordet så den er let at
finde igen)
8. Du har nu en musikfil, som har endelsen m4a. Omdøb filen så endelsen
bliver m4r.
9. Træk filen over i iTunes og synkroniser din iPhone 3G. Du har nu en
ny ringetone på din mobil.

Hvis filen ikke findes på din iPhone 3G kan det være fordi den er
længere end 40 sekunder. Du kan tjekke filens præcise længde i iTunes
ved at højreklikke på filen, vælge Vis info og herefter Resume. Hvis
filen ikke har endelsen m4r vil den heller ikke opfattes som en
ringetone.

Hilsen Henrik

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-03-09 18:16

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
> ved at højreklikke på filen, vælge Vis info og herefter Resume. Hvis
> filen ikke har endelsen m4r vil den heller ikke opfattes som en

Mange tak for en fyldig vejledning. Har allerede afprøvet den. Men der
er enkelt m4r fil som nu ligger i iTunes Ringetoner, men den _vil_ ikke
vise sig i synkroniseringsvinduet. Jeg prøver igen.
Men der dæleme brøl på dem, jeg har lavet

--
v.h. Mich

Fra : Terje Rydland

Dato : 21-03-09 18:24

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> 1. Åbn programmet GarageBand på din Mac og vælg Opret ny podcastepisode
> (kald evt. projektet for samme titel som den ringetone du ønsker at
> oprette).

Det er vel en ny iPhone ringetone du skal lage (og ikke en podcast).

Terje

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-03-09 01:05

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Det er vel en ny iPhone ringetone du skal lage (og ikke en podcast).
>
> Terje

Jeg har fulgt Hneriks opskrift, og det virker. Men jeg undrede mig osse
lidt over det med podcast.

--
v.h. Mich