DR's videoplayer
Fra : Steen

Dato : 19-03-09 17:39

Jeg ville lige gense Spise Med Price, og deres hvidløgsorgie igen på
dr.dk/price
DR's videoafspiller er utroligt længe om at hente filer - især hvis man
vælger at se et program i højeste opløsning.
Det samme gør sig vist gældende med DR Update

Hvorfor er DR bare så langsomme, når fx Apples HD trailers hentes på
ultrakort tid?

Fra : KentBM

Dato : 19-03-09 23:14

Steen skrev:
> [...]
> Det samme gør sig vist gældende med DR Update
>
> Hvorfor er DR bare så langsomme, når fx Apples HD trailers hentes på
Størrelse af forbindelse? Ressourcer?

Jeg henter almindelige (radio-) podcast. Og det tager tid. Og er lige så
hurtigt på min nuværende 4 Mbit forbindelse som på min tidligere 20 Mbit
forbindelse. Eller det føles i hvert tilfælde sådan
--

Kent

Fra : Steen

Dato : 20-03-09 08:28

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> hurtigt på min nuværende 4 Mbit forbindelse som på min tidligere 20 Mbit
> forbindelse. Eller det føles i hvert tilfælde sådan

Jeg sidder med en MacBook på en 20 Mbit forbindelse.
Podcasts hentes ret hurtigt, det er udelukkende DR's player der er
langsom. Prøv selv at tjekke http://www.dr.dk/dr2/spise+med+price/

Ved dårligste opløsning tager det almindeligt lang tid, ved højeste
opløsning tager det ualmindeligt lang tid.

For underholdningens skyld, kan jeg anbefale afsnittet om Van Helsings
natmad

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-03-09 11:07

> [...]

> hurtigt på min nuværende 4 Mbit forbindelse som på min tidligere 20 Mbit
> forbindelse. Eller det føles i hvert tilfælde sådan

Når jeg henter radio podcast, så opnår jeg gerne hen mod 1 MB/sek. Det
er ikke hurtigere at hente noget fra Apple.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-03-09 15:35

Steen wrote:
> [...]
> Det samme gør sig vist gældende med DR Update
>
> Hvorfor er DR bare så langsomme, når fx Apples HD trailers hentes på

Jeg oplever det samme og tror problemet er formatet og/eller Flip4Mac.
Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke streamer det som Flash, hvilket
efterhånden må være standarden, hvis man vil embedde film på et website.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-03-09 22:02

> Jeg oplever det samme og tror problemet er formatet og/eller Flip4Mac.
> Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke streamer det som Flash, hvilket
> efterhånden må være standarden, hvis man vil embedde film på et website.

Ja, eller de kunne podcaste. Det gjorde DR med den første
udsendelsesrække, men jeg kan ikke se, at de gør det med denne her 2.
omgang. Desværre podcaster de heller ikke Deadline 2. sektion mere, øv.
Til gengæld kan man podcaste TV avisen, den bliver jo meget hurtigt
yesterdays news.

--
v.h. Mich