Sikker fjernadgang til en virksomhedens ne~
Fra : larsstruwe

Dato : 12-03-09 02:42

Hej - jeg er en Mac Newbie ... men meget begejstret

Vi arbejder med sikker fjernadgang til virksomheders netværk baseret
på vores G/On produkt. G/On er en client/server løsning med en central
server hos virksomheden der styrer og kontrollerer al adgang til
virksomhedens applikationer og data med en meget høj grad af
sikkerhed. For at styre denne adgang skal der køre en G/On klient på
de maskiner der forsøges koblet op fra! Og nu kommer mine Macs jo ind
i billedet! For idag kan vi kun køre fra Windows.

Så mit spørgsmål er nu:
- Hvilke løsninger kender I til allerede der fungerer fra Mac's mod
Windows servere?
- Og special tilfældet: fra Windows PC'er til en Mac på arbejdet!
(nej, VNC er ikke godt nok - desværre og Apple har ikke lavet en
rigtig "Screen Sharing" klient der kan køre på Windows)
- Hvad skal vi lave rigtigt for at vores eventuelle "Mac løsning" vil
blive opfattet som en rigtig "Mac løsning"?

Håber på jeres velvillige og kvalificerede bistand.

mvh

Lars Struwe
www.giritech.com
MacBook og iMac, OS X 10.5

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-09 10:00

larsstruwe <larsstruwe@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så mit spørgsmål er nu:
> - Hvilke løsninger kender I til allerede der fungerer fra Mac's mod

Citrix har en klient. Terminal services kan tilgås med Microsofts egen
Remote Desktop Connection

> - Og special tilfældet: fra Windows PC'er til en Mac på arbejdet!
> (nej, VNC er ikke godt nok - desværre og Apple har ikke lavet en
> rigtig "Screen Sharing" klient der kan køre på Windows)

Logmein.com og TeamViewer er løsninger som er cross platform ...

/thomas