Indbygget webcam i udu!
Fra : Bagmanden

Dato : 21-03-09 16:59

Nu jeg er igang, så er der også problemer med det indbyggede
webkamera i min HP Pavillion DV 9216 notebook.

Det har virket, men nu vil den ikke indlæse drivere (fejl 10) -
jeg har fjernet enheden og reinstalleret den, prøvet at opdatere
drivere osv. osv., dog uden held.

Guldkorn er meget velkomne!

Pænt tak på forhånd.

--
Bagmanden

Fra : Ole C

Dato : 21-03-09 19:33

Bagmanden skrev blandt andet:

> [...]
>
> Det har virket, men nu vil den ikke indlæse drivere (fejl 10) -
> jeg har fjernet enheden og reinstalleret den, prøvet at opdatere

Måske du har det samme problem, som jeg havde inden det efter lang tids
søgen på nettet lykkedes mig at finde løsningen.
Se efter om kameraet ligger under Enhedshåndtering> Billedenheder. Hvis ikke
ligger det nok under Enhedshåndtering>USB-controllere.
Forholder det sig sådan, så skyldes det, at du har ladet dig forlede til at
hente en tilbudt, men forkert, opdatering på Microsoft Update.
Højreklik på kameraet under USB-controllere og vælg "Slet". Højreklik
derefter øverst oppe på PC-ikonet og vælg "Søg efter hardwareændringer" - så
skulle kameraet blive fundet og optræde hvor det skal være.

--
vh
Ole C

Fra : Bagmanden

Dato : 21-03-09 22:54

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Højreklik derefter øverst oppe på PC-ikonet og vælg "Søg efter
> hardwareændringer" - så skulle kameraet blive fundet og optræde

Yep, i USB mappen i Enhedshåndtering lå en driver til et ukendt
webcam, hvordan det så end er havnet der, da jeg fjernede det og
genstartede fandt jeg det originale kamera, og BINGO!!

Tak for hjælpen!
--
Bagmanden

Fra : Ole C

Dato : 21-03-09 23:35

> [...]

> webcam, hvordan det så end er havnet der, da jeg fjernede det og
> genstartede fandt jeg det originale kamera, og BINGO!!

Selv tak.
Man skal åbenbart passe på med de frivillige opdateringer......

--
vh
Ole C

Fra : Bagmanden

Dato : 22-03-09 00:05

> Selv tak.
> Man skal åbenbart passe på med de frivillige opdateringer......

--
F.B.