Formatering
Fra : KN

Dato : 18-03-09 18:57

Hej hvordan kan det være at jeg ikke kan få lov til at formatere en extern
HD fra NTFS til fat 32 jeg har slettet partitionen men når jeg kører guiden
har jeg kun valgmuligheden NTFS (skal bruge den til PS3 som ikke kan se den
hvis ikke den er FAT 32) bruger win XP.
mvh
KN

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:08

KN wrote:

> hvis ikke den er FAT 32) bruger win XP.

Prøv at spørge i Windows-gruppen.

Jesper Poulsen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-03-09 19:22

Jesper Poulsen wrote:

> Prøv at spørge i Windows-gruppen.

Men det bruges altså under DOS og åbenbart også på en PS3.

/Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:28

Lars Peter Larsen wrote:

> Men det bruges altså under DOS og åbenbart også på en PS3.

Og?

Han sidder med Windows og kan ikke finde ud af at bruge Windows til
formålet. Den hjælp kan han få i Windows-gruppen...

Jesper Poulsen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-03-09 19:41

Jesper Poulsen wrote:

> Og?
>
> Han sidder med Windows og kan ikke finde ud af at bruge Windows til
> formålet. Den hjælp kan han få i Windows-gruppen...

Du har slet ikke overvejet følgerne af at besvare det stillede spørgsmål
og på den måde HJÆLPE brugeren. Samtidig kan du så diskredet henvise til
en mere passende gruppe hvor der er yderligere hjælp.

Det du opnår ved at holde på din ret til at jage brugeren over i den
rigtige gruppe er at generere en masse unødvendig støj og sure miner.
Hvad siger fundatsen om brugere der direkte og indirekte er årsag til
støj? - F.eks dig selv.

/Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 21:05

Lars Peter Larsen wrote:

> Du har slet ikke overvejet følgerne af at besvare det stillede spørgsmål
> og på den måde HJÆLPE brugeren. Samtidig kan du så diskredet henvise til

Det hører ikke hjemme i denne gruppe. Læs fundatsen for pokker!

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 19-03-09 01:29

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:49c13bc8$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Men det bruges altså under DOS og åbenbart også på en PS3.
>
> /Lars

Det må du ikke skrive, for Jesper Klog har ALTID ret.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-03-09 19:20

KN wrote:
> [...]
> har jeg kun valgmuligheden NTFS (skal bruge den til PS3 som ikke kan se den

Fordi "Bill" så gerne vil have at du bruger hans saliggørende NTFS
filsystem hvis disken er over en vis størrelse hvis du formatterer
disken fra "Denne Computer". Jeg kan ikke huske om det er når disken er
større end 16GB.

I Startmenuen Programs/Administrative Tools ligger programmet Computer
Management. Ud for punktet Disk Management kan du gøre næsten alt hvad
du ønsker dig med dine harddiske. (også dem der sidder i på en
USB-controller.)

Der er dog også nogle grænser for hvor store man kan lave FAT32 diske -
og de går vist allerede ved 128 GB. Er disken større må den deles op i
partitioner men jeg aner ikke om PS/3 så kan tilgå dem.

/Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:31

Lars Peter Larsen wrote:

> disken fra "Denne Computer". Jeg kan ikke huske om det er når disken er
> større end 16GB.

32GiB.

> Der er dog også nogle grænser for hvor store man kan lave FAT32 diske -
> og de går vist allerede ved 128 GB. Er disken større må den deles op i

2TB.

Jeg tror at hjælpen i første hug havde været bedre i
dk.edb.system.ms-windows - i den gruppe kender folk fakta på FAT32.

Jesper Poulsen

Fra : KN

Dato : 18-03-09 19:41

Tak for svaret ( selv om det åbentbart ikke er det rigtige forum )det vil
jeg prøve den er kun på 60 gb ,man skal nok være meget påpasselig med at
spørge i de rigtige forum, det er som om at nogen ikke laver andet end at
holde øje med det.
mvh
KN

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:49c13b36$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ole C

Dato : 18-03-09 19:47

KN skrev blandt andet:

> man skal nok være meget påpasselig
> med at spørge i de rigtige forum, det er som om at nogen ikke laver
> andet end at holde øje med det.

Den positive udlægning er, at det er til dit eget bedste, at henvende dig i
den rette gruppe, fordi det er der du formentlig får det bedste og mest
kompetente svar.
Men indrømmet - tonen i henvisningerne er ikke altid så heldig.......

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-03-09 19:56

Ole C wrote:

> Men indrømmet - tonen i henvisningerne er ikke altid så heldig.......

Ja, det kan godt være at Jesper Poulsen ved meget og ofte hjælper, men
han kan være særdeles ubehøvlet. Det synes jeg er meget uheldigt.

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-03-09 21:10

"KN" <aaaaa@bbbbb.dk> skrev i meddelelsen
> jeg prøve den er kun på 60 gb ,man skal nok være meget påpasselig med at
> spørge i de rigtige forum, det er som om at nogen ikke laver andet end at
> holde øje med det.

Betragt det i stedet som en hjælp til at finde den rigtige gruppe, hvor du
alt andet lige vil have støre chanvce for god hjælp

n anden ting - du bruger domænet bbbbb.dk i din mailadresse - jeg går ud fra
at du ejer det domæne, så du ikke generer andre med post ?

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 21:18

KN wrote:

> jeg prøve den er kun på 60 gb ,man skal nok være meget påpasselig med at
> spørge i de rigtige forum, det er som om at nogen ikke laver andet end at

Du har jo også spammet dk.edb.hardware.grafikkort med dit indlæg. Det
hører kun hjemme i én gruppe og Outlook Express bør have den gruppe i
gruppelisten. Er du ellers i tvivl, så er der hjælp at hente i dk.velkommen.

Har du tilknytning til Brande Vandrerhjem, siden du bruger deres domæne?

Jesper Poulsen

Fra : Kay Nielsen

Dato : 19-03-09 18:21

Du har ret det første var forkert at lægge det ind under hardvare grafikkort
det opdagede jeg først da jeg havde trykket på send, men da var det for
sent, det næste var en vuderingsfejl, hvad mener du med at jeg bruger Brande
Vandrerhjems domæne?
mvh
KN

Fra : Edmund

Dato : 20-03-09 04:39

"Kay Nielsen" <k.nielsen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> grafikkort det opdagede jeg først da jeg havde trykket på send, men da var
> det for sent, det næste var en vuderingsfejl, hvad mener du med at jeg

Din email, bbbbb.dk, har du vel lavet som et spamfilter, så Brande
Vandrerhjem modtager dem i stedet for dig

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-09 14:32

"Kay Nielsen" skrev i en meddelelse
> hvad mener du med at jeg bruger Brande Vandrerhjems domæne?

Det er en dårlig ide, at bruge en anden persons emailadresse - eller en
adresse som kan registreres af andre senere - som spam-filter, da post der
sendes til den vil ende hos en anden person, der nok heller ikke bryder sig
om at få det

Et tip - sådan ganske off topic i denne gruppe kunne være:

Udskift .dk med .invalid - det er et top level domæne, der er lavet til
formålet - og vil aldrig kunne registreres af andre.

Man starter fra højre med at læse adressen . dvs at hvis der står .dk - så
ryger den til Danmark - så står der bbbbb - så ryger den til Brande
Vandrerhjem o.s.v......

Hvis du bruger .invalid til sidst, så vil den blive stoppet der og ende i en
skraldespand uden at genere nogle - så kan du skrive foran hvad pokker du
vil, da den ikke vil nå så langt

Jan

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-03-09 20:44

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> skraldespand uden at genere nogle - så kan du skrive foran hvad pokker du

Mere off-topic - Det finder spambotterne før eller siden ud af.
En anden måde kan være at omskrive f.eks xxx@yyy.dk til
xxx@yyy.i.danmark. Se f.eks min egen returadresse. Jeg ved ikke havd der
er bedst men ideen må gerne bringes videre i det rette forum.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-09 21:10

Lars Peter Larsen wrote:

::: Hvis du bruger .invalid til sidst, så vil den blive stoppet der og
::: ende i en skraldespand uden at genere nogle - så kan du skrive
::: foran hvad pokker du vil, da den ikke vil nå så langt
:::
::
:: Mere off-topic - Det finder spambotterne før eller siden ud af.

Helt ærlig, tror du spambotterne er selvtænkende væsner

Hvad tror du selv de vil sætte i stedet for invalid

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-03-09 21:33

Just wrote:
> [...]
>
> Helt ærlig, tror du spambotterne er selvtænkende væsner
>
> Hvad tror du selv de vil sætte i stedet for invalid

Så længe det er muligt at opstille en algoritme der kender "invalid",
kan analysere adressen uden "invalid" og banke en mail afsted til hvert
af topdomænerne kan du regne med at det bliver lavet. For snylterne på
nettet betyder det ikke noget at spildet er enormt.

/Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-09 21:21

Lars Peter Larsen wrote:

> Mere off-topic - Det finder spambotterne før eller siden ud af.

Hvordan kan spamrobotter finde ud af hvad der skal stå i stedet for
..invalid?

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-09 23:28

"Lars Peter Larsen" skrev i en meddelelse
> Mere off-topic - Det finder spambotterne før eller siden ud af.

Ja da - men de har ingen hordisk chance for at sættes til at gætte på .dk -
der er rigtig mange andre muligheder, der er langt mere sandsynlige

> En anden måde kan være at omskrive f.eks xxx@yyy.dk til xxx@yyy.i.danmark.

Ja - men hvis de gider kode den første ind, så kan denne ligeså nemt kodes -
og der har de jo så landet og kan rimelig nemt gætte på .dk

Og det er ikke alle steder at din version vil blive godtaget, da det ikke er
en valid email-adresse - det .invalid, da den findes - men bare aldrig
modtager post´, da den som nævnt er oprettet til dette formål.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-03-09 21:23

Kay Nielsen wrote:

> sent, det næste var en vuderingsfejl, hvad mener du med at jeg bruger Brande
> Vandrerhjems domæne?

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=bbbbb.dk&submit.x=27&submit.y=16

Og så lige noget nyttigt til Usenet:
http://usenet.dk/?side=citatteknik

Jesper Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 18-03-09 19:43

Lars Peter Larsen wrote:
> Der er dog også nogle grænser for hvor store man kan lave FAT32 diske -
> og de går vist allerede ved 128 GB.

Niks, kræver blot et formateringsprogram som ikke har begrænsning i hvor
store partitioner det kan formatere, og at driveren understøtter 48-bit LBA.
http://www.48bitlba.com/partitiontools.htm

Jeg har før haft en 160 GB harddisk formateret med FAT32 og brugt den
uden problemer.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-03-09 19:53

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> http://www.48bitlba.com/partitiontools.htm
>
> Jeg har før haft en 160 GB harddisk formateret med FAT32 og brugt den

Så er det driverens begrænsninger på min maskine jeg er stødt ind i.

Jeg gemmer lige set link til senere brug i jagten på 3.parts drivere og
utility-programmer der kan håndtere diskene i fuld størrelse?

Tusind tak.

/Lars

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-03-09 20:49

"KN" <aaaaa@bbbbb.dk> wrote in

> [...]
> kører guiden har jeg kun valgmuligheden NTFS (skal bruge den til PS3
> som ikke kan se den hvis ikke den er FAT 32) bruger win XP.

http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,72826-order,3-
page,1/description.html

Euseus Partition Master Home Edition er en gratis klon af kendte
Partition Magic 8, den er bare mindre men kan stort set det samme.

--
Henrik Laursen