valg af ny printer nogle der kan hjælpe de~
Fra : Johnny 8230

Dato : 12-03-09 16:54

hej

jeg skal have ny printer og har haft en canon ip 5000 før men har nu kig på
en canon mp 620 eller 630 men er der nogle der har prøvet dem eller kan
anbefale andre i klassen millem 900 kr til 1500 kr

vil helst også de kan printe på cd/dvd men ved ikke om de 2 modeller kan det

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-03-09 17:25

Johnny 8230 wrote:

> en canon mp 620 eller 630 men er der nogle der har prøvet dem eller kan
> anbefale andre i klassen millem 900 kr til 1500 kr

Hvad skal du bruge den til?

Hvis du ikke skal udskrive billeder i super-fotokvalitet bør du kigge på
en farvelaser. Xerox Phaser 6130 ville lige være noget for dig.

Den er billig i drift. Udskriver hurtigt. Flot kvalitet. Kompatibel med
alle operativsystemer.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Jesper Poulsen

Fra : Johnny 8230

Dato : 12-03-09 21:40

jeg kunne godt tænkte mig at skrive nogle billeder ud og skal vær ei god
kvalitet

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-03-09 22:12

Johnny 8230 wrote:
> jeg kunne godt tænkte mig at skrive nogle billeder ud og skal vær ei god
> kvalitet

Spørgsmålet er om fotohandleren ikke kan gøre det billigere i længden.

Blækprintere er dyre i drift, meget dyre.

Jeg har selv en Xerox Phaser 6120 og det er næsten fotokvalitet. Det er
så tæt på fotokvalitet at man ikke lægger mærke til det ved første øjekast.

Jesper Poulsen

Fra : Johnny 8230

Dato : 12-03-09 22:16

ok

holder de patroner i printeren så længe nok ???? hvad er dine erfaringer der

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-03-09 22:35

Johnny 8230 wrote:

> holder de patroner i printeren så længe nok ???? hvad er dine erfaringer der

1. Gider du ikke at gøre som alle andre og skrive dit svar _under_ det
du svarer på (og klippe overflødig tekst væk)?

2. Jeg har haft min Xerox i lidt over 2 år nu. Jeg har aldrig udskrevet
så meget som jeg gør nu og jeg har stadig mere end 80% toner tilbage.
Jeg forventer mindst 5 års restlevetid til trods for de relativt mange
A4-fotoudskrifter. Der er 1500 sider i hver af farverne og 4500 sider i
den sorte på min Xerox (ny-kapacitet).

Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at købe en pakke
laser-fotopapir, så jeg udskriver altså stadig på almindeligt
laser-papir. Hvis man laminerer sådan en udskrift, så kan almindelige
mennesker ikke se forskel.

Lasertoner tørrer ikke ud (det er et pulver) og printeren skal ikke
bruges jævnligt for at bibeholde fuld udskriftskvalitet.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-03-09 09:16

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Lasertoner tørrer ikke ud (det er et pulver) og printeren skal ikke
> bruges jævnligt for at bibeholde fuld udskriftskvalitet.

Hej
Et sæt originale patroner til Canon mp 620 eller 630 koster 450 kr og jeg
printer en del ud på dvd og cd skiver
og også foto, og de patroner holder ca 1 år ved mig.
Hvad koster de laser patroner til din Xerox ?
og hvor pæne er dine fotoprint, jeg har set farverlaser som foto, de kommer
ikke
i nærheden af en god blækprinter.
Og Canon mp 620 eller 630 laver bedre print end mange fotoforhandler gør,
Laser laver matte foto ikke ligesom blækprinter blanke foto
og CD og DVD klare laser vist heller ikke.

Laserprinter er gode til mange ting, men til privat og foto osv er de sku
for dyre og for dårlige til foto.

Mvh
kurt

Fra : jk

Dato : 13-03-09 10:56

On Fri, 13 Mar 2009 09:15:44 +0100, "Kurt Lund"
<klander52@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og CD og DVD klare laser vist heller ikke.
>
>Laserprinter er gode til mange ting, men til privat og foto osv er de sku

Hvorfor printe fotos ud ? En god skærm er da fint, f.eks. 24"
(1920x1200) eller 30" (2560x1600). Miljøvenligt også.

Men jeg har nu en canon i865, og bruger uoriginale farvepatroner fra
http://www.ink-pro.dk/default.asp?Action=Details&Item=410

hvor de 5 patroner koster ialt 100 kr.
Den printer er fra før chips-tiden, men alligevel.

Det bliver 313 kr. for en mp620 (uden chips).

mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-03-09 12:13

"jk" skrev i en meddelelse
> Men jeg har nu en canon i865, og bruger uoriginale farvepatroner fra
> http://www.ink-pro.dk/default.asp?Action=Details&Item=410

Meget dyre - http://www.nordic-ink.dk/ har tilsvarende partroner i
fortrinlig kvalitet til under 10 kr pr stk - eller under 9 kr hvis du tager
50 ad gangen......

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 16:38

Kurt Lund wrote:

> Hvad koster de laser patroner til din Xerox ?

Aner det ikke og det interesserer mig heller ikke. Med en forventet
levetid på 5-6 år endnu er der ingen grund til at rode med det nu.

> og hvor pæne er dine fotoprint, jeg har set farverlaser som foto, de kommer
> ikke
> i nærheden af en god blækprinter.

De fleste kan ikke se forskel. Under 1% der ser mine udskrifter spotter
laserprinteren.

Jeg holder dog stadig på at deciderede fotoprint bør laves hos
fotohandleren. Hans printer er med garanti ikke udtørret når den skal
printe de billeder man kommer med.

> Laser laver matte foto ikke ligesom blækprinter blanke foto

Det afhænger af det papir man fylder i den.

Det er også muligt at få matte billeder fra et fotolab.

> og CD og DVD klare laser vist heller ikke.

Det giver et bedre resultat at udskrive en label, end at skulle finde et
optisk medium der både klarer sig godt i printeren og i brænderen. Det
er den slags kompromisser der koster både tid og penge.

Livet er for kort til konpromisser.

> Laserprinter er gode til mange ting, men til privat og foto osv er de sku
> for dyre og for dårlige til foto.

Laser er billigere pr. udskrift end bløk nogensinde bliver - også selv
om man køber bulk-løsninger til blækprinteren.

Jeg har haft 2 blækprintere inden jeg købte laser. Jeg skal _aldrig_
mere have blækprinter. Aldrig!

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-09 18:59

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> om man køber bulk-løsninger til blækprinteren.
>
> Jeg har haft 2 blækprintere inden jeg købte laser. Jeg skal _aldrig_

STAVESVAG eller bare almindelig dum

Fra : Geggo

Dato : 13-03-09 20:17

> [...]
> om man køber bulk-løsninger til blækprinteren.
>
> Jeg har haft 2 blækprintere inden jeg købte laser. Jeg skal _aldrig_

du af alle må vide at labels på medier er noget af det væreste
man kan gøre da det giver ubalance på skiven når rotation sker

mvh
jacob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 20:44

Geggo wrote:

> du af alle må vide at labels på medier er noget af det væreste
> man kan gøre da det giver ubalance på skiven når rotation sker

Det er da kun fordi du ikke kan finde ud af at sætte dem på. Det skal
ikke ligge andre til last.

Jesper Poulsen

Fra : Geggo

Dato : 13-03-09 21:49

> Det er da kun fordi du ikke kan finde ud af at sætte dem på. Det skal
> ikke ligge andre til last.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

hvad end du siger og tror kan man ikke sætte dem
100% lige på. derved gælder kraften når skiven rotere rundt..

Det burde du kunne gøre bedre

mvh
jacob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-03-09 21:57

Geggo wrote:

> Det burde du kunne gøre bedre

Det kan jeg også. Jeg har nemlig ikke haft problemer med dem jeg har
klæbet på. At du ikke kan finde ud af det gør ikke automatisk konceptet
dårligt.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-03-09 22:20

Geggo skrev:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> hvad end du siger og tror kan man ikke sætte dem
> 100% lige på. derved gælder kraften når skiven rotere rundt..
>
> Det burde du kunne gøre bedre

Nu skal du jo tænke på at Jesper Poulsen ALDRIG nogensinde tager fejl,
så du kan lige så godt glemme at diskutere med ham.

Jesper

Fra : J

Dato : 13-03-09 23:13

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu skal du jo tænke på at Jesper Poulsen ALDRIG nogensinde tager fejl, så
> du kan lige så godt glemme at diskutere med ham.
>
> Jesper

Nemlig. Og så er han altid så venlig, når han svarer.

Fra : Geggo

Dato : 13-03-09 23:50

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig. Og så er han altid så venlig, når han svarer.

første gang i mit liv at jeg hører en person som kan omgå tyngdeloven
heri.... ak men hva... så længe man tier lærer man men når man snakker
bliver
ens klogskab ikke forhøjet

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 07:32

Geggo wrote:

> første gang i mit liv at jeg hører en person som kan omgå tyngdeloven
> heri.... ak men hva... så længe man tier lærer man men når man snakker
> bliver
> ens klogskab ikke forhøjet

Jesper er selvudnævnt expert så det kan ikke
nytte at diskuterer med ham.

Betragt ham som en bedrevidende narrehat

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-03-09 09:40

Geggo wrote:

> første gang i mit liv at jeg hører en person som kan omgå tyngdeloven

Det er ikke et spørgsmål om at omgå fysiske love. Det er et spørgsmål om
tålmodighed. Hvis du bare japper noget på, så skal resultatet være derefter.

Du kan heller ikke lodde SMD, hvis du er typen der bare japper noget på.

Igen, fordu du ikke magter det er det ikke ensbetydende med at konceptet
ikke virker.

Jesper Poulsen

Fra : Geggo

Dato : 14-03-09 16:12

> [...]
>
> Du kan heller ikke lodde SMD, hvis du er typen der bare japper noget på.
>
> Igen, fordu du ikke magter det er det ikke ensbetydende med at konceptet

mennesker kan ikke gøre det... og jeg vil med glæde vædde med dig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-03-09 19:03

Geggo wrote:

> mennesker kan ikke gøre det... og jeg vil med glæde vædde med dig

Som jeg skriver - Bare fordi du ikke magter det, så kan det ikke lade
sig gøre?

Jesper Poulsen

Fra : Geggo

Dato : 15-03-09 00:18

> Som jeg skriver - Bare fordi du ikke magter det, så kan det ikke lade
> sig gøre?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

hmmm..... kan godt høre du ikke har meget imellem
ørene og er en rappeskralde....

Hvis du en dag skulle læse videre så tror jeg du overtog
undervisningen da du ville informere underviseren om
at du var og er meget klogere end ham...

kan kun sige at jeg håber du med alderen bliver klogere

Fra : J

Dato : 15-03-09 02:02

"Geggo" <foxcom1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at du var og er meget klogere end ham...
>
> kan kun sige at jeg håber du med alderen bliver klogere

Hov hov. Det må du ikke skrive. Jesper Poulsen-Klog har ALTID ret.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-03-09 08:11

Geggo wrote:

> hmmm..... kan godt høre du ikke har meget imellem
> ørene og er en rappeskralde....

For mig virker det fint og har altid gjort det. Fordi det ikke virker
for dig er ikke ensbetydende med at det er dårligt. Hvor svært kan det være?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-03-09 09:44

Jesper Poulsen skrev:

> For mig virker det fint og har altid gjort det. Fordi det ikke virker
> for dig er ikke ensbetydende med at det er dårligt. Hvor svært kan det være?

Hvorfor fjerner du teksten i subject/emne linjen?

Jesper

Fra : Geggo

Dato : 15-03-09 10:03

> For mig virker det fint og har altid gjort det. Fordi det ikke virker
> for dig er ikke ensbetydende med at det er dårligt. Hvor svært kan det
> [...]

mange maskiner der kommer ind for reparation af drev sidder der
en skive med label på....det vil under alle omstændigheder give en slidtage
der
er uhensigtsmæssig for drevet, for 100% kan labels ikke sættes på.
og så kan du vende og dreje det som du vil....
det virker for dig som for så mange andre, men tyngekraften kan du altså
ikke
omgå ved måden du påsætter label's på

mvh
jacob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-03-09 10:16

Geggo wrote:

> er uhensigtsmæssig for drevet, for 100% kan labels ikke sættes på.

Du vil have det sidste ord, hva?

Det virker her - er du blind eller bare fatsvag?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-09 10:20

Jesper Poulsen wrote:

> Du vil have det sidste ord, hva?
>
> Det virker her - er du blind eller bare fatsvag?

Fatsvage kender du jo alt til

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-03-09 10:26

Jesper Poulsen wrote:

> Du vil have det sidste ord, hva?

noget har i da så til fælles.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Geggo

Dato : 15-03-09 11:52

> noget har i da så til fælles.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

tror jeg ikke vi har... manden forstår jo bare ikke at
sefølgelig duer det men det slider/skader drevet

Jeg havde engang en lærling som var 2 mdr inde i hans udd. Jeg
spurgte ham om hvorfor han tog udd. Han svarede > da han
ikke kunne lære noget det var bare for at få svendebrevet så
han var bedre stillet for han behøvede det ikke da han kunne det hele<.
.... tænkte at det var umuligt at der er personer hvor
stupid idioti stadigvæk forkommer....

mvh
jacob