tæger
Fra : Pia

Dato : 29-07-01 12:16

mon der sidder en enkelt skovflåt ekspert online sådan en dejlig søndag?

Har lige fundet en (levende) tæge på gulvet, som har siddet ubemærket i Max'
ørefold og vokset sig på størrelse med 2 ærter (rødme...). Der hvor den har
siddet er der en knold, der er en rødlilla farve på huden. Vi snakker meget
tæt pels her, svært at se.

Er det normalt? Der er tit en hård knold i huden, hvor de har siddet, men
jeg har aldrig set at det var så rødt og tror straks.... Når jeg selv har
haft dem eller hesten har jeg heller ikke observeret nogen hård knold.

Vi skal under alle omstændigheder tale med dyrlægen i morgen om hans
"forkølelse", men jeg er nysgerring NU.

:Pia

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 29-07-01 12:30

Hej Pia..

Der kan til tider godt opstå en sådan hård knold, uden det betyder noget.
Knolden vil som oftes fortage sig efter et par dage.

Mvh Jaime

Fra : Pia

Dato : 29-07-01 12:43

"Jaime Lauritsen" <Jaime.lauritsen@post.cybercity.dk> wrote in message
> Der kan til tider godt opstå en sådan hård knold, uden det betyder noget.
> Knolden vil som oftes fortage sig efter et par dage.

ok, og det at denne knold er rød? Det er jo svært at vide om hunden er træt,
når han nu er syg af noget andet i forvejen...

Vil den antibiotika, han får for en sikkerheds skyld pga weekend og den
megen slim i lungerne m.m. eventuelt være nok til at tage kål på borelia
virus?

Til gengæld har både min mors hund, som kun besøgte os en dag, og en af Max'
legekammerater fået den samme hoste, så jeg behøver vist ikke være bekymret
for lungeorm...

:Pia

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 29-07-01 13:23

> [...]
Max'
> legekammerater fået den samme hoste, så jeg behøver vist ikke være

Hundens øre/ørefold er et sted med meget tynd hud. Antibiotika er vel en
form for pencilin idet begge dele anvendes til at "bekæmpe bakterier/svampe"
med.

Borelia er en af de virusra man er så heldig at kunne behandle. Men for
sikkehedens skyld, så spørg dyrlægen.

Man skulle nærmest tro der er virus i omløb. En bekendt's hund hoster også
meget. Dyrlægen mente at der var muligvis blot var tale om allergi overfor
græs. Idet pollentallene har været høje på det sidste. Hunden får dog
antibiotika for evt. virus.

Mvh Jaime

Fra : Pia

Dato : 29-07-01 13:39

tak for de beroligende ord, vi skal som sagt alligevel snakke med dyrlægen
mandag morgen.

Jeg har ladet mig fortælle at en omgang kennelhoste henad efteråret ikke er
unormal hvor mange hunde mødes, så vi er bare tidligt på den :)

:Pia