Agh, hvor pokker køber man
Fra : John

Dato : 07-03-09 14:16

Nu har jeg brugt hele formiddagen på at støve rundt i Silkeborg og lede
efter et Philips skruetrækkersæt så jeg kan få RAM opgraderet min Macbook
Pro. Desværre uden held!

Hvor pokker køber man sådan et sæt henne? Allerhelst vil jeg have de der
stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-03-09 14:22

John wrote:
> Hvor pokker køber man sådan et sæt henne? Allerhelst vil jeg have de der
> stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
> der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

Har du været i byggemarkederne?

Jeg har et pivbilligt sæt fra Silvan (30,- eller noget i den stil), som
er snart 10 år gammelt. Der er naturligvis ikke noget galt i at købe
dyrt og være kvalitetsbevidst, men man knokkelspænder jo ikke skruer i
den størrelse, så et billigt sæt kan sagtens holde længe.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : John

Dato : 07-03-09 14:51

> Har du været i byggemarkederne?

Silvan, Bygma, THansen, Jem&Fix, XL Byg, Føtex, en el-biks, Fona, Expert...
alle med samme resultat.

> [...]
> være kvalitetsbevidst, men man knokkelspænder jo ikke skruer i den
> størrelse, så et billigt sæt kan sagtens holde længe.

Ja, ja - den er også fin - vil dog helst have god kval, men bare ét eller
andet sæt (af den type), så er jeg også tilfreds

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-09 18:21

John wrote:

> Silvan, Bygma, THansen, Jem&Fix, XL Byg, Føtex, en el-biks, Fona, Expert...
> alle med samme resultat.

Harald Nyborg???

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-09 16:44

John skrev:
> Nu har jeg brugt hele formiddagen på at støve rundt i Silkeborg og lede
> efter et Philips skruetrækkersæt så jeg kan få RAM opgraderet min Macbook
> Pro. Desværre uden held!

Nøgleordet er vel om du skal bruge torx-skruertrækkere eller
stjerneskruetrækkere. Kan du ikke bare købe et billigt sæt af hvert?
Så er du også forberedt på livets øvrige tilskikkelser?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-09 17:00

> Nøgleordet er vel om du skal bruge torx-skruertrækkere eller
> stjerneskruetrækkere. Kan du ikke bare købe et billigt sæt af hvert?
> Så er du også forberedt på livets øvrige tilskikkelser?

Philips #0 eller #00 .. ved at f.eks. Bauhaus har dem ...

/thomas

Fra : John

Dato : 07-03-09 23:43

> Philips #0 eller #00 .. ved at f.eks. Bauhaus har dem ...

Er der nogen der kan verificere om det er 0 eller 00? Jeg har set
vejledningen på Apple, http://support.apple.com/kb/HT1270 men de skriver
ikke hvilken skruetrækker det er. Og sæt med både 0 og 00 er svære at finde.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 01:05

"John" <sadfsdjff@gmail> wrote:

> Er der nogen der kan verificere om det er 0 eller 00? Jeg har set
> vejledningen på Apple, http://support.apple.com/kb/HT1270 men de skriver
> ikke hvilken skruetrækker det er. Og sæt med både 0 og 00 er svære at finde.

00 synes jeg virker bedst ... men 0 kan bruges i en snæver vending bare
man er forsigtig.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-03-09 18:19

John wrote:
> [...]
> stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
> der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

Jeg har købt et sæt ToolMate i Silvan til 49,95kr.. Og i ALDI fik jeg et
Topcraft sæt med computerværktøj med både Philips og torx samt et par
små tænger til 39,95kr....

mvh .Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 08-03-09 13:55

"John" <sadfsdjff@gmail> wrote:

> Nu har jeg brugt hele formiddagen på at støve rundt i Silkeborg og lede
> efter et Philips skruetrækkersæt så jeg kan få RAM opgraderet min Macbook
> Pro. Desværre uden held!

Jeg havde en lille standard elektronik skruetrækker som jeg filede til
så den passede i den lille kærv, det tog 5 minutter og fungerede
perfekt.

MVH

Jakob

Fra : John

Dato : 08-03-09 15:14

> Jeg havde en lille standard elektronik skruetrækker som jeg filede til
> så den passede i den lille kærv, det tog 5 minutter og fungerede
> perfekt.

Men så skal jeg ud og have købt en fil (og en anden meget lille
stjerneskruetrækker) - pest eller kolera

Fra : jagge

Dato : 08-03-09 22:45

> Men så skal jeg ud og have købt en fil (og en anden meget lille
> stjerneskruetrækker) - pest eller kolera

Tippet er IKKE at bruge en stjerneskruetrækker men blot file en lille
ligekærvet skruetrækker til :0).

Ligesom dem der er i nogle schweitzer knive, der findes ligekærvet
skruetrækkere med skrå sider der er beregnet til stjerneskruer :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 22:52

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Ligesom dem der er i nogle schweitzer knive, der findes ligekærvet
> skruetrækkere med skrå sider der er beregnet til stjerneskruer :0)

Det er noget af en McGyver løsning .. hvad med bare at bruge det rigtige
værktøj ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 09-03-09 21:33

> Det er noget af en McGyver løsning .. hvad med bare at bruge det rigtige
> værktøj ?

Hvad er forskellen ? For mig virker det perfekt, et custom tool, og så
kunne jeg smide rammen i 5 min. senere, og jeg var ikke hele byen rundt
efter værktøj.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-03-09 21:36

> Hvad er forskellen ? For mig virker det perfekt, et custom tool, og så
> kunne jeg smide rammen i 5 min. senere, og jeg var ikke hele byen rundt
> efter værktøj.

Det er nok bare mig der er mærkelig .. men det er noget klamp at bruge
de forkerte værktøj, thats all.

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-03-09 23:25

"John" <sadfsdjff@gmail> wrote:

> [...]
> stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
> der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

De har et sæt der duer i Silvan. Jeg har selv købt et dér for et par
måneder siden. Det koster under 100,-

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 09-03-09 09:45

> Hvor pokker køber man sådan et sæt henne? Allerhelst vil jeg have de der
> stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
> der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

I København:
http://www.brinck.dk
Frederiksborggade 42 (ved Nansensgade)

Har du firma:
http://www.dk.rs-online.com
Vibevej 9-11 2400 København NV
Her går det tjept: Bestilling via butik kan afhentes efter 3 min.

Århus:
https://www1.elfa.se/elfa~dk_da/b2b/catalogstart.do?tab=catalog
Sintrupvej 26 8220 Brabrand
Det er det tidligere Aarhus Radio Lager.

- Mikael Kern

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-09 11:00

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Har du firma:
> http://www.dk.rs-online.com
> Vibevej 9-11 2400 København NV
> Her går det tjept: Bestilling via butik kan afhentes efter 3 min.

Hej Mikael - man kan også handle privat i RS.

> - Mikael Kern

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 09-03-09 11:38

> Hej Mikael - man kan også handle privat i RS.

OK - så vil jeg anbefale at I checker det ud. Man kan få alt. Det meste er i
god/professionel kvalitet, og deres service er mere end fremragende. De
sender naturligvis med posten.

- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-09 13:05

> [...]
> god/professionel kvalitet, og deres service er mere end fremragende. De

Enig, og en smule billigere end Würth. Når jeg siger, at man kan handle
som privatperson er det fordi, jeg selv er mødt op i butikken, og ved
kontantkøb spørger de ikke om noget, og servicen er lige fin.

Jeg kender ikke deres onlinebutik, så et eventuelt krav om SE# er jeg
ikke stødt på.

M.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 09-03-09 12:36

Hej

On Mar 9, 9:44 am, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> Århus:https://www1.elfa.se/elfa~dk_da/b2b/catalogstart.do?tab=catalog
> Sintrupvej 26 8220 Brabrand
> Det er det tidligere Aarhus Radio Lager.

Jeg kan anbefale 2 sæt fra netop Elfa:

Varenummer 80-255-04 og 80-255-06

Første virkede for mig til min MacBook Pro

--
Jesper

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-03-09 19:56

On 2009-03-07 14:15:31 +0100, "John" <sadfsdjff@gmail> said:

> [...]
> stål-sæt (af god kvalitet) hvor den øverste den kan dreje rundt - ikke de
> der plastic skruetrækkere. Et sted på nettet at købe dem er også OK.

Her er hvad jeg brugte til at få harddisken ud på min MacBook. Virker
glimrende!

1
B24-4941 - Glede 6 in 1 Precision Skruetrækker Sæt
59,00
59,00
MyTrendyPhone - Frydenborgvej 27 C - 3400 Hillerød
Tlf. +4570206949 - Fax +45 48287680 - Cvr. 30071344 - support@mytrendyphone.dk

--
Læs min blog
http://blog.blangstrup.info