RealVNC til Chicken of the VNC
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 08:17

Hvis man har RealVNC installeret på en Windows XP-boks og Chicken
on the VNC på en OS X, vil man så kunne tilgå OS X fra Windows-boksen
og omvendt? Hvis nej, findes der så en VNC-klient til OS X, hvor
det vil fungere?

Jeg kunne selvfølgelig bare prøve, men hvis nu en eller anden herinde
vidste det i forvejen... :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jespersen

Dato : 06-03-09 09:12

Thomas G. Madsen skrev:
> [...]
> det vil fungere?
>
> Jeg kunne selvfølgelig bare prøve, men hvis nu en eller anden herinde

Skærmdeling i OS X *er* VNC. Så slå skærmdeling til, og forbind dig fra
eksempelvis RealVNC-klienten på XP.

Niels

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 10:14

Niels Jespersen skrev:

> Skærmdeling i OS X *er* VNC. Så slå skærmdeling til, og forbind
> dig fra eksempelvis RealVNC-klienten på XP.

Ok, men er skærmdeling ikke en OS 10.5.x-ting?

Jeg glemte at nævne, at OS X-maskinen (eller retter maskinerne)
kører 10.4.x.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jespersen

Dato : 06-03-09 10:29

Thomas G. Madsen skrev:

> Ok, men er skærmdeling ikke en OS 10.5.x-ting?
>
> Jeg glemte at nævne, at OS X-maskinen (eller retter maskinerne)
> kører 10.4.x.

Nåå. Jeg har ikke en 10.4, men nogen hævder der er VNC også der:

http://www.dssw.co.uk/blog/2007/05/14/a-vnc-server-is-included-in-mac-os-x-104/

Niels

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 11:01

Niels Jespersen skrev:

> Nåå. Jeg har ikke en 10.4, men nogen hævder der er VNC også der:

Sørme så og det virker :)

Så mangler jeg bare et lille smart program, som kan vise brugeren ip-
adressen på sin maskine oppe i toppen af skærmen ved siden af uret,
så man ikke skal til at guide brugeren ind i Systemindstillinger >
Netværk for at finde den.

RealVNC til Windows viser jo IP-adressen, når man holder markøren
over VNC-serveren i systray.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-09 11:12

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> Netværk for at finde den.
>
> RealVNC til Windows viser jo IP-adressen, når man holder markøren

Installer Bonjour til Windows paa maskinen. Saa kan man hitte den som
"maskine.local." hvis den kan ses paa netvaerket.

Brug "Bonjour Browser" til at afklare praecis hvad den tror den hedder.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 11:24

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Installer Bonjour til Windows paa maskinen.

Der skal helst ikke noget ekstra ind på Windows-maskinerne..

Den korte historie er, at jeg skal kunne supportere nogle Mac-
maskiner fra Windows-maskiner på andre lokationer, som alle har
RealVNC installeret. Når jeg skal forbinde til Mac-maskinerne, skal
Mac-brugerne let kunne se, hvilken IP-adresse de kører med, så jeg
kan komme på dem. Helst et program, som viser adressen direkte i
bjælken øverst på skærmen, så man ikke skal klikke på et ikon først.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 11:42

Thomas G. Madsen skrev:

> Så mangler jeg bare et lille smart program, som kan vise
> brugeren ip- adressen på sin maskine oppe i toppen af skærmen
> ved siden af uret,

Jeg har nu prøvet IPMenu og BwanaDik. Ingen af dem kan tilsyneladende
vise dem direkte i menulinjen i Finder. Man bliver nødt til at klikke
på en knap.

IP Address Menu kan derimod vise det direkte, men det ville være rart
med et freeware-program.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-03-09 13:18

http://10base-t.com/macintosh-software/ip-broadcaster/ ?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 14:34

Peter Farsinsen skrev:

> http://10base-t.com/macintosh-software/ip-broadcaster/ ?

Det var lige præcis sådan noget, jeg ledte efter.

Underligt nok så viser programmet bare IP-adressen på min primære
DNS-server frem for maskinens IP LAN-adresse, når man vælger 'LAN'.

--
Hilsen
Madsen