Jeg har ikke adgang til mine koder i TB
Fra : Mr. Mox

Dato : 06-03-09 18:13

I Firefox kan jeg Se de gemte koder med password i Indstillinger, skal
man ikke kunne det i Thunderbird???
Har jeg mon husket forkert, eller gjort noget forkert?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-03-09 18:36

Mr. Mox wrote, On 06-03-2009 18:12:
> I Firefox kan jeg Se de gemte koder med password i Indstillinger, skal
> man ikke kunne det i Thunderbird???
> Har jeg mon husket forkert, eller gjort noget forkert?

Tools->options->privacy->passwords->edit saved passwords->show passwords

Fra : Mr. Mox

Dato : 08-03-09 21:07

Jens Jensen skrev:

> Tools->options->privacy->passwords->edit saved passwords->show passwords

Funktioner - Indstillinger - adgangskoder - Rediger gemte kodeord - men
ikke noget der hedder "Vis Kodeord" I thunderbird men det er i Firefox???

Hilsen og Tak mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-03-09 21:09

Mr. Mox skrev:
> Jens Jensen skrev:
>
> Funktioner - Indstillinger - adgangskoder - Rediger gemte kodeord - men
> ikke noget der hedder "Vis Kodeord" I thunderbird men det er i Firefox???

Har du prøvet at klikke på knappen Rediger gemte kodeord?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 09-03-09 14:21

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du prøvet at klikke på knappen Rediger gemte kodeord?

Hej Ludvig, tak for hjælpen, men det funker ikke endnu!

Jeg har følgende muigheder i vinduet indstillinger - privatliv -
adgangskoder: At ændre eller slette hovedadgangskode (som jeg ikke ved
hvad er) eller som du foreslå: Rediger osv.

MEN når jeg klikker på den "glimter" kun et mindre vindue, der er altså
intet aktivt jeg kan redigere i???????

Jeg har lige i sidste uge downloadet TB 2.0.0.19 kan det være det?

Kan det passe at man ikke kan gemme kodeord i Thunderbird?

hilsen Mr. Mox

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-03-09 14:39

Mr. Mox wrote, On 09-03-2009 14:21:
> Jeg har følgende muigheder i vinduet indstillinger - privatliv -
> adgangskoder: At ændre eller slette hovedadgangskode (som jeg ikke ved
> hvad er) eller som du foreslå: Rediger osv.

Hovedadgangskoden er et fælles kodeord til beskyttelse af de andre kodeord.

> MEN når jeg klikker på den "glimter" kun et mindre vindue, der er altså
> intet aktivt jeg kan redigere i???????

Nej, men hvis du trykker på knappen "Vis kodeord" får du vist
kodeordene, og det var det, som du spurgte om i første indlæg. Du kan
ikke direkte redigere kodeordene, men du kan slette dem og desuden vil
TB vil spørge om nyt kodeord, hvis det gemte ikke kan logge ind.

> Jeg har lige i sidste uge downloadet TB 2.0.0.19 kan det være det?

Jeg bruger samme version.

> Kan det passe at man ikke kan gemme kodeord i Thunderbird?

Når et kodeord skal bruges, spørges om det, og man kan vælge at gemme det.

Fra : Mr. Mox

Dato : 10-03-09 11:07

Jens Jensen skrev:

> [...]
> ikke direkte redigere kodeordene, men du kan slette dem og desuden vil
> TB vil spørge om nyt kodeord, hvis det gemte ikke kan logge ind.

Når jeg nu i "Adgangskoder" klikker på "rediger gemte kodeord" får jeg
vist vinduet "adgangskodehåndtering"

Her er så to spalter med "Websted" og "Brugernavn" men INGEN mulighed
for at se et kodeord/password ????

Jeg har lavet et screenprint jeg vil vise dig, men da jeg jo ikke må
vedhæfte det her er jeg i tvivl.

Jeg fik for et par år siden mulighed for et lægge nogen fotos ind i et
program hvor man fik en slags "link-navn" på billedet, når jeg lagde
dette link ind i Newsmailen kunne jeg legalt vise/henvise til mit fotos
i gruppen her. Men jeg husker ikke hvad det program hed, og i Google
fandt jeg noget der hedder "GratisUpload.dk" Der har jeg lagt de to
prints ind, men hvordan pokker kan nogen se dem ??? Der er jo ingen link
jeg kan skrive ind i denne meddelelse???

Jeg formoder at Google s Webalbum ikke kan bruges til sådan noget??????

Gider du ikke lige svare en gang til? I "Ludvigs hjørne" (som eller
kan klare det meste kan jeg ikke finde noget om det.!!!

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-03-09 11:35

Mr. Mox wrote, On 10-03-2009 11:07:
> Når jeg nu i "Adgangskoder" klikker på "rediger gemte kodeord" får jeg
> vist vinduet "adgangskodehåndtering"
>
> Her er så to spalter med "Websted" og "Brugernavn" men INGEN mulighed
> for at se et kodeord/password ????

Har du ikke en knap lige under spalten "Brugernavn" som hedder "Vis
kodeord"?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-09 11:38

Mr. Mox skrev:

> Når jeg nu i "Adgangskoder" klikker på "rediger gemte kodeord" får jeg
> vist vinduet "adgangskodehåndtering"
>
> Her er så to spalter med "Websted" og "Brugernavn" men INGEN mulighed
> for at se et kodeord/password ????

Hvad tror du der sker, hvis du klikker på knappen "Vis
adgangskoder" nederst i vinduet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-09 16:28

Kim Ludvigsen skrev:

>Hvad tror du der sker, hvis du klikker på knappen "Vis adgangskoder"
>nederst i vinduet?

Måske vinduet skal trækkes større (bredere) før den knap kommer frem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-03-09 16:29

Ivan V. Klattrup skrev:

>Måske vinduet skal trækkes større (bredere) før den knap kommer frem

eller højere hvis der ingen knapper er

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 10-03-09 17:14

Ivan V. Klattrup skrev:

> eller højere hvis der ingen knapper er

Gør døren høj og Porten vid, jeg gamle når forstår ig' en skid!!!!!

TAKK IVAN!

Dybt nedbøjet Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 10-03-09 17:26

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvad tror du der sker, hvis du klikker på knappen "Vis adgangskoder"
> nederst i vinduet?

Hej KIM. Du har nok set Ivans svar til mig, sæfø'lit var det det der var
galt, jo simplere svaret er, desto større chanser har jeg for at dumme
mig!!! Hvis I vidste hvor jeg har kæmpet, på Google og alle steder!!!

Hvor er der et hul man kan grave sig ned i??

Nå, men hvis I havde stridt det jeg har stridt,
og ædt det jeg og så videre,

Så havde I nok heller ikke set så stolte ud.

Igen må jeg udtale min dybtfølte taknemmelighed over Jeres overbærenhed
og udholdenhed. Tak fra Mr. Mox

PS Nu fandt da jeg ud af at jeg kan uploade billeder på Imageload.dk af
screenprints. Det må jg godt bruge her i newsgrupperne næste gang jeg
har problem med en indstilling?????

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-03-09 17:29

Mr. Mox skrev:

> Hej KIM. Du har nok set Ivans svar til mig, sæfø'lit var det det der var
> galt,

Jeg var slet ikke opmærksom på, at man kunne ændre
størrelsen på vinduet.

> PS Nu fandt da jeg ud af at jeg kan uploade billeder på Imageload.dk af
> screenprints. Det må jg godt bruge her i newsgrupperne næste gang jeg
> har problem med en indstilling?????

Det vil være en rigtig god ide. Et billede gør det meget
nemmere at forstå problemer, og i dette tilfælde ville vi jo
hurtigt have kunnet se, at vinduet skulle gøres større.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk