Kan man ikke lukke Macbook ved ekstern skæ~
Fra : jagge

Dato : 05-03-09 18:37

Hej

jeg har nu købt en Dell 2209WA til brug med en macbook. Den ser fin fin
ud men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg sætter det op så jeg
kan have macbook'en kørende men uden at bruge dens skærm.

Hvis jeg prøver at dublere skærmen kan jeg jo kun vælge den mindste
opløsning som fællesnævner, og hvis jeg vælger den store dell skærm som
hovedskærm har jeg det problem at cursoren stadig kan glide over på den
bærbare, OG når jeg lukker macbooken så lukker den jo ned,,,

Hvordan kan jeg køre med den eksterne skærm som eneste skærm ??

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-09 18:45

jagge skrev:
> [...]
> bærbare, OG når jeg lukker macbooken så lukker den jo ned,,,
>
> Hvordan kan jeg køre med den eksterne skærm som eneste skærm ??

Har du prøvet at sætte skærmen til, sætte maskinen til at sove ved at
klappe låget ned og så betjene enten mus eller eksternt tastatur?

Fra : jagge

Dato : 05-03-09 19:30

> Har du prøvet at sætte skærmen til, sætte maskinen til at sove ved at
> klappe låget ned og så betjene enten mus eller eksternt tastatur?

Det har jeg nu, det virker ikke :0)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-09 20:33

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det har jeg nu, det virker ikke :0)

det skal det ..

Fra : Per Rønne

Dato : 07-03-09 02:14

> det skal det ..

Det kan nu tage lidt tid før det virker ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-03-09 18:47

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvordan kan jeg køre med den eksterne skærm som eneste skærm ??

Slå skærmdubblering fra i systemindstillinger.
Sæt skærmen til
Luk din bærbare
Sæt et tastetur til den bærbare og den dukker op på den eksterne skærm

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : jagge

Dato : 05-03-09 19:30

Preben Bødker Nielsen <spam2008@os.dk> wrote:

> Slå skærmdubblering fra i systemindstillinger.
> Sæt skærmen til
> Luk din bærbare
> Sæt et tastetur til den bærbare og den dukker op på den eksterne skærm

Det virker sgutte...

MVH

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-09 19:43

jagge wrote:

> Det virker sgutte...

Nu skal jeg prøve, om jeg kan huske det fra min Pismo - godt nok kun med
10.4.11, men....

Åbn systemindstillinger -> Skærm. Sæt den til 'Mirroring' ('Spejling'
hedder det vist på dansk). Og så er der en knap et eller andet sted,
hvor man kan vælge at bruge ekstern skærm som 'hovedskærm'. Det skal
være slået til. Så vil din MB bruge den eksterne skærm som hovedskærm,
når den er sat til, og den interne skærm vil virke som hovedskærm, når
den eksterne ikke er sat til.

Og hvis jeg ellers husker ret, kan man _ikke_ lukke en bærbar, da den
jo, som du skriver, går i dvale. Det eneste, der mig bekendt sker, er,
at den interne skærm går på vågeblus, når der ikke er aktivitet på den.

mvh. Erik Richar

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-09 20:33

> [...]
> hedder det vist på dansk). Og så er der en knap et eller andet sted,
> hvor man kan vælge at bruge ekstern skærm som 'hovedskærm'. Det skal

nej

>Så vil din MB bruge den eksterne skærm som hovedskærm,
> når den er sat til, og den interne skærm vil virke som hovedskærm, når
> den eksterne ikke er sat til.

slet ikke nødvendigt

> Og hvis jeg ellers husker ret, kan man _ikke_ lukke en bærbar, da den
> jo, som du skriver, går i dvale. Det eneste, der mig bekendt sker, er,
> at den interne skærm går på vågeblus, når der ikke er aktivitet på den.

øh ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 05-03-09 19:32

> Slå skærmdubblering fra i systemindstillinger.
> Sæt skærmen til
> Luk din bærbare
> Sæt et tastetur til den bærbare og den dukker op på den eksterne skærm

Sorry det gør det sgu alligevel. Ved ikke om det der gjorde det var at
jeg valgte MacBook skærmen til at være hovedskærm i sidste forsøg.

Tak for hjælpen til jer begge

MVH

Jakob